obey-robots.txt
03 December 2016, 14:36
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken

Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv

stef
Ik zit er aan te denken internet+bellen+tv van Tele2 te nemen maar ik heb nog een aantal vragen. Als iemand een antwoord op 1 of meerdere vragen weet dan hou ik me aanbevolen.
Ik heb overigens haast met de aanvraag omdat ik heel binnenkort al ga verhuizen. Alvast hartstikke bedankt.
1.) Als ik nu bestel welke type decoder en welk type modem wordt er dan geleverd? loop ik dan ook nog de kans om een oudere decoder of modem te ontvangen?
Voor zover ik het kan beoordelen zijn de nieuwe decoders een Amino 132 of 532 (PVR model) en het laatste modem een Davolink DV-2020. Is het idd zeker dat ik die apparaten zal ontvangen als ik nu bestel? Of zijn er toch mensen met een nieuwer type modem?
2.) Kan ik ergens zien hoe snel Tele2 internet potentieel op mijn adres zou moeten kunnen zijn ivm de afstand tot de wijkcentrale ? (dus de snelheid van het versatel netwerk op mijn adres)
3.) Is het mogelijk zelf een eigen PVR / harddisk recorder / PC te gebruiken in combinatie met de Amino132? Wat is de algemene mening hier over de PVR functionaliteit?
Is die 5 euro extra waard per maand? Mijn voorkeur gaat uit naar een eigen PVR oplossing maar ik weet dus niet of dat kan. Kan de A532 PVR een andere zender opnemen dan de zender waar je naar kijkt (dual tuner)?
4.) Hoe gaat de bandbreedte afstemming tussen tv en internet in z'n werk? als ik geen tv kijk haal ik dan in principe wel de maximale 20mbit (afh van afstand tot centrale uiteraard)?
en hoeveel blijft erover als ik wel tv kijk? Hoeveel bandbreedte kost een enkele tv stream?
5.) Wat is de gangebare opinie mbt de uitzending gemist functionaliteit...is die 5 euro extra per maand waard?
6.) Deze regel uit de FAQ mbt de vraag "HD: Is Tele2 TV geschikt voor mijn HD(-ready) TV?" is achterhaald neem ik aan "Van HD-resoluties is echter nog geen sprake, de Tele2 decoder kan slechts met Scart aangesloten worden en is technisch niet geschikt voor HD resoluties." ?
7.) Ik heb gezien dat het Tele2 abonnement gebruikt maakt van het PPPoE protocol. Dit geeft aardig wat overhead (15%). Weet iemand of alle (A)DSL aanbieders hier in Nederland PPPoE gebruiken of zijn er ook die andere oplossingen gebruiken zoals DHCP of is het gebruik van PPPoE gewoon normaal en overal zo.
8.) Is het Davolink modem voldoende configureerbaar wat betreft portforwarding, firewal, DMZ etc. Werkt NAT zoals het hoort? Zijn er ook poorten die Tele2 standaard blokkeert? Is het ook mogelijk een ander eigen adsl modem te gebruiken? Als ik de handleiding dwonload van de Davolink site krijg ik die van de 2010..wat is het verschil? Is er ook een mogelijkheid tot N-speed wireless internet via de Davolink?
9.) Ik las op de tele 2 site het volgende: "Per huishouden kunnen er twee decoders worden aangesloten. Vanaf februari 2010 kan je een tweede decoder bestellen bij je Internet, Bellen en Televisie abonnement." Kan dit inmiddels al en hoeveel kost het dan? Twee TVs tegelijk bekijken betekent neem ik aan minder bandbreedte voor internet?

Gilex
1.) Als ik nu bestel welke type decoder en welk type modem wordt er dan geleverd? loop ik dan ook nog de kans om een oudere decoder of modem te ontvangen?
Voor zover ik het kan beoordelen zijn de nieuwe decoders een Amino 132 of 532 (PVR model) en het laatste modem een Davolink DV-2020. Is het idd zeker dat ik die apparaten zal ontvangen als ik nu bestel? Of zijn er toch mensen met een nieuwer type modem?

Davolink DV2020 en de Animo decoders zijn de enige die geleverd worden voor het IPTV-pakket
2.) Kan ik ergens zien hoe snel Tele2 internet potentieel op mijn adres zou moeten kunnen zijn ivm de afstand tot de wijkcentrale ? (dus de snelheid van het versatel netwerk op mijn adres)

Er is een site voor maar die kan ik hier zo snel ff niet vinden.
3.) Is het mogelijk zelf een eigen PVR / harddisk recorder / PC te gebruiken in combinatie met de Amino132? Wat is de algemene mening hier over de PVR functionaliteit?
Is die 5 euro extra waard per maand? Mijn voorkeur gaat uit naar een eigen PVR oplossing maar ik weet dus niet of dat kan. Kan de A532 PVR een andere zender opnemen dan de zender waar je naar kijkt (dual tuner)?

Zover ik weet gaat dat niet werken, Daar is ook de A532 voor Wink Deze kan en opnemen en weegeven te gelijk, dus kan je ergens anders naar kijken tijdens het opnemen.
4.) Hoe gaat de bandbreedte afstemming tussen tv en internet in z'n werk? als ik geen tv kijk haal ik dan in principe wel de maximale 20mbit (afh van afstand tot centrale uiteraard)?en hoeveel blijft erover als ik wel tv kijk? Hoeveel bandbreedte kost een enkele tv stream?

Er wordt als je tv kijkt via Tele2 gewoon een x aantal mbs van je totaal beschikbare bandbreedte gebruikt (ga maar van een 5mb per tv stream uit) En vergeet niet het is een TOT 20MB abbo! reken als je redelijk dichtbij zit op een 13MB max (overhead mee gerekend) dus TV aan wordt het 8MB voor internet.
5.) Wat is de gangebare opinie mbt de uitzending gemist functionaliteit...is die 5 euro extra per maand waard?

