obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Draadloos thuis Netwerk
Snuffel
Ik heb Xp en wens draadloos netwerk te maken met deze modem zodat ik onderling bestanden en mappen kan delen ....kan dat ?
Alle 2 pc`s zijn draadloos verbonden met tele2/versatel modem en werkt na behoren,alleen kan ik met geen van 2 pc`s op de andere komen....!

Hoe pak ik dit aan.....ik heb in netwerk wizzard alles wel doorlopen maar tot nu toe geen suc 6 er meer gehad.
 
Bill
Hoi Snuffel! Heb je die 2 pc's al eens in een werkend netwerk gehad?

Ja - dan ligt het vermoedelijk aan het tele2/versatel modem.
Nee - je moet nog je netwerk configureren, zoals bestanden en mappen. Eventueel instellingen in de fire wall wijzigen (tijdelijk uitzetten bij netwerkconfiguratie)

Kortom vertel wat meer!Wink
 
Snuffel

Quote

beheerder schreef:
Hoi Snuffel! Heb je die 2 pc's al eens in een werkend netwerk gehad?

Ja - dan ligt het vermoedelijk aan het tele2/versatel modem.
Nee - je moet nog je netwerk configureren, zoals bestanden en mappen. Eventueel instellingen in de fire wall wijzigen (tijdelijk uitzetten bij netwerkconfiguratie)

Kortom vertel wat meer!Wink


Ja heb de pc`s wel eens in een bedraadnetwerk gehad , nu draadloos proberen en hier bij firewall uitgehad maar hielp ook niet.
Ik heb ook aangegeven bestanden en mappen delen enz.

Kan het zo wie zo wel zonder tussen komt van eendraadloos-router?

Hier voor had ik een livebox en die werkte wel als router , kan tele2/versatel modem dit ook ?

Ik had hier pc van broer hier gister daar mee wou ik draadloos netwerk hebben om even snel wat bestanden over te zetten alle 2 de pc`s Xp.
Op mijn pc dus wizzard uit gevoerd en instelling op een flashkaart gezet en die in zijn pc gestoken en hij nam de instellingen over vanaf dat kaartje (starte automatich op bij in steken van de flashkaart)
maar pc`s vonden elkaar niet.

Ik heb zelf een pc met Win Xp en 1 met win Me ,die wil ik dus in eigen draadloos netwerkje hebben als me dat lukt ! Alle 2 wel draadloos op internet via de tele2 modem.

Ik ben een leek op netwerk gebied,dus als je meer gegevens nodig bent vraag het me maar.
 
Bill
Zijn beide pc's lid van dezelfde werkgroep? Dit is wel noodzakelijk!
 
Snuffel
Ik heb zon beetje alles wel geprobeerd , ja zelfde werkgroep.
voor als nog ben ik er mee opgehouden het te proberen , ik heb wel 1 pc via lankabel aan modem en de andere draadloos met elkaar kunnen verbinden en bestanden uitwisselen onderling , maar alle 2 draadloos tot nu toe mislukt.
 
Bill
Controleer bij de eigenschappen van de draadloze adapter of de volgende protocollen geinstalleerd maar ook aangevinkt zijn.

Client for Microsoft Networks
File and Printersharing

En natuurlijk TCP/IP

Zet ook (om te testen) de firewall eens uit van de pc's die elkaar moeten vinden in het netwerk.Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ikweetnie
Het Davolink modem geeft dhcp standaard in de 192.168.1.0 range
Laat dit staan.
In het modem zelf zorg dat je wireless conectie op de beide mac-adressen staat. wel zo dat ze mogen communiceren met het modem.
geen wpa of wep dus lekker open voor jezelf niemand kan naar binnen ivm mac-adressen, dan een werkgroep maken bv thuis, en maak geen diskette om het bij de andere pc te installeren, dus gewoon aanmaken op beide pc's en zoals (wild)Bill al aangaf bestanden delen onder de eigenschappen van je netwerk-kaarten.
And finally last but the most important thing IS........!!!!!

maak op beide pc's een gedeelde map aan Ik hoop daarbij wel dat je ook een administrator op beide pc's heb gemaakt. dit is ook wel belangrijk ivm met het delen van de mappen.

Zo en nu maar van de xp machine het netwerkje op en zoek het gedeelde bestand bijv \\192.168.1.5\"gedeelde map"
volgens mij en Mister Microhopeloos zou het moeten werken.

Suc7
Greetz
IkweethetmischienWel
 
wimlev
Het is wel even geleden, maar ik ben benieuwd of dit wel of niet gelukt is, en hoe.

Ik zit met het probleem dat ik bij gebruik van twee machines xp draadloos geen connectie krijg met mijn netwerk. Als ik een machien via LAN laat draaien kan ik wel op mijn netwerk komen ?

Zijn er Wireless instellingen in het modem 2020 die dat verhinderen ?

Zoals gezegd met LAN geen probleem, dus goed ingericht:

Een werkgroep
Verschillende PC namen
Print en bestanddeling ingeschakeld bij beiden
etc. etc.

Wie weet het ?
 
cornfed
Firewall eens uitgezet op beide machines? Zowel commerciƫle als XP firewall eens proberen.
 
Darky
Wat all eerder vermeld is ze moeten in de zelfde workgroup zitten
je had al geprobeerd zonder firewall.
zelfde ip range hebben (dit is uitgesloten omdta je een ip adres krijgt
van de router )

Heb je betsanden gedeelt staan ?
kan met beide pc`s naar elkaar toe pingen?
op dns naam (computer naam) en op Ip adres ?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos thuis Netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
netwerk-id, netwekfrequentie en symboolfrequentie Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 22 apr 2016
vaste telefonie + draadloos internet Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 25 apr 2015
Ipcamera bekijken buiten thuis netwerk Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 20 25 dec 2013
geen netwerk op vaste pc meer Klacht over Tele2 : 15 10 aug 2013
Netwerk plat zodra p2p actief wordt. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 15 jul 2013
Advertentie