obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Mobiel Internet Onbeperkt en toch afsloten
cornfed
Dan zal ik dit topic nog eens onder de aandacht brengen:
Info E-Mail Adres Tele2 Webcare


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Ferdy
Hetzelfde probleem bij mij! Ik zie dat de laatste reactie al bijna een half jaar geleden is gepost, dus misschien is er al het een en ander veranderd in de tussentijd, maar vrees van niet...
Mijn verbinding werd na ongeveer twee weken afgesloten na een verbruik van 75 mb (lijkt me niet overdreven veel toch?). Vervolgens met de helpdesk gebeld die inderdaad bevestigde dat ik was afgesloten wegens teveel verbruik, maar hij wist me niet vertellen wat dan het gemiddelde gebruik is en wat de limiet is (hoewel die er volgens de voorwaarden helemaal niet moet zijn!). Ook zei ik dat in de voorwaarden stond dat in eerste instantie de snelheid verlaagd zou worden bij teveel verbruik..'ja dat staat gelijk aan volledige afsluiting' kreeg ik als reactie! En de sms die ik zou moeten ontvangen als waarschuwing 'was wel verstuurd', maar heb ik nooit ontvangen (zal wel toeval zijn he...).
Zou vandaag weer moeten worden aangesloten omdat de nieuwe maand is ingegaan, maar ook nog niet gebeurd...
Heb inmiddels Danielle van Tele2, waarvan ik op dit forum een paar reacties heb gevonden, gemaild of zij meer weet, maar heb het idee dat Tele2 haar klanten gewoon keihard oplicht!

Zijn er meerderen die momenteel dezelfde problemen hebben, en zijn de mensen die eerder deze problemen hadden op een goede manier geholpen, m.a.w. hebben zij nu wel onbeperkt internet zoals in de voorwaarden wordt vermeld?

Alvast heel erg bedankt!
Groet Ferdy
 
cornfed
Kan je overstappen naar een actueel mobiel abonnement?
Tele2 is al een tijdje geleden gestopt met jouw abonnementsvorm.

Bij de nieuwe abo's wordt niet meer automatisch afgesloten bij een overschrijding van de FUP.
Je wordt dan op een langzamere snelheid gezet.
 
Ferdy
Voor zover ik weet zijn er twee mobiele databundels die worden aangeboden, een voor 10 euro en een voor 15 euro. Voor beiden wordt volgens de voorwaarden de norm gehanteerd van de Fair Use Policy, dus ook de abonnementsvorm die ik nu heb. Of dit een oude of nieuwe vorm is, het kan nooit zo zijn dat ik al na twee weken zonder waarschuwing wordt afgesloten.
 
cornfed
Je neemt je nog niet eens de moeite om alles eens door te lezen over de nieuwe abonnementen.
Dan had je gezien dat de FUP anders is geworden en dat er nu drie abonnementsvormen bestaan.

Tele2 heeft niet voor niks zo snel alles gewijzigd naar een nieuwe abonnementsvorm.
Bij de oude ging veel mis met afsluiten en dergelijke en de voorwaarden waren misleidend.

Dan is het wijs om te proberen van het oude abo af te komen.
Een andere oplossing is er niet.
 
Ferdy
Bedoel je dan de drie vormen die hier worden vermeld? http://tele2.gebruikers.eu/mobiel/Tarieven_toestel_met_abonnement.html

Ik heb de bundel van 10 euro per maand, en daar wordt nog steeds gebruik gemaakt van de Fair Use Policy, waarbij duidelijk wordt vermeld dat bij bovengemiddeld verbruik je eerst een sms krijgt ter waarschuwing, en daarna de verbinding verlaagd wordt, en niet afgesloten zoals bij mij. Ik heb de voorwaarden meerder malen goed doorgelezen, dus ik weet niet waar je op doelt met nieuwe abonnementsvormen..
 
toetsie
MOBIEL INTERNET OP JE MOBIEL
Als je meer data verbruikt dan de gemiddelde Tele2 klant, zal Tele2 de snelheid van je verbinding verlagen. Wanneer dit gebeurt, informeert Tele2 je middels een SMS. Als het dataverbruik na het verlagen van de snelheid 10 keer meer bedraagt dan het gemiddelde verbruik, zal Tele2 je informeren en zal Tele2 tijdelijk de dienstverlening buiten gebruik stellen. Vanaf de eerste dag van de volgende maand zal het gebruik en de snelheid weer automatisch worden hersteld.
Als het dataverbruik bovengemiddeld blijft, zal Tele2 je informeren en heeft Tele2 het recht om
1.
alle hiermee verbandhoudende kosten aan je in rekening te brengen en/of
2.
de dienstverlening buiten gebruik te stellen en/of te wijzigen en/of
3.
de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beƫindigen.

http://tele2.gebruikers.eu/files/Fair_Use_Pol...ensten.pdf
ex Tele2, nu Ziggo
 
Ferdy
MOBIEL INTERNET OP JE MOBIEL
Als je meer data verbruikt dan de gemiddelde Tele2 klant, zal Tele2 de snelheid van je verbinding verlagen (is nooit gebeurd, ben direct afgesloten). Wanneer dit gebeurt, informeert Tele2 je middels een SMS (heb ik nooit ontvangen). Als het dataverbruik na het verlagen van de snelheid 10 keer meer bedraagt dan het gemiddelde verbruik(is 75 mb in twee weken 10 keer meer dan gemiddeld? dat kan nooit.), zal Tele2 je informeren en zal Tele2 tijdelijk de dienstverlening buiten gebruik stellen. Vanaf de eerste dag van de volgende maand zal het gebruik en de snelheid weer automatisch worden hersteld.

Dat zijn dus precies de problemen..
 
cornfed
Welke abonnement heb je precies dan?

De oude vorm had een andere voorwaarden.
Daar werd je na een waarschuwing via SMS direct afgesloten van het internet.
Toen was er ook het probleem dat klanten geen waarschuwing kregen en plotseling werden afgesloten.
Net als bij jou nu.
 
Ferdy
Hmm oke, ik heb de bundel van 100 belminuten en 50 smsjes, en daarnaast de basis internetbundel van 10 euro per maand.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mobiel Internet Onbeperkt en toch afsloten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
kinderen veilig en beschermd het internet op te laten gaan Tele2 Internet beveiligingspakket : 2 22 nov 2018
Internet ineens te traag voor tv Snelheid : 2 09 jan 2016
Savonds traag internet Snelheid : 8 04 jan 2016
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen : 3 12 okt 2015
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 : 5 10 sep 2015
Advertentie