Of je het waard vind moet je voor je zelf beslissen.
Tele2 is afhankelijk van wat de omroepen/zenders beschikbaar stellen aan materiaal in dat geval.
6.) Deze regel uit de FAQ mbt de vraag "HD: Is Tele2 TV geschikt voor mijn HD(-ready) TV?" is achterhaald neem ik aan "Van HD-resoluties is echter nog geen sprake, de Tele2 decoder kan slechts met Scart aangesloten worden en is technisch niet geschikt voor HD resoluties." ?

Dat gaat denk ik om de oude Samsung decoders Wink De Animo's ondersteunen HDTV tot 1080i en zijn voor zien van een HDMI aansluiting Wink
7.) Ik heb gezien dat het Tele2 abonnement gebruikt maakt van het PPPoE protocol. Dit geeft aardig wat overhead (15%). Weet iemand of alle (A)DSL aanbieders hier in Nederland PPPoE gebruiken of zijn er ook die andere oplossingen gebruiken zoals DHCP of is het gebruik van PPPoE gewoon normaal en overal zo.

Dat is een vrij standaard protocol Wink DHCP heeft er weinig mee te maken trouwens. Ongeacht welk protocol er gebruikt wordt er is altijd een overhead (TCP/IP protocol circa 10%)
8.) Is het Davolink modem voldoende configureerbaar wat betreft portforwarding, firewal, DMZ etc. Werkt NAT zoals het hoort? Zijn er ook poorten die Tele2 standaard blokkeert? Is het ook mogelijk een ander eigen adsl modem te gebruiken? Als ik de handleiding dwonload van de Davolink site krijg ik die van de 2010..wat is het verschil? Is er ook een mogelijkheid tot N-speed wireless internet via de Davolink?

De davolinks zijn aardig dichtgespijkert door Tele2 weinig opties zijn er nog instelbaar. En een ander modem gaat niet zo maar werken en wordt ook niet ondersteund. Dit o.a. ook met de 2 speciale lanpoorten die voor de tv diensten nodig zijn.
als ik me niet vergis doet het modem max 54mbit draadloos.
Je kan er natuurlijk altijd nog een eigen router achter hangen, dat gebeurt wel meer iig.
9.) Ik las op de tele 2 site het volgende: "Per huishouden kunnen er twee decoders worden aangesloten. Vanaf februari 2010 kan je een tweede decoder bestellen bij je Internet, Bellen en Televisie abonnement." Kan dit inmiddels al en hoeveel kost het dan? Twee TVs tegelijk bekijken betekent neem ik aan minder bandbreedte voor internet?

Een Extra decoder koat eenmalig 50e zover ik weet, en dan gaat er weer 5mb van je bandbreedte af als je die tegelijk zou gebruiken. MAAR:
Tele2 kijkt naar je aansluiting en voert een lijntest uit en het resultaat daarvan is bepalend of er een 2e decoder geleverd kan worden.
Is je totale snelheid (intrainen van je modem) te laag krijg je gewoon simpelweg geen 2e decoder.
Gewijzigd door Gilex op 09 maart 2010, 16:04
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......

cornfed
Een site waar je de afstand tot de centrale kan inzien is: http://pcdb.bbned...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

stef
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe..als iemand nog meer info of detail heeft of de vragen kan beantwoorden die nog open staan dan heel graag!

@cornfed : maakt tele2 geen gebruik van het versatel netwerk? of valt dat ook onder bbned? Als resultaat krijg je ook niet echt een duidelijk antwoord als je een adres opgeeft...ik krijg bijv:
Available Service Max speed
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 16-24Mb/1Mb
Het verschil bij ADSL tussen minimum en maximum geeft niet de indruk dat de afstand tot de centrale echt is meegenomen.

Gilex
Deze kan je ook nog proberen : http://www.speedtest.nl/ADSL/

Tele2 maakt idd gebruik van het versatel netwerk, maar die zitten vaak in de zelfd wijkcentrales als KPN Wink

Het laat alleen zien wat er maximaal mogelijk/leverbaar is en welke variant.

cornfed
BBNed heeft recent de site veranderd. Dat wist ik nog niet.
Vroeger stond er welke DSL varianten beschikbaar zijn voor je adres, maar er stond ook het aantal geschatte meters tussen je huis en de centrale.
Aangezien BBNed een up to date database heeft, was dat redelijk betrouwbaar.

De Link van Gilex werkt wel.
Gewijzigd door cornfed op 09 maart 2010, 20:48
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

kobus1960
Is Tele2 het vroegere Versatel? Of is Versatel een dienst waar Tele2 nu gebruik van maakt?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Gilex
Versatel is in 2005 overgenomen door tele2 AB en tegenwoordig gaat het deels als Tele2 Zakelijk door Wink
De naam Versatel hebben ze laten varen zeg maar Grin

kobus1960
Tele2 maakt idd gebruik van het versatel netwerk, maar die zitten vaak in de zelfd wijkcentrales als KPN Wink

Oke, dit bracht me even aan het twijfelen!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Gilex
Door die overname kreeg tele2 beschikking over dat netwerk, Dat lag er al. Versatel was in 1999 begonnen met het uitrollen van hun glasvezelnetwerk destijds 2200 km langs/door 32 steden.
Dat zal nu wel wat meer zijn denk ik dan toen Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) 9 26 oktober 2016, 20:24
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 8 25 februari 2016, 00:39
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg00:07:05
| Gilex03:15:44
| Bill04:27:20
| enzo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?