obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid afknijpen (data cap)
djkik
Dit gaat allemaal een beetje boven mijn pet maar ik heb een tijdje geleden al mijn eerdere testen op speednet bekeken en ik zag dat ik al jaren bij het uploaden niet verder kom dan 0.83mb/s.
Niet meer maar ook niet minder!!
Het downloaden geeft steeds verschillende snelheden aan, echter ook nooit boven de 13mb/s geweest.
Als nu het beeld weer eens stoort en de bekende tjerp geluiden zijn er weer doe ik steeds een snelheidstest.
Ik zie dat ik op het moment van de storingen altijd een lagere snelheid heb op dat moment. ong. 3a4 mb/s.
Normaal zit ik rond de 9mb/s en dan zijn er ook geen storingen.
Dit alles is dus met de decoder aan!
Oh ja, ik bezit nog een aansluiting op mijn slaapkamer met de oude samsung en daar altijd een goede verbinding en geen storingen.
Iemand een idee waar die verschillen vandaan komen?


groet Kik
 
kobus1960
Up is prima en download snelheid is redelijk, 13 Mb is geweldig, meer zal het niet kunnen zijn.
Op het moment dat je TV kijkt, verlies je ruim 4 Mb PER te kijken/op te nemen kanaal.
Staat je nieuwe decoder aan, en je oude ook, ben je al 8 รก 9 Mb kwijt.
Neem je per ongeluk ook nog eens op, heb je alles opgesoupeerd.
Kan je nog wel uploaden, maar de rest heeft weinig tot niets meer.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Massa
VDSL/ADSL zijn 2 verschillende technieken vandaar dat er wel hoger behaald kan worden met een andere techniek. Er komt waarschijnlijk wel 15mbit op je modem binnen alleen heb je met adsl vaak wat meer verlies. 15/10*8= 12mbit dat is dus wat je effectief haalt. Dat het zo stabiel is, is omdat je modem gewoon intraint op een bepaalde snelheid en dit vast houdt, de snelheid kan wel gaan fluctueren maar dat komt dan door de tegenpartij.
 
kobus1960
Fluctuerende snelheden hebben ook als oorzaak drukte op het netwerk.
Primetime, schoolvrij, enz., hoeveel gebruikers op de wijkcentrale, afstand tot, allemaal invloed.
Tele2 kan niet iedereen dezelfde snelheid bieden.
En idd, als de tegenpartij het al niet heeft, houdt het ook op.
Gewijzigd door kobus1960 op 03 juni 2010, 23:57
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid afknijpen (data cap)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 13 feb 2014
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid : 16 15 okt 2011
[Ervaring] Ontbinding contract door te lage snelheid voor HD TV diensten : 17 23 mei 2011
Advertentie