obey-robots.txt
11 December 2016, 08:57
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken

Het leed dat mobiel internet heet? Of toch niet?

Het Ratje
Brief welke onlangs is opgestuurd naar TELE2 (jullie mogen ook hier reageren als jullie willen?)

Tele 2 Nederland BV
T.a.v Klachtenafhandeling Mobiel
Postbus 70041
9707 AA Groningen

Haarlem, 26 mei 2010

xxxxx
xxxxx
xxxxx

Betreft : Klacht over mobiel internet op de mobiele telefoon


Geachte heer/mevrouw,

[justify]Sinds 2 maanden ben ik de trotse bezitter van een HTC HD2 welke bij een smartphone-stunter is afgesloten
met een abonnement van jullie. Het ging hier om een voordeelbundel 500 abonnement én een data onbeperkt
plus-pakket.Na ontvangst van mijn mobieltje heb ik voor het eerst, sinds ik gebruik maak van mobieltjes, kunnen genieten
van een zeer korte duur aan service en goede bereikbaarheid. Kort nadat ik jullie simkaart heb ontvangen en
het internet (data) te hebben mogen gebruiken werd mijn data-abonnement om vreemde reden afgesloten;
meneer u heeft teveel data verbruikt.

Goed, wat ik nog weet van de voorwaarden op deze locatie , fair-use-policy en mijn contract is dat er expliciet
over staat vermeld;

Indien de door de Klant gegenereerde datahoeveelheid of de kosten van dat dataverkeer (in het geheel of buiten
de databundel) significant meer is dan het gemiddelde van andere particuliere Klanten die dezelfde dienst van
Tele2 afnemen, heeft Tele2 het recht om de snelheid van de dataverbinding van de Klant te verlagen voor het
resterende deel van de maand. De beoordeling van de bovenstaande norm ligt geheel bij Tele2. Tele2 gaat hierbij
uit van normaal dataverbruik van de particuliere Klant. Indien het dataverbruik ook na het verlagen van de snel
heid bovengemiddeld blijft, zal Tele2 de Klant informeren en behoudt Tele2 zich het recht voor om (i) alle daarmee
verbandhoudende kosten aan de Klant in rekening te brengen en/of (ii) de gehele mobiele dienstverlening aan de
Klant buiten gebruik stellen en/of te wijzigen en/of (iii) de overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen.

Nu is meteen na de betreffende maand mijn data-abonnement afgesloten omdat mijn toegestane kredietbedrag is/was
overgschreven, deze mag namelijk niet boven de €150 uit komen. Goed, de medewerker bij TELE2 meldde mij dat dit een
administratief foutje zou zijn, echter wel eentje met de nodige gevolgen met oog op mijn geduld; het duurde namelijk
bijna 2 weken voordat weer aangesloten werd.

Goed, de eerste keer dat zoiets gebeurd? Tja, bij andere telecomaanbieders heb ik het weleens 100x erger meegemaakt,
net ook mijn oude provider natuurlijk niet voor niks opgezegd. Goed, alles fijn, ik kon er weer gebruik van maken.
Een paar dagen later keek ik alleen op mijn mobieltje en wat is er nu weer aan de hand? ‘De modem aan de andere kant
accepteert uw verzoek tot connectie niet’; ofwel ik ben afgesloten van de data-bundel waar ik per maand maar liefst
15 euro betaal.

Normaal gesproken ben ik niet zo moeilijk, maar na mijn oude provider te hebben opgezegd, mijn andere oude telefoon
(iPhone) te hebben verkocht en mij heb laten inpakken door de mooie aanbieding(en) van TELE2, als bedrijf, ben ik écht
boos.

Wat blijkt; men krijgt bij TELE2 dus DATALIMIET maximaal 40 MB aangesmeerd, wat dus niks te maken heeft met een Fair-Use-
Policy. Ofwel; ik ben zwaar in het ootje genomen. Maar hier laat ik het niet bij zitten mag u weten. Ik ben AFHANKELIJK
van mobiel internet, elke dag zonder mobiel internet is voor mij zaken (digitaal) mislopen. En tuurlijk, elk bedrijf
heeft zijn/haar regels. En die werken gewoon altijd, OMDAT het moet. Tuurlijk mag niet zomaar iedereen alles downloaden
wat hij- of zij wil, maar dit gaat écht te ver. Weet u wel wat 40MB is op een telefoon is als deze? Of met een variant
als de iPhone? Een paar websites en mailtjes bekijken; klaar.

Na wat zoeken op wat fora kwam ik erachter dat ik niet de enige ben welke te kampen heeft met een probleem. Dus besloten
jullie maar eens te gaan bellen als ‘nieuwe klant’ en te vragen wat jullie verkoopdienst er zelf van weet (zie bijlage /
link hieronder). Luister en huivert, en wat vinden jullie hiervan als professioneel bedrijf? Professioneel nietwaar? Ook
erg professioneel dat ik trouwens niet even netjes middels e-mail en/of sms ben gewezen op het feit dat mijn data-bundel
bijna overschreden is. Nu moet ik overal zelf achteraan bellen.

En nu? Wat gaat er nu gebeuren? Van mij kant wil ik graag kenbaar maken, indien ik niet spoedig een berichtgeving mag
ontvangen, ik een zaak ga starten. Nee, zeker niet om mij de mond te doen laten snoeren en mij gewoon mijn geld terug te
geven waar ik recht op heb/had, nee. Wat ik wil is gewoon een onbeperkt data-bundel variant ‘plus’, waar ik elke maand €15-.
voor betaal; OMDAT IK HET NODIG HEB. Overigens zou ik ook graag willen zien dat jullie de bedrijven welke deze abonnementen
van JULLIE afnemen ook weten wat ze verkopen, zij weten namelijk van niks omdat jullie er zó geheimzinnig over doen.[/justify]

Mocht u nogmaals willen zien/kijken/aanschouwen waar ik de nodige informatie uit heb gehaald, zie hier:

http://i50.tinypic.com/30rmte8.jpg
http://se.tele2.nl/files/Fair_Use_Policy_Mobiele_telefoondiensten.pdf
http://se.tele2.nl/files/Algemene_Voorwaarden_-_Mobiel_Internet.pdf
http://se.tele2.nl/files/AlgemeneVoorwaarden-Tele2_voor_mobiele_diensten.pdf


Met vriendelijke groet,

Het Ratje


Bestandje met gesprek met TELE2 over wat de (onwetende?) klantenservice mij aansmeert op aanvraag per pb verkrijgbaar
Smile
Gewijzigd door Het Ratje op 28 mei 2010, 18:49
 
jessie
Het is toch wat, neem contact op met de de OPTA zou ik zeggen.
 
Het Ratje
Het is zeker wat ja. Zelf zit ik in de ICT, hou veelal alarms ed in de gaten (onderweg etc) met mijn
mobieltje, normaal gesproken werkt dit gewoon top, maar dit is a-relaxt. Maar de OPTA? Wat kan deze
voor mij betekenen? Gratis ontbinding van mijn abo? Dat wil ik niet! Ik wil gewoon een goede service
krijgen en waar voor mijn geld. Wink
 
cornfed
De enige optie voor je is om te proberen je contract te annuleren.
Tele2 gaat niet het datalimiet extra aanpassen voor jou.

Mobiel internet in combinatie met Tele2 is een ongelukkige keuze.
Hoe de zaken nu staan kan ik het alleen maar afraden om mobiel internet te nemen bij Tele2.
En dat zeg ik niet snel...Frown
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het leed dat mobiel internet heet? Of toch niet?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN] Storing 3 15 mei 2016, 14:16
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 19 07 februari 2016, 00:26
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill09:39:19
| abmg09:59:44
| Gilex21:29:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?