obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Kan Tele 2 dongel niet installeren
editing
Als ik de USB Wireless adapter probeer te installeren, krijg ik tijden het installatieproces een ERROR: "Niet opgeloste fout. Er is een fout opgetreden.... Klik op TERUG en voer een andere waarde in." ZIE DE BIJLAGE

Op TERUG klikken heeft echter geen enkel effect.

Ik heb van alles geprobeerd, maar niets lukt. Tele 2 Helpdesk wist het ook niet, en het Tele 2 hoofdkantoor kwam met de bekende riedel dat het wel eens aan de computer of aan Windows zou kunnen liggen. Ik moest de dongel maar eens op een andere computer proberen. Dat zegt echter helemaal niets, want op die andere computer is de software WEL goed geïnstalleerd en doet de dongel het dus.

Het ligt niet aan de dongel maar aan de software.

Andere verschijnselen: ik krijg ELKE DAG een Tele2 Connect UPDATE aangeboden, die echter niet "pakt". De Tele2 Connect software kan ik NIET verwijderen, melding:

Result=1
StdOut=
CScript-fout: Kan script-engine VBScript voor script C:\Users\stv translations\AppData\Local\Tific\Download\t2connectnl_tele2_com_80\ts-0-1697622.vbs niet vinden.
StdErr=

Last error ID:
501
Last error severity level:
40
Last error link:
t2connectnl.tele2.com#96075:1697260:1697622:1314148:1400246@1021938

Last system change name:
Tempfile
Last system change description:
Writing temporary file
Last system change log:
*** Starting system change Tempfile ***
Queued FileDelete[U] "C:\Users\stv translations\AppData\Local\Tific\Download\t2connectnl_tele2_com_80\ts-0-1697622.vbs"
Queued FileWrite[U] "C:\Users\stv translations\AppData\Local\Tific\Download\t2connectnl_tele2_com_80\ts-0-1697622.vbs"
*** Entering system change commit phase ***
Commit FileDelete[U] "C:\Users\stv translations\AppData\Local\Tific\Download\t2connectnl_tele2_com_80\ts-0-1697622.vbs"
Commit FileWrite[U] "C:\Users\stv translations\AppData\Local\Tific\Download\t2connectnl_tele2_com_80\ts-0-1697622.vbs"
*** System change commit completed successfully ***

Full client log:
Error(0): Error in ExecuteVBScript (Result=1 StdOut= CScript-fout: Kan script-engine VBScript voor script C:\Users\stv translations\AppData\Local\Tific\Download\t2connectnl_tele2_com_80\ts-0-1697622.vbs niet vinden. StdErr= )


WIE O WIE KAN MIJ UIT DEZE ELLENDE HELPEN?? Bij voorbaat dank, Ed.
Gewijzigd door editing op 13 mei 2010, 11:03
 
cornfed
Over welke versie van Windows hebben we het?

Heb je mobiel internet of ADSL?
Gewijzigd door cornfed op 13 mei 2010, 12:20
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
editing
Hallo,
bedankt voor uw reactie. We hebben het over Windows 7, en het gaat om mobiel internet op mijn laptop. Ik zie uw bericht met belangstelling tegemoet. Mvrgr Ed
 
cornfed
Heeft je gebruikersaccount wel administrator rechten?
Anders op de installer rechts klikken en dan op "als administrator uitvoeren" klikken.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
editing
Daar zou heel goed het probleem kunnen zitten, omdat ik deze dongel altijd op een andere laptop heb gebruikt. Alleen: als ik de dongel plaats, krijg ik een autorun.exe waar een rechtermuisklik niets uithaalt. Dus waar zou ik dan die rechtermuisklik kunnen/moeten uitvoeren?
 
cornfed
De autorun.exe is ook niet het installatieprogramma.
Die is er alleen om een programma te starten als je een CD inlegt in je pc.

Er is op de CD een .exe bestand die de eigenlijke installatie doet.
Meestal heet het setup.exe of zoiets.
Gewijzigd door cornfed op 13 mei 2010, 20:41
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
editing
Hallo.
Ik heb de setup nu ALS ADMINISTRATOR uitgevoerd, maar ik blijf de melding ONOPGELOSTE FOUT houden. Zie bijlage. Wat te doen?
 
cornfed
Welke Windows heb je op de pc waar het wel werkt?



Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
editing
Op die PC zit Vista; daar ging het installeren van de software goed, en daar heb ik via die dongel ook mobiel internet op die pc.

Nog een factor: op mijn huidige pc krijg ik ELKE DAG een update te installeren van Tele2 Connect, maar die "pakt" niet. Ik zou dus in 1e instantie de Tele2 Connect willen VERWIJDEREN, om daarna opnieuw te installeren. Verwijderen lukt ook niet. Zie bijlage.
 
cornfed
Als ik de gegevens moet geloven op de Tele2 site, kan je de software (Tele2 Connect) niet installeren op Windows 7.
Alleen XP en Vista zijn geschikt.
Beetje vreemd, want Windows 7 is al een tijdje op de markt.

Aangaande de mislukte update het volgende.
Heb je een firewall? En mag de update door de firewall?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan Tele 2 dongel niet installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie