obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding Davolink DV2020
steefenjo
Ik probeer een aantal poorten te forwarden voor mijn Synology Nas.
Ik wil de poorten 5000 tot 5002 te forwarden. Het instellen van de te forwarden poorten lukt me, dat is geen probleem. Wat wel een probleem is dat ik mijn Nas van buiten no steeds niet kan benaderen.
Ik heb alles al geprobeerd, DMZ host, porttriggering en natuurlijk portforwarding.
Ik weet dat er bij het modem van Telfort ook regels gemaakt moesten worden in de firewall, maar heb deze functie niet kunnen vinden bij de Davolink. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
cornfed
Werk je met een statisch ip op je nas?
Want, wijst je server ip adres in de port rule naar de nas nog?
Via DHCP kan dat adres veranderen.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
svenlefers
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik volg deze thread dan ook met belangstelling. Alvast bedankt voor het op de hoogte houden.
 
steefenjo
Bedankt voor je vraag. Ja, ik werk met een statisch ip-adres op mijn Nas. Bij Telfort was het een kleinigheidje, daar kon ik gewoon mijn Nas van buiten benaderen. Ik ben nu al ruim een maand bezig om het bij Tele2 ook voor elkaar te krijgen, maar helaas, tot nu toe nog geen goed resultaat.
 
cornfed
Doe de Davolink een fabrieksreset geven.
Achterop de router zit een verzonken microswitch met opschrijft INIT.
Die moet je 20 seconden vasthouden terwijl hij aan staat.
De router zou dan moeten rebooten.

Je bent wel alles instellingen kwijt daarna...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
steefenjo
Dankjewel Cornfed voor je reply, maar een fabrieks reset heb ik al verschillende keren uitgevoerd, heeft helaas niets geholpen.
 
cornfed
De Davolink heeft soms problemen met de poorten openen.

Je kan twee dingen doen/proberen.

Probeer eens volgende uit:
Zorg ervoor dat je NAS een ip krijgt van de Davolink. DHCP dus.
Check welke dat is geworden en doe dan een port rule aanmaken naar dat ip adres.
Dan checken of het werkt.

Je kan ook een andere poort uitproberen voor je NAS.
Vaak werkt het dan wel.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
steefenjo
Ik heb geprobeerd, wat je zei Cornfed, maar ook dit loste het probleem ook niet op. Het adres dat ik had ingesteld op mijn Nas was 192.168.1.35, dat is nu 192.168.1.9 geworden. De regels bij Port Forwarding heb ik ook aangepast, maar niets hielp helaas.
 
cornfed
Andere poort proberen?

Als laatste redmiddel kan je de NAS in de DMZ Host zetten.
De port rule kan je dan verwijderen bij Virtual Servers/Port Triggering.

Zorg wel voor bescherming. De NAS zit buiten de firewall van de Davolink.
Gewijzigd door cornfed op 29 november 2009, 17:42
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding Davolink DV2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie