obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
synchroniseren ab van AmiNET 132 met TV
wavestrider
Sinds ik mijn Tele2-afstandsbediening laat samenwerken met mijn PhilipsTV (42PFL7403; ik gebruik code 991 en probeer ook 1744) vraag ik mij af in hoeverre de functies worden overgenomen. Ik kom tot aan/uit, TXT en volume optimaal en AV/Source Select minimaal. Deze laatste schakelt wel, maar is niet te besturen (omhoog/omlaag om de verschillende externe inputs langs te gaan). Ik had dit al gemeld aan de telefonische helpdesk - ik werd heel vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan. De medewerkster dacht dat het aan de afstandsbediening zelf lag en zou een vervanging sturen. Zij hield prachtig woord en twee dagen later lag al een nieuwe op de deurmat. Vol verwachting klopte mijn hart, maar het probleem bleef bestaan. Het lijkt mij dat iedereen met de nieuwe decoder hier tegenaanloopt en ik vind het vreemd dat nog niemand hierover geschreven heeft. Je kunt natuurlijk wel een universele afstandsbediening nemen, maar met die dingen kom je vaak ook van de regen in de drup. Voorlopig zit er niets anders op dan de afstandsbediening van de TV zelf te blijven gebruiken voor de keuzemogelijkheden van Source Select.
Listen! There's music in the air
 
kobus1960
Je leest hier goeie geluiden over de Logitech Harmony, niet goedkoop, maar wel mooi ding.
Is dat de oplossing?
Logitech Harmony One instellen op PVR BOX A532
Gewijzigd door kobus1960 op 25 maart 2010, 16:49
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
wavestrider
Wil ik best geloven, maar het gaat er mij eigenlijk om er achter te komen wat de mogelijkheden zijn van de afstandsbediening zelf. Er staat een hele handleiding in de gebruiksaanwijzng, maar het resultaat is wat magertjes, vind ik. De moeilijkheid is volgens mij dat er twee systemen door elkaar gaan werken. Op je scherm zie je bij voorbeeld op de voorgrond de verschillende bronnen die je TV accepteert (de SCARTS, HDMIs etc.) en op de achtergrond bijvoorbeeld de TV. Als je dan op een pijltoets drukt om bijvoorbeeld een andere HDMI te activeren, gebeurt op de voorgrond niets,maar zie je op de achtergrond bijvoorbeeld de gidsgegevens voorbijkomen. Ik denk dat het gewoon niet mogelijk is wat ik wil, maar het vreemde is dat de knop AV/Source wel werkt, maar dat er geen keuzes mogelijk zijn. Beetje vreemd. Het lijkt mij toch dat ik niet de enige ben die deze knop wel eens indrukt.
Listen! There's music in the air
 
wavestrider
Moet mij eigenlijk nog iets van het hart. Bij het programmeren van afstandsbedieningen word je altijd doorverwezen naar een hele serie codenummers die je moet afwerken. Dat is toch eigenlijk niet meer van deze tijd! Je zou verwachten dat je doorverwezen wordt naar een database waar je gewoon je typenummer intikt waarna je de juiste code krijgt. Lijkt mij niet zo onlogisch. Ook staat er altijd dat je toetsen moet indrukken tot er iets volgt (bijv.uitschakelen). Er staat nooit hoe lang dat mag duren. Je kunt toch moeilijk een half uur lang een knopje ingedrukt houden!
Dit zijn maar een paar opripsingen. Overigens is deze decoder wel een hele verbetering met het oude kastje (er wordt dan ook altijd geschermd met "nieuwe uitbreidingen in de toekomst" - die komen alleen nooit)
Listen! There's music in the air
 
cowboyspeedy
dan kyk je toch een keer op de website van logitech of je tv ondersteund word
want ik heb hem al een paar maandjes en het werkt by ,y als een trein
kan alles doen met de ab
zelfs de instellingen van mijn tuner veranderen hoor
 
wavestrider
Bedankt voor de tip - ga ik gelijk doen. Ben benieuwd.
Listen! There's music in the air
 
cowboyspeedy
ja want het kan nooit geen kwaad hoor
ik weet niet of die actie er nog is maar toen ik hem kocht hadden ze die actie vanniet goed geld terug
en als je er niet uit komt kan je hun altyd vragen om hulp
en ze zyn dara erg snel met reageren hoor
 
wavestrider
Wellicht dat ik dat ook maar ga proberen. Het houdt wel in dat ik er weer een afstandsbediening bij heb (ik heb er al een stuk of zeven klaar liggen) en maar moet afwachten of alles perfect werkt. Ik ben eigenlijk benieuwd of er iemand is die via de Tele2 ab kan werken met de source input van de LCD-televisie (AV mogelijkheden, bijv. USB, SCART, HDMI). Hij schakelt wel naar het scherm in kwestie (en ook weer terug als ik dat wil), maar ik kan niet omhoog/omlaag en activeren. Dan moet ik weer de afstandsbediening van de TV gebuiken. Volgens de Harmony info kan hij met alles overweg, zelfs met een ouwe CDi van Philips die ik nog werkend heb en mijn Acer MediacenterPC iDea511, maar ik moet het allemaal nog zien.
Alvast bedankt voor de reactie.
Listen! There's music in the air
 
cowboyspeedy
mijn ervaring met hun is dat als ej een probleem heb met je ab van hun
moet je ze een mail sturen via het programma en dan heb je meestal na een werkdag een antwoor terug hoor
en by my was toen ook het rpobleem opgelost
je kan de ab namenlyk ook opdrachten leren
dus ik denk wel dat het gaat lukken met de harmonie hoor
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'synchroniseren ab van AmiNET 132 met TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
code voor tele2 amino / aminet decoder te besturen via philips Goeiedag, ik heb zojuist een philips Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 01 aug 2014
aMINET DECODER/BEAMER/VERSTERKER Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 4 09 jun 2012
Betreft het wisselen Samsung door de Aminet Tv decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 8 15 mei 2012
Blackberry en mail in outlook 2007 synchroniseren Algemeen : 2 04 jul 2011
Advertentie