obey-robots.txt
08 December 2016, 17:04
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken

Verbindingsprobleem

adrox
Sinds een Tele2 storing midden januari, die 5 dagen heeft geduurd, maakt mijn router na het aflopen van de lease-time niet meer automatisch contact met internet. Ik moet telkens opnieuw de setup uitvoeren. Ik heb gemerkt dat nu het IP-adres regelmatig verandert, terwijl ik voorheen een vast IP-adres leek te hebben. De Klantenservice geeft nu de schuld aan de router. Ik heb daarover zo mijn twijfels, omdat dit probleem zich sinds die storing manifesteert. Weet iemand dit probleem te duiden?

adrox

Sandor
Je kan dat nagaan om de router er eens tussenuit tehalen. wanneer hetzelfde probleem zich niet meer voordoet, weet je waar het aan ligt.

Hier in deze link http://www.tele2....ml?x=2&n=0 staan alle standaard instellingen voor je modem. zorg dat die goed staan.

laat even weten waar het aan ligt.

mvg,

Sandor
Gewijzigd door Sandor op 07 februari 2007, 12:50
Forum Tele2 voor al je Vragen en Problemen

Bill
@Sandor, link werkt niet! (ook niet handmatig)

@adrox

Heb je een eigen router achter de Davolink? Stel dan je router statisch in, oftewel geeft het een vast ip adres in de range die de Davolink uitgeeft! Dan heb je geen dhcp leaseproblemen voor je router meer.
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

adrox
Beste Sandor: Ik kan aan de modem (Speedtouch 516) niets instellen. Modem staat in bridged mode. Reset knop is vergrendeld. Router (Sitecom DC202) heeft altijd goed gefunctioneerd, alleen sinds die storing niet meer. Misschien dat er iets bij Tele2 is veranderd. Ik ga je suggestie om de router er tussen uit te halen uitvoeren. Maar of ik dan zeker weet of het aan de router (of Tele2) ligt, is nog maar de vraag. Misschien treedt het probleem wel bij elke willekeurige router op? Dus voor ik een andere aanschaf?

mvg,

adrox

adrox
Beste Bill, Ik heb geen Davolink. Ik heb een Speedtouch 516. Ik krijg van Tele2 geen statisch IP-adres, heb dat ook nooit gehad. Hoewel het wel een statisch adres leek. In geen jaar veranderd. En in de laatste paar weken wel vier keer. Router (Sitecom DC202) heeft altijd aan de WAN-kant in DHCP-mode gestaan, zonder probleem. Sinds die storing echter wel.

mvg,

adrox

BTW: wat bedoel met link werkt niet, ook handmatig niet?

Sandor
adrox schreef:
Beste Sandor: Ik kan aan de modem (Speedtouch 516) niets instellen. Modem staat in bridged mode. Reset knop is vergrendeld. Router (Sitecom DC202) heeft altijd goed gefunctioneerd, alleen sinds die storing niet meer. Misschien dat er iets bij Tele2 is veranderd. Ik ga je suggestie om de router er tussen uit te halen uitvoeren. Maar of ik dan zeker weet of het aan de router (of Tele2) ligt, is nog maar de vraag. Misschien treedt het probleem wel bij elke willekeurige router op? Dus voor ik een andere aanschaf?

mvg,

adrox

Je kan nog altijd de stroom er vanaf halen Smile
Forum Tele2 voor al je Vragen en Problemen

Bill
adrox schreef:
Beste Bill, Ik heb geen Davolink. Ik heb een Speedtouch 516. Ik krijg van Tele2 geen statisch IP-adres, heb dat ook nooit gehad. Hoewel het wel een statisch adres leek. In geen jaar veranderd. En in de laatste paar weken wel vier keer. Router (Sitecom DC202) heeft altijd aan de WAN-kant in DHCP-mode gestaan, zonder probleem. Sinds die storing echter wel.

mvg,

adrox

BTW: wat bedoel met link werkt niet, ook handmatig niet?

Je post van 13 minuten eerder dan die van mij had ik niet gezien, vandaar dat ik nog niet wist welk modem je had.
Je WAN kan krijgt van Tele2 een ip adres, het ging mij om de LAN kant. Die kun je wel zelf instellen zodat je je Sitecom een statische ip adres kunt geven.
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsprobleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Pokerstars verbindingsprobleem Storing 43 10 augustus 2010, 22:38
verbindingsprobleem draadloos netwerk google maps Algemeen 7 21 januari 2009, 14:59
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill02:18:06
| Gilex09:53:59
| abmg20:59:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?