obey-robots.txt
07 December 2016, 11:29
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken

Instabiele Connectie : Deel 2

fliebel
In de hoop dat de firmware update het probleem op zou lossen toch maar de router gereset.

Helaas.. na de update (rood lampje, router tijdje bezig etc.) slechts een paar uur plezier gehad. De Davolink blijkt wederom ontzettend instabiel te zijn.

Ter info: de eerste paar uur leek het goed te werken, stabiele connectie vanaf een uur of 11 vanochtend. Sinds een uur of 7 vanavond is het weer huilen met de pet op.

De volgende logs komen van bmon 2.01, een bandwidth monitoring tool welke ik gedraaid heb onder Ubuntu 10.4 LTS. Het genoemde problem treedt ook op bij andere pc's in het netwerk, waaronder windows 7 laptop. Met deze pc gelogd omdat dit mijn pc is, en de programma's wat makkelijker voorhanden zijn op linux systemen.

- Log 1 is wireless, log 2 is wired. Dit is goed te zien aan de wlan0 en de eth0 interfaces.
- De log is gemaakt tijdens het downloaden van een standaard 100mb.bin bestand van de Tele2 / Versatel website.
- Op browserproblemen te voorkomen is er gebruik gemaakt van het wget command. Browseronafhankelijk downloaden dus.
- Directe verbinding met de Davolink, geen extra routers / hubs.
- Kabel tussen Davolink en punt van binnenkomen 1 meter.
- Enige Client in het netwerk op moment van meeten.

Log 1: Wireless Wlan0
wirelessbmon

Log 2: Wired eth0
wiredbmon

Oke, er zijn geen echte drops naar 0 meer. Internet radio valt niet weg, downloads gaan gewoon door maar....
De connectie is WEL instabiel, er zijn nog steeds drops, alleen niet meer naar 0. In je download window van je browser vind je dit niet terug. Dit omdat Firefox / IE etc. een dergelijke drop uit de downloadspeed laten vallen omdat ze het beschouwen als een valse reading.

Als laatste test wederom mijn 54GL met DDWRT er weer aan gehangen. En ook op die bandwidth monitors hetzelfde verhaal. Instabiele verbinding, veel drops naar ~100kbps.

Toch nog 1 positief ding. Mijn max download snelheid is weer terug naar 15mbit ipv. de 8 die ik afgelopen weken kreeg.

Ik hoop dat Danielle van Tele2 ook meeleest morgen.
En pas aub. het keuzemenu van de helpdesk aan, voordat je te horen krijgt dat de wachtrij 10 min + is ben je al 5 minuten op het menu aan het wachten (en de "wilt u na afloop meedoen aan het onderzoek" troep a 10ct pm + mobiele kosten).

-----------------------------------------------
Aanvullende Graphs:

Speedtest.net:
Goede snelheid, dit is wat Tele2 natuurlijk ook ziet bij het doormeten van de lijn.
908917535

Pingtest.net:
Ook prima in orde:
21867535

Afstand tot de centrale via bbned.nl
620 meter.
Gewijzigd door fliebel op 09 augustus 2010, 22:39

fliebel
Zojuist contact gehad met de helpdesk.
Probleem is doorgestuurd naar het hoofdkantoor.

We zullen zien...

EDIT:
Ben er achter gekomen dat de connectie exact iedere 20 seconden dropt, vreemd..
Gewijzigd door fliebel op 10 augustus 2010, 22:52

fliebel
Update: nog steeds niet terug gebeld of gemaild door het hoofdkantoor.

Ben zelf ook een weekje weg geweest dus zelf weinig last gehad van het probleem.

Periodieke snelheidsdrops nog steeds zichtbaar in de logs. Ik zou willen dat ik de Tele2 modem uit zou kunnen lezen / vervangen door mn eigen kast..
Gewijzigd door fliebel op 29 augustus 2010, 12:25

cornfed
Je hebt een eigen modem/router?
Dan kan ik je dit adviseren: Davolink router vervangen

Misschien dat een ander modem meer licht laat schijnen over die dropouts.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

fliebel
cornfed schreef:
Je hebt een eigen modem/router?
Dan kan ik je dit adviseren: Davolink router vervangen

Misschien dat een ander modem meer licht laat schijnen over die dropouts.

Ik heb hem op dit moment niet hier liggen. Maar met een eigen modem kom je toch niet op het netwerk?
Heb overigens nog wel een oude telfort modem, maar die werkt niet (al getest).

Ik ga er eens naar kijken.

cornfed
Het is de bedoeling dan je klikt op de vet gedrukte tekst. Het is een link..Cool
Gewijzigd door cornfed op 25 augustus 2010, 00:14

fliebel
cornfed schreef:
Het is de bedoeling dan je klikt op de vet gedrukte tekst. Het is een link..Cool

Al gezien, maar ik ga dit nu even niet doen.
Aangezien Tele2 er nog mee bezig is zien ze dat vast wel terug als ze mijn modem uitlezen en dan ligt het "natuurlijk" aan mij. Dat het probleem ook al optrad voor de custom firmware zal ze dan verder een rotzorg wezen.

Maar goed, eerst eens even de reactie van Tele2 afwachten, gisteren weer online een bericht achter gelaten dat ze me terug moeten bellen.. zoals afgesproken 2 weken geleden.

cornfed
Dan is goed. Ik kreeg de indruk van je eerdere post dat je nog niet de link was gevolgd.
Mijn fout...

fliebