obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Verschillende vragen
helldaddy
Net contact gehad met Tele2. Een zeer vriendelijke dame belde op (da's ff wat anders als de klantenservice) en we hebben een aantal dingen doorgelopen.

Met betrekking tot de telefoon, tussen het modem en de telefoon zelf moet een kabel van 1 meter en het liefst ook 1 meter van het modem vandaan. Die rare verbinding moet als het goed is dan verholpen zijn.

Het internet, We zitten hier in een uithoek met een brakke kabel. Dus snelle verbinding zal het nooit worden, maar wat ik had, was ze met me eens dat het niet goed was. Ik ga alle bekabeling nakijken en inkorten, dus vanaf het punt was de KPN binnenkomt tot aan de modem gaat ongeveer 30 cm worden. Wordt het beter dan is het goed anders gaan ze de KPN inschakelen en kijken wat hun er aan kunnen doen.

Volgende week dus weer een update, het gaat mij niet om 20 m/bit ik weet ook wel dat ik die niet haal. Stel, dadelijk alles optimaal en ik haal 10 M/bit dan is dat ook goed. Als ik maar niet iedere keer time out krijg en die ping moet verder naar beneden kunnen,dat was bij mijn vorige provider ook. Door de zelfde kabel, en de zelfde afstanden. Dat wil ik minimaal terug hebben. Een nette upload en download, goede ping en niet iedere keer een time out om de 2 min, dat is toch niet te veel gevraagd, je betaald er wel voor.
 
cornfed
In de installatiehandleiding wordt precies uitgelegd hoe je het modem moet aansluiten.
Ik neem dus aan dat je de instructies niet gevolgd hebt. Waarom?

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
Fout, hij zit goed aangesloten. Niks mis mee. Ik wil het alleen optimaliseren, dat wil nu zeggen de kabels zo kort mogelijk maken.
Het rare is dat bij de andere provider dit alles precies hetzelfde zat aangesloten, en ik toen wel goede verbinding had. zelfde kabels, stekkertjes enz. Dus daar ligt het waarschijnlijk ook niet aan, Ik wil er alleen voor zorgen dat het daar niet op gegooid wordt. Dat me niet verweten kan worden dat het daar aan lag.
 
cornfed
Dan zal het inkorten erg weinig brengen, ben ik bang.

Wat bedoel je precies dat je één meter kabel tussen modem en telefoon mag hebben?
Heb je een splitter ertussen hangen?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
helldaddy
Nope, splitter is er al tussen uit. Daar kan het al niet aan liggen. Ik bedoel de kabel vanaf de modem naar de telefoon. Die moest een meter zijn en de telefoon mocht niet dichterbij met modem staan als een meter.
Zaterdag gaat de kniptang erin en maak ik het precies de afstand die ze vertellen. Dan kan het in ieder geval niet aan mij liggen. Ook komen overal nieuwe kabels tussen, dan kan het dat ook niet meer zijn. Als het dan nog niet de snelheid ten goede komt, dan sturen ze maar de monteur of de koningin. Grin

Het ligt dan niet aan mij, daarom kort ik alle kabels in en vervang ze.
 
cornfed
Dat de kabel tussen modem en telefoon niet langer mag zijn dan één meter is complete onzin.
Ik kan gerust stellen dat het overgrote deel van alle Tele2 klanten die telefoneren vele meters kabel aangesloten hebben.
Zelfs meerdere toestellen mag geen probleem zijn.
Waarom Tele2 met zulke nonsens op de proppen komt, is een raadsel.

Het is wel zo dat tussen ISRA en modem een korte kabel hoort te zijn.
Bij je pakket zitten die korte kabeltjes.
Gewijzigd door cornfed op 10 juni 2010, 18:56
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
wallia
Bij ons heeft de monteur alles aangelegd en inderdaad is de kabel tussen modem, telefoon en computer heel kort. Alleen de kabel van TV naar modem bedraagt een meter of 14 en alles loopt prima, geen storingen (even afkloppen!!) Download-snelheid zonder TV is 13.5Mbps en met TV 9.4 Mbps. Wij hebben niets te klagen!
 
helldaddy
Ik ga het allemaal wel meemaken. Ik zorg dat bij mij netjes alles voor elkaar is en dan meten ze de boel maar door. Als het signaal nog niet goed is, laat de monteur het maar beter doen!!
 
wallia
Helldaddy, die monteur heeft de modem pal naast de KPN aansluitdoos opgehangen en aangesloten, daarom die korte kabels (heb zelf trouwens nooit geweten dat die KPN tf-aansluiting op die plek was, want toen we ons huis betrokken, was er precies aan de andere kant de Casema-aansluiting) De monteur was overigens wel een uur of 2 bezig geweest, maar heeft alles keurig gedaan en alles functioneert prima !!!
 
helldaddy
Zow, vandaag alles ingekort en nieuwe bedrading. Zit nu vanaf het ISRA punt tot de modem op 15 cm. Dus dat kan al niet te lang zijn. Tussen de modem en de telefoon zit een kabel van minimaal 1 meter.
En tatataaaaaaaaaaaa, hier de nieuwe waarde.

844987319

Zie daar niks veranderd. Dit zou theoretisch 20 Mb/s moeten worden.
Dus zal die monteur wel komen een keertje. Maar ik hou jullie op de hoogte.
Gewijzigd door helldaddy op 12 juni 2010, 12:49
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verschillende vragen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vragen over Tele2 Algemeen : 13 26 jan 2012
verschillende vragen Algemeen : 2 19 mrt 2011
Vragen, antwoorden en de ZOEK functie Algemeen : 1 04 aug 2010
Vragen over draadloos modem Algemeen : 18 01 mei 2010
Vragen mbt Tele2 internet+bellen+tv Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 6 09 mrt 2010
Advertentie