obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Wurg contracten Tele2
zx81
Geachte forum leden, hier volgt mijn verhaal, waar mogelijk onderwerpen in voorkomen die goed zijn om te weten voor je in zee gaat met Tele2.

Begin juni melde ik me aan bij Tele2 voor Internet Telefonie en Televisie.
In de bestelstatus bij Mijn Tele2, kon ik zien dat alles op 22 juni zou worden opgeleverd.
Op 22 juni was niet alles opgeleverd, uitsluitend mijn Internet aansluiting, op 23 juni was dit wel het geval en kon ik aan de slag met de Doe Het Zelf installatie. Telefonie werkte, Internet werkte, maar 11 MBit download snelheid, dat vind ik weinig als er 20 Mbit mogelijk zou moeten zijn zo nu en dan.
Televisie werkte ook, maar absoluut niet zoals ik gewend was bij mijn vorige kabel provider.

* onscherp beeld, gezichten matig zichtbaar, vooral als gezichten iets verder weg in het beeld aanwezig zijn
* signaal van tv valt soms weg
* signaal van radio valt soms weg
* geluid van tv valt soms weg
* programma gids is soms onbruikbaar, dan moet de modem en de hd-recorder van de stroom, (iets wat ik mijn vrouw moeilijk kan uitleggen).
* hd-recorder al een aantal maal vastgelopen
* programma gemist werkt soms niet
* hd-recorder van Tele2 word gloeiend heet

Aangezien alles op 23 juni 2010 is opgeleverd, dacht ik dat ik binnen die korte termijn met medewerking van Tele2 wel mijn televisie gedeelte kon laten vallen, en uitsluitend Telefonie en Internet zou kunnen gebruiken.
Dit liep echter geheel anders.

Op 26 juni sprak ik met Ewin Dokter van Tele2, dit was circa 19.34 uur, in het weekeinde, en ik probeerde van het televisie gedeelte in mijn abonement af te komen, helaas was er niemand van de afdeling opzeggingen, dus moest ik maandag 28 juni terug bellen, wel is er een melding in het systeem gemaakt over mijn verzoek tot opzegging van televisie.

Op 28 juni circa 08.00 uur sprak ik uitgebreid met Reineer Moltmaker van Tele2. Deze heeft uitgebreid mijn problemen met de televisie genoteerd, en ik kreeg ook een referentie nummer. Hij dacht dat ik zonder problemen van het televisie gedeelte kon afkomen, en heeft in zijn notitie ook aangestuurd op een coulange regeling.
De afdeling opzeggingen die nog niet aanwezig was zou ik na 09.00 uur kunnen bereiken.
Om circa 10.21, sprak ik Roberto Prins van de afdeling opzeggingen Tele2.
Hij bood me 2 mogelijkheden aan om van mijn televisie gedeelte af te komen:
1. Een maand Tele2 de kans geven de problemen op te lossen, als dit niet is gelukt, dan kun je van het contract af, en worden een aantal kosten gecrediteerd. Dit wilde ik niet, ik wilde direct weer kabeltv, en gezien mijn problemen was ik het vertrouwen verloren. Tevens speelde mee, dat ik geen zin had om met een monteur bij mij thuis in discussie te gaan over de beeldkwaliteit, sommige mensen vinden het beeld misschien mooi, anderen niet.
Ik wilde er gewoon van af, ik had geen vertrouwen meer in het televisie gedeelte. Allles was nog geen 7 dagen opgeleverd, dus als dan een onderdeel, in dit geval televisie niet goed werkt, waarom kun je er dan niet vanaf?

2. Ik kon ook downgraden naar Internet en Telefonie, maar dit zou me circa 99 Euro gaan kosten. Ik heb uitgelegd dat ik dat niet eerlijk vond omdat ik het product van Tele2 pas 5 dagen gebruikte, en ik dacht dat je er binnnen 7 dagen nog van af kon.
Wat ik ook probeerde, Tele2 kon mij alleen helpen als ik 99 Euro zou betalen.
Hier ben ik erg over teleurgesteld.
Ik vind dat Tele2 een rare manier heeft van klanten ondersteunen en contracten maken.

Goed, ik moest en wilde verder, dus ik heb gekozen voor de downgrade en ga 99 euro betalen.

Nu kreeg ik gisteren 30-06-2010 een bevestiging van de downgrade, met opnieuw een contract, maar deze keer maakte Tele2 het nog gekker, de marketing manager van Tele2 bied me een abbonement aan voor Internet en Telefonie, maar deze keer niet voor 12 maanden zoals ik bij het eerdere contract van Internet Telefonie en Televisie had, maar een abonement voor maar liefst 18 maanden.
Ik vind dit schandalig!

Over de snelheid van het Internet ben ik niet tevreden, maar ik wacht af tot het televisie gedeelte is afgesloten, dan zijn de resultaten misschien beter.

Al met al heb ik veel zorgen doorstaan bij de overstap naar Tele2, en hoop ik, al is het maar 1 persoon, iets meer duidelijk heb kunnen maken over de werkwijze van Tele2.

Met vriendelijke groet,

W.
 
McBeukie
Je had idd beter hun een maand de kans kunnen geven om het op te lossen , wat ze toch nog niet lukt. Ik heb alles op kunnen zeggen zonder enige moeite, het is tenslotte een compleet pakket dus je kunt het volledige pakket opzeggen, Ik weet niet of je het pakket hebt besteld met de oude telefoon kosten voorwaarden want anders kun je er zowiezo kostenloos vanaf voor 15 juli meen ik. Dus indien dat zo is zou ik snel aktie ondernemen.Laat je niet van de wijs brengen..
Met Vriendelijke Groet,

McBeukie
 
zx81
Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu gekozen voor Internet en Bellen, dat kost me 99 Euro voor de downgrade.
Het Internet en Bellen contract is plotseling 18 maanden geworden in plaats van 12 maanden.
De eerste 3 maanden betaal ik uit mijn hoofd 14,95, daarna 29,95.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er geen oplossing kan worden gevonden ergens in het midden van de belangen van mij als klant en de belangen van Tele2 als provider.

Met vriendelijke groet,

W.
 
kobus1960
Ik ga met McBeukie mee v.w.b. Tele2 1 maand de gelegenheid geven een oplossing te
vinden, dat had je alvast € 99,- bespaard.
Verder zeg je dat je af en toe de 20Mb wil halen, ook dat gaat m niet worden.
15Mb hooguit, terwijl de nu genoemde 11Mb best netjes is voor tele2 begrippen.
e.e.a. is al tijden bekend.
Als laatste, onbesproken/onbeschreven contractverlengingen en/of tariefsverhogingen zijn een
legitieme reden om je contract op de kunnen zeggen, bij wet geregeld.
m.a.w. heb jij op papier dat je contract bij afsluiten 1 jaar betrof en het zou nu ineens 1,5 zijn,
toon dat even aan en poeffff, weg is het contract.

Bezijden jouw verhaal, valt me steeds meer op dat consumenten ergens in springen
zonder zichzelf in te lezen, ook die kleine lettertjes, Tele2 dekt zich niet slecht in.
Gewijzigd door kobus1960 op 01 juli 2010, 14:19
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wurg contracten Tele2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie