obey-robots.txt
04 December 2016, 23:24
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheden

Karatekid
Kan iemand mij uitleggen waarom ik niet de beoogde snelheiden haal???
Ik heb een versatel 20 mb pakket maar kom met een upload tot 25kb

B)B)B)

Bill
Hoever zit je van de telefooncentrale af?

Probeer deze check eens.

http://spike.oli....ntrale.cfm

Afstand is bepalend voor je snelheid!
Gewijzigd door Bill op 24 augustus 2006, 16:41

speedybird
Momenteel ben ik ook een beetje de kriebels over mijn snelheid.
Heb al een mailtje naar de service desk getuurd, ben dus benieuwd.

Hier is het mailtje wat ik gestuurd heb:

Geachte Mevrouw,Mijnheer

Hierbij meld ik U mijn ongenoegen over de snelheid van mijn internet verbinding bij uw onderneming.
Zinds enige tijd heb ik een ADSL internet account (20mb) inclusief al het mogelijke andere services.
Al jaren heb ik gebruik gemaakt van een ADSL internet verbinding bij diverse ondernemingen.
Ik weet dat theoretische internet snelheid iets anders is dan de daadwerkelijke snelheid en dat dit afhankelijk is van de afstand tussen
de centrale ergens in mijn woonwijk en mijn computer zelf.

In al die jaren had ik toch steeds (maar) 20 procent snelheids verlies bij de vorige provider en ook in het begin bij jullie.
Dit heb ik namelijk altijd goed bij gehouden middels diverse snelheids testsite,s.
In het begin kwam ik ook met Versatel( jullie dus) op een daadwerkelijke downloadsnelheid van 16mb.
Nu /momenteel is deze downloadsnelheid nog maar 10a11mb.
Dat is dus een verschil van bijna 50 procent en dat vind ik dus een on-accentabel verschil.
Het kan niet aan het kijken van digitale televisie van jullie liggen,want ik maak bijna geen gebruik van deze dienst.

Onlangs heb ik nog door zo een mooie reclame mail van jullie een 20mb Newstweak abonnement genomen a 6,95 in de maand.
Juist door het trage gebeuren van deze newsserver kwam ik er eigenlijk achter dat ik dus flink op de internetverbinding ben terug geknepen.

Nu luid mijn vraag als volgt :

Zouden jullie voor mij eens willen controleren of er iets met mijn lijntje aan de hand is en of jullie iets aan de snelheid van deze internet verbinding kunnen doen.

Met vriendelijke groet van mij wacht ik hierbij op uw antwoord:

Met vriendelijke groet...........Sad

Bill
Ben benieuwd naar het antwoord! Ik denk dat door uitbreiding van abonnees de centrale overbelast wordt en de beschikbare capaciteit verdeeld wordt.

Je zou de KPN eens kunnen bellen om een lijnmeting te laten doen! Daarmee kun je uitsluiten dat de koperdraadjes in de grond een probleem opleveren.

Ik weet niet hoe "deskundig" je bent maar je zou je verbinding ook kunnen optimaliseren met tcp-optimizer.

Speedguide

Bill
Probeer ook deze snelheidstest eens!

Snelheid testen

dappertje
Ik heb tele2 voetbal met een 20mbit verbinding en telefoon.
Mijn downloadsnelheid is nog nooit boven de 6mbit geweest.
Zweeft zo rond de 5,70 mbps (+- 730 kb/sec)
Ik maak geen gebruik van een splitter en de afstand tot de centrale
is 2356 meter. Dit zou voor adsl2 geen enkel probleem moeten zijn om de volle 20mbit te geven. Maar de verbinding is maar 25% van dat
Bij mijn vroegere provider BBNED (Tweakdsl) was de verbinding 8mbit en bereikte altijd minimaal 95% van de bandbreedte.
Kan deze verbinding niet beter, of spelen er andere dingen?

Dappertje

Bill
@Dappertje,

Op onderstaand plaatje kun je aflezen wat je snelheid zou moeten zijn;

1118500572

Met 2350 meter zou je toch wel rond de 10 megabit moeten zitten! Kun je in je ADSL modem ingestelde waardes vinden! Post die eens hier.

20 megabit is alleen weggelegd voor mensen die dichtbij de centrale zitten.
Gewijzigd door Bill op 16 september 2006, 15:49

dappertje
Helaas kunnen bij de versatel modems de verbinding instellingen
niet terug vinden. Deze instellingen zijn helemaal afgeschermd.
Ik heb erbij vergeten te vertellen dat dit de metingen van dit jaar zijn.
Ik heb na het installatie proces wel 16mbit snelheid bereikt, en nooit meer gekeken, totdat ik op de forums de problemen zag.

Dappertje

dappertje
BBNed schrijft dat uit tests is gebleken dat bij een afstand van maximaal 800 meter van de wijkcentrale een downloadsnelheid van de volle 24 Mbits/s mogelijk is. Woon je tussen de 800 meter en 2,5 km van de wijkcentrale dan is (ongeveer) een downloadsnelheid van 16Mbits/s mogelijk. Een belangrijk bijkomend voordeel van ADSL2+ voor mensen die ver van de wijkcentrale wonen is de stabiliteit van ADSL2+.

Dappertje

Bill
Het grafiekje geeft een goed beeld van de afstand versus downloadsnelheid

Bij 2,5 km is 10 Megabit ongeveer het maximum.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VDSL Snelheden in Amsterdam postcode gebied 1091 Klacht over Tele2 1 20 februari 2016, 13:38
Ruim 2,9 Km van de wijkcentrale, geen snelheden volgens contract. Snelheid 13 25 augustus 2010, 16:56
Verschillende snelheden Vista, XP, OS X? Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 1 09 december 2008, 08:07
verschillende snelheden op 2 pc's Algemene computer vragen. 8 27 september 2008, 17:23
Variabele snelheden/geen inet Snelheid 5 17 augustus 2007, 13:15
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:13:20
| Gilex12:06:43
| abmg 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?