obey-robots.txt
08 December 2016, 06:54
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken

Welke draadloze pci kaart?

marloes
Op mijn huidige desktop PC met Windows XP en een Sitecom draadloze PCI adapter - tot 54MB - komt mijn 20 MB internetverbinding niet verder dan een snelheid van maximaal 5 MB. Op mijn notebook met Windows Vista haalt deze echter minimaal 15 MB. Dus het ligt niet aan de verbinding. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het is niet op te lossen. Momenteel ben ik me aan het oriënteren m.b.t. het evt. aanschaffen van een nieuwe desktop PC. Omdat de PCI kaart niet geschikt is Windows 7 moet deze dan ook vernieuwd worden. Welke PCI kaart werkt goed samen met (versatel) DV-201AMR multimedia modem en kan gebruikt worden in Windows 7 64 bit? Ik hoop dat iemand daar een advies over heeft, wellicht uit ervaring, zodat ik straks ook op mijn desktop profijt kan hebben van mijn 20 MB internet verbinding!
Gewijzigd door marloes op 30 januari 2010, 21:31

cornfed
Op je XP machine moet je TCPOptimizer eens gebruiken.
Als het goed is haal je dan wel een hogere snelheid. Klik maar eens op onderstaande link.
Hoe gebruik ik TCP Optimizer?
Gewijzigd door cornfed op 30 januari 2010, 22:08
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

marloes
Dank je wel voor de tip! Ik weet nog niet of ik dit ga doen. Eigenlijk had ik met mezelf afgesproken er geen energie meer in te steken. In een nieuwe PC moet sowieso een ander PCI kaart. Vandaar mijn vraag om een advies.

cornfed
Tja, jij kan het beste beoordelen wat je zelf wilt, natuurlijk.

Elke PCI-WLAN kaart zal functioneren met de router.
Of er ook drivers voor 64 bit bestaan, kan je alleen zien op de site van de fabrikant.
Als je een nieuwe pc koopt, is uiteraard al een driver erbij en zit je altijd safe.
Het enige wat je moet weten is dat de router geen 802.11n of N Draft ondersteund.
Die hogere snelheden zijn niet mogelijk met de router.

marloes
Om er zeker van te zijn dat het inderdaad niet aan mijn kaart ligt heb ik toch TCPOptimizer maar eens laten lopen. Het lijkt inderdaad geholpen te hebben. De snelheidstest was veel beter. Jammer dat ik dit niet eerder wist.... De meeste WLAN kaarten ondersteunen naast 802.11 b/g óók 802.11n en N Draft heb ik op Internet gezien. Kan dat wel, of moet de kaart echt alleen 802.11b/g ondersteunen?

cornfed
Dat maakt niets uit. Alle kaarten die ook 802.11n ondersteunen zijn ook compatibel met b/g kaarten.
Functioneren zullen ze altijd, alleen worden de hogere snelheden niet bereikt.
Alle apparaten moeten dezelfde standaard ondersteunen om dat mogelijk te maken.

Dat probleem met XP en de WLAN snelheden is een oud probleem. Al jaren bekend.
Gewijzigd door cornfed op 31 januari 2010, 11:21

marloes
Oké, dank je wel, ik kan dus gewoon voor zo'n gecombineerde ondersteuning gaan. Overigens heb ik me lange tijd suf gezocht op het Internet naar een oplossing voor dit snelheidsprobleem. En vond géén gerichte oplossing. Ik kreeg vooral informatie over virussen en spyware. Maar daar is gelukkig geen sprake van! Uiteindelijk had ik me er maar gewoon bij neergelegd.

cornfed
Je had eerder lid moeten worden van dit forum...Wink

marloes
Ik ben al een tijdje lid, had alleen deze vraag niet gesteld.....Smile

cornfed
Ik zie het, inderdaad.
En dan zo lang wachten voor je eerste berichtje? Pfft

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke draadloze pci kaart?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 11 13 februari 2014, 23:21
welke range extender werkt bij DM-201AM Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 10 06 januari 2013, 19:11
Netwerk AV Receiver draadloze bediening werkt niet Algemeen 6 20 september 2012, 11:00
Draadloze verbinding werkt regelmatig slecht Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 4 16 februari 2012, 12:30
draadloze printer Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 3 18 december 2011, 12:27
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill10:12:44
| abmg10:50:06
| Gilex13:22:10
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?