obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken
Ervaring met Fiber??
kobus1960
Probleempje met modem, nummerherkenning telefonie werkt niet.
Uiterst vriendelijke medewerkster van Tele2 gebeld, zij ging het uitzoeken.
Kwartier later teruggebeld, nieuwe modeminstellingen laten dit NOG niet toe.
Tele2 kan dit NOG niet aanpassen, gaan hiermee aan de slag.
Zij zijn blij met input en geven zo veel mogelijk feedback daar Fiber nieuw is en
er nog wat kinderziektes in kunnen zitten.
m.a.w. De modeminstellingen gaan uitgebreid worden, zo snel mogelijk.
Verder strakke snelheden zoals hierboven, zonder terugval.
Ook het tweede nummer is gewoon behouden gebleven.
Dank R.M. (Tele2) voor de terugkoppeling. Zo hoort het!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
sjakie334
Vreemd, bij mij werkt nummerweergave wel. Al sinds ik het heb aangesloten. Staat de telefoon wel goed ingesteld die erop is aangesloten? Er is volgens mij een verschil in Dtmf of FSK geloof ik.

De snelheid bij mij is momenteel ook optimaal. Ik haal minimaal 40 mbit draadloos. Hiervoor heb ik wel een Linksys 320N router moeten kopen, want het wireless van de modem wordt je niet vrolijk van. Deze ondersteund geen mimo, waardoor je max blijft hangen op 130 mbit. Dat haalt de modem bij lange na al niet op korte afstand. Met de nieuwe router gaat het perfect, bedraad blijft de snelheid nog constanter, namelijk zo'n 45-50 mbit. Je merkt echter dat veel servers nog niet zijn ingericht op deze snelheden, veel zijn er 'gecapped' op 2 a 3 mb/s.
 
kobus1960
Telefoon is 1 op 1 overgezet van oude modem naar de nieuwe, dus da's het probleem niet.
Wat ik al zei, bij omschakeling van adsl naar vdsl waarschijnlijk mis gegaan, wordt aan gewerkt.
Heb bij mijn huistelefoon (Philips dect 211 4 x) niet de mogelijkheid tot omschakelen.
Ik werk alleen bedraad, bij uitzondering draadloos, dus vind ik niet zo belangrijk.
Snelheden tot nu toe altijd rond de 50, dik tevreden, en idd, nu merk je dat de "andere kant" vaak gecapped is. Multitasking internet, downloaden via dowload2day en gewoon andere
dingen op snelheid kunnen doen is een verademing!!
De max. snelheid van Grabit op 4 gezet, merk je niet in vergelijking met het 20 abbo hiervoor.
m.a.w. Dik tevreden, houden zo!!Grin
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
jessie
Even tussendoor....

Weet iemand of fiber speed overal beschikaar komt?
 
jgerstel
942740167
Had eerste naar volle tevredenheid 20MB. Na upgrade naar 60MB fiberspeed zie ik geen verschil. Het is nu een vdsl modem en de adsl splitter is er nu tussenuit. Gebeld, helpdesk "zegt" dat instellingen ok zijn, maar ik geloof het niet. Volgens mij zit er nog steeds ergens een 20MB limiet op. Ik zit 500 meter vanaf de centrale en het modem staat 1 meter van israpunt. Tele2 zegt dat het aan de be kabeling ligt. Ze hebben een KPN monteur gestuurd, maar die is niet komen opdagen... Hoe nu verder?
 
kobus1960
Andere posts ga ik even verwijderen, 1 x probleem is genoeg. 3 is wat overdreven zelfs.
Fiber moet een snelheid geven van minimaal 50 %, anders zou het niet eens geleverd
mogen worden, uitspraak van Tele2.

943633812

Er achteraan blijven zitten, en voor de zekerheid nog even binnenshuis kijken of je alles
goed hebt zitten, neem aan dat je de monteur niet genomen hebt.
Het kunnen vele factoren zijn, nog nauwer luisterend dan de Davolinks.
Gewijzigd door kobus1960 op 07 september 2010, 10:27
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
toetsie
Heb sinds gister (7-9) Fiberspeed (?).
Zit op 25-30Mb kwa snelheid.
Volgens Tele2 is de snelheid die het modem inkomt 30Mb.
In verband met de kwaliteit van het koper, volgens Tele2, zou 30Mb de maximaal haalbare snelheid zijn.
Normaal gesproken zou 50-60Mb haalbaar moeten zijn op mijn adres, volgens Tele2.
Het frapante vind ik wel, dat ik precies op die 50% zit die Tele2 als ondergrens hanteert.
Zelf was ik van 40Mb uit gegaan, gezien de afstand tot de centrale en de download snelheid die ik had met ADSL.
Wat dat betreft vind ik de snelheid tegenvallen, maar is er gezien de kwaliteit van het koper, volgens Tele2 niets aan te doen.
Ik heb, denk ik, niet zoveel keus en het te accepteren zoals het is.
















i
ex Tele2, nu Ziggo
 
kobus1960
Ronduit teleurstellend, óf je neemt er genoegen mee, óf je geeft Tele2 een maand om
het geleuter op te lossen, waar het ook zit. Deel dit goed mee, noteer datum/tijd/naam medewerker.
Na die maand kan je óf opzeggen, óf downgraden, wat je maar wil.
Roepen naar de consument en vervolgens de makke bij een ander leggen, daar
moeten we een keer schoon genoeg van hebben. Angry
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
@ toetsie

Heb je thuis wel alles optimaal aangesloten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
toetsie
Bij het eerste gesprek wat ik had met KS werd me gevraagd naar de lengte van de kabel tussen het aansluitpunt en het modem en of het platte kabel of ronde kabel was.
Ronde kabel zou minder storing geven dan platte kabel. maar waarom wordt er dan platte kabel geleverd in het pakket?
De snelheid met platte kabel was 29Mb.
Heb op verzoek de ronde kabel aangesloten en zou later teruggebeld worden.
Ben later teruggebeld en nu werd er 30Mb gemeten, dus precies de ondergrens die Tele2 hanteert.
De lengte van de kabel is nog geen meter.
Zegge en schrijve een winst van 1Mb.
Er werd nog even overleg gepleegd met een collega en toen werd me medegedeeld dat het koper in en om Rotterdam slechter van kwaliteit zou zijn dan in de rest van Nederland en dat hun daar verder niets aan kunnen doen.
En daar moest ik het maar mee doen.
Gewijzigd door toetsie op 08 september 2010, 17:40
ex Tele2, nu Ziggo
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ervaring met Fiber??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Ervaring en Advies: Abonnement Fiberspeed Internet (50mb), Bellen en Televisie Algemeen : 3 31 jan 2011
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 108 11 dec 2010
Nu ook TV via Fiber mogelijk Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 23 25 okt 2010
Welk modem voor Fiber + Bellen + TV? Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 26 12 okt 2010
Advertentie