obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid zeer traag na overstap naar Tele2
Roel82
Ik heb 2 jaar erg stabiel en snel (1250 kb/s) adsl gehad van de provider "ONLINE".
TELE2 had echter een leuke aanbieding voor ADSL met dezelfde snelheid (tot 20 mbit/s) maar dan goedkoper.

Met de gedachte dat overstappen tegenwoordig zonder problemen kan, ben ik dus overgestapt en heb ik sinds 3 dagen ADSL van TELE2.

Mijn snelheid is echter drastisch verlaagd naar max 340 kb/s en upload 43 kb/s Sad

Het enige dat ik gedaan heb is de telefoonlijn uit de modem van ONLINE gehaald, en in de modem van TELE2 gestopt, dus aan de verbinding kan het niet liggen.
Ik heb meteen naar de helpdesk van TELE2 gebeld, en nadat ik ben doorverbonden naar de technische dienst gaf die man aan dat het wellicht opstart problemen zijn en ik het aan paar dagen aan moet zien.

Wat denken jullie hiervan? Ik kan me niet voorstellen dat het opstartproblemen zijn, het zou toch meteen moeten werken??
 
cornfed
Opstartproblemen? Moeten ze de DSL lijn dan opstarten???

Het enige advies wat ik je kan geven is om je eigen installatie tussen ISRA punt en router na te kijken en desnoods aan te passen.
Kijk de aansluitpunten na van de telefoonkabel en zorg voor een zo kort mogelijke kabel.
Ook de splitter kan de boosdoener zijn (als je die nog hebt), dus even testen zonder hem ertussen.

Voor de rest kan alleen Tele2 je verder helpen.
Met de telefoonlijn zelf kan iets mis zijn of verkeerd aangesloten.
De router of de voeding kan ook nog defect zijn.
In alle gevallen zal de helpdesk je moeten verder helpen.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Roel82
Inmiddels is KPN langsgeweest, en is er in de wijkcentrale een nieuw stukje koper aangelegd. Ik zit nu weer op mijn oude snelheid die ik ook had bij Online. Grin
Als je overstapt naar een andere provider dan wordt je lijn door een ander stukje koper geleid, en dat bleek in mijn geval van mindere kwaliteit te zijn.
 
cornfed
Mooi zo! Smile
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BreejKC
Na mijn overstap van Telfort naar Tele2 ervaar ik, denk ik, hetzelfde probleem. Momenteel ben ik nog een uitgebreide analyse aan het maken van de downloadsnelheden, de afstand tot de centrale etc. etc. Voorlopige conclusie is dat mijn downloadsnelheid niet hoger is als tussen ca. 348 en 393 Kbytes/sec. (2787 - 3142 kbps). Het bovenstaande van de KPN man en zijn stukje koper zou dus een oplossing kunnen zijn. De vraag is: hoe krijg ik die KPN bij de juiste centrale om dat stukje koper aan te brengen? En, bij welke centrale? De dichtsbijzijnde centrale binnen onze gemeente is ca. 1850 meter van mijn woning verwijderd. Echter de dichtstbijzinde centrale is t.o.v. mijn huis ca. 1100 meter maar in een naburige gemeente (waaronder mijn woning in het verleden viel). De vraag is dus ook nog, op welke centrale ben ik aangesloten zodat het stukje KPN koper wel in de juiste centrale (of in beide centrales) wordt geplaatst.
 
cornfed
Het bovenstaande stukje gaat over een koperkabel in de centrale, niet naar de centrale.

Je kan niet kiezen welke telefooncentrale je wilt hebben.

Als je wilt weten welke centrale je hebt en de afstand ervan, moet je hier klikken voor de link.
Vul daar je postcode en huisnummer in.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
BreejKC
Welke centrale is nu helder, de centrale die ca. 1865 meter van mijn woning verwijderd is. Voorwaar geen geringe afstand, maar m.i. niet genoeg om die lage snelheid te verklaren. Zoals geschreven wordt, stukje koper moet in de centrale geplaatst worden, niet in de verbinding tussen mijn huisaansluiting en de centrale. Blijft de vraag, hoe krijg ik het voor elkaar dat zo'n stukje koper in die centrale geplaatst wordt?
 
cornfed
Dan zal je toch moeten bellen met de helpdesk.
Alleen zij kunnen een monteur aansturen.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Verbaast me dat je wit en groen moet gebruiken ipv blauw en rood.
In het ISRA punt hoef je normaal niets te wijzigen.
Heb je wel de splitterprocedure, zoals uitgelegd in de handleiding bij eerste gebuik Tele2, gevolgd?
Of heb je inmiddels je nummerportering achter de rug.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Wat voor internet had je dan voor Tele2? Ook ADSL?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid zeer traag na overstap naar Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie