obey-robots.txt
05 December 2016, 03:20
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

tele2 nieuwsserver: geen upload

ejvwaasdijk
Als gebruiker van de verstel servers heb ik indertijd opgekregen dat de nieuwsgroepen (geen binaries) bereikbaar zijn via news.versatel.nl. Sinds enige maanden echter kan ik daarvandaan alleen berichten downloaden, niet uploaden. Gisteravond besloot ik daarover de helpdesk te bellen. Degene die mij tewoord stond, wist helemaal niets, maar was zo vriendelijk zich op de hoogt te stellen. Na enige tijd kwam hi met de mededeling dat news.versatel.nl niet bestaat!!! Toch ontvang ik downloads ervan. Ik moest in plaats daarvan news.tele2.nl gebruiken. Heb ik gedaan. Ook naar deze server kan ik niet een berichtje uploaden. Zojuist weer de helpdesk gebeld. Nu wordt mij meegedeeld dat nieuwsservers niet door tele2 ondersteund worden en dat hij er niets van afweet!!!!!! Hoe is het mogelijk.

via Google kom ik op deze pagina:

http://www.tele2.nl/klantenservice/nieuwsberichten/tele2-nieuwsgroepen-verbeterd/

Je zou toch denken dat volgens deze pagina het uploaden van eenvoudige tekstberichtjes mogelijk moet zijn. Ik kan begrijpen dat voor het downloaden van binaries een apart abonnement gevraagd wordt, maar simpelweg conversaties volgen en er zelf aan bijdragen via eenvoudige tekstberichtjes is toch niet teveel gevraagd..........

Tot voor kort was dit ook mogelijk. Nu niet meer.

Ik heb dus twee klachten:

1. het afsluiten van de nieuwsgroepen voor het uploaden van simpele tekstberichtjes.
2. het onbenul van de helpdesk die niet in staat is om iets verstandigs te zeggen over de door tele2 geleverde diensten.

Bij wie moet ik zijn, als de helpdesk jammerlijk faalt?

Hoogachtend,

E. J. van Waasdijk.

kobus1960
Mocht je berichten plaatsen via outlook en port 25 is hier de verklaring.
Ben je ook nog eens in het bezig van een @tele2 account dan even lezen.
Tele2 blokkeert poort 25 uitgaand
Dat kan dus ook gelden voor nieuwsgroepen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

ejvwaasdijk
Ik heb versatel servers; de smtp.versatel.nl gebruikt poort 25. Hiermee kan ik mijn e-mail verzenden. Als ik voor new.tele2.nl een andere smtp-server nodig heb, kan ik dan zomaar smtp.tele2.nl met poort 26 of 587 toevoegen?? Dat lijkt me raar.

Edit: ik vergat te zeggen dat ik geen gebruiker van Outlook ben. Ik gebruik Thunderbird op Mandriva Linux.

Bedankt voor uw antwoord.

Hartelijke groeten,

Erik Jan.
Gewijzigd door ejvwaasdijk op 31 juli 2010, 14:53

kobus1960
Het zou alleen voor @tele2 abbo's gelden, niet voor Zonnet en Versatel.
Aangezien de helpdesk (zeker in het weekend) geen helder antwoord geeft, is er misschien een forumlezer
die op deze manier werkt.
Ik gebruik Gmail, en Cuteftp voor de tele2server (homepage).
Die laatste gebruikt port 21 en als retry 20, dat werkt goed.
Maar of dat met de nieuwsgroep servers net zo werkt, moet ik het antwoord op schuldig blijven.

cornfed
Jullie gooien e-mail en usenet door elkaar.
Veel e-mail programma's kunnen beide aan, maar de protocollen en poorten zijn geheel gescheiden.

Hier lees je de instellingen van de nieuwsserver: Nieuws server Tele2 instellen

Of je de server ook uploads toestaat is bij mij niet bekend. Kwestie van uitproberen.
Maar er zijn gratis nieuwsservers beschikbaar voor uitsluitend tekstberichten.
Gewijzigd door cornfed op 31 juli 2010, 19:21
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

kobus1960
Maar of dat met de nieuwsgroep servers net zo werkt, moet ik het antwoord op schuldig blijven.

Gewijzigd door kobus1960 op 01 augustus 2010, 00:58

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tele2 nieuwsserver: geen upload', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 8 25 februari 2016, 00:39
Bereikbaarheid klantenservice@tele2.com OFFLINE? Klacht over Tele2 3 20 februari 2016, 13:24
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill07:09:56
| Gilex16:03:19
| abmg 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?