obey-robots.txt
08 December 2016, 06:57
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

TV en internet signaal via powerline?

Colnago
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een week bij Tele2 en alles werkt goed. Nu zit ik alleen met een probleem met de bekabeling. De modem staat op het 'ISRA' punt aangesloten, maar staat onhandig om deze makkelijk te verbinden via de UTB kabel naar de TV decoder zonder de vloer open te breken etc.

Nu is mijn vraag kan ik zowel het internet signaal en het tv signaal versturen vanuit de modem via een 'homeplug/powerline?' (gebruik makende van het stroomnetwerk). Ik heb hiervoor natuurlijk 4 homeplugs voor nodig, dus niet 2 signalen over 'één lijn'.

Is dit technisch mogelijk, blijft de preformance ook goed of zwakt deze hierdoor af?

McBeukie
Ja dit heb ik thuis ook gedaan dat is mogelijk internet zal wel werken denk ik maar tv heb ik ook gedaan van beneden naar boven voor de 2e decoder en dat werkt goed.
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie

Colnago
Beukie,

Hoeveel plugs heb jij nu in gebruik dan? Als ik internet en tv signaal via stroomnet wil versturen heb je dan 4 plugs nodig?
1 van modem (internet) naar stroom
1 van stroom naar één PC
1 van modem (tv) naar stroom
1 van stroom naar decode

cornfed
Normaal gesproken moet het "netwerk tv" gescheiden blijven van het "netwerk pc/laptop".
Het "netwerk tv" gedraagt zich anders dan een normaal netwerk.
Dat kan tot storingen leiden op je hele netwerk.

Je kan het wel eens proberen of het lukt om alles via één paar powerline adapters te laten lopen.
Je bent de eerste die zoiets wil uitproberen..
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

McBeukie
Ik gebruik ze alleen voor de tv en niet voor internet. Ik weet idd niet of je je internet signaal nog weer appart via het stroomnet kan laten lopen als dat zou kunnen dan heb je 4 stuks powerline adapters nodig. omdat het tv en internet signaal gescheiden is op de modem..
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie

Colnago
Helaas,

Het gaat niet werken. Ik krijg op de TV een error te zien (IP tv error) en op de PC heb ik een IP conflict...
Wellicht hebben jullie nog een oplossing/ervaring?

McBeukie
Maar heb je het met 4 of met 2 powerlans geprobeerd....En anders doe je tv met powerlan en internet draadloos..
Gewijzigd door McBeukie op 16 juni 2010, 13:34
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie

cooperdude
Ik wil ook mijn TV signaal en internet signaal via het stroomnet laten lopen. Misschien lukt dat als je voor je TV boven een ander merk/model homeplugs gebruikt met een andere chipset?

Dus voor televisie (decoder) woonkamer: UTP-kabel

voor internet (op tv en op PC op zolder) homeplug merk a (3x: modem --> stroomnet, stroomnet --> TV en stroomnet --> PC)

en voor tv in slaapkamer: homeplug merk b (2x: modem --> stroomnet en stroomnet --> decoder

Zou dat werken?

kobus1960
Heb je 2 decoders dan?
Is maar even een vraag voor je alles uit de kast haalt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

cooperdude
jep! Ik heb een decoder met recorder voor in de woonkamer en een gewone decoder voor televisie op mijn slaapkamer.
Gewijzigd door cooperdude op 14 september 2010, 12:10

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV en internet signaal via powerline?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Internet ineens te traag voor tv Snelheid 2 09 januari 2016, 18:13
Savonds traag internet Snelheid 8 04 januari 2016, 17:45
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen 3 12 oktober 2015, 14:03
Veel stiringen en traag internet Tele2 Klacht over Tele2 5 10 september 2015, 23:54
Internet - veilig internet abbonnement Klacht over Tele2 4 15 juni 2015, 22:27
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill10:16:02
| abmg10:53:24
| Gilex13:25:28
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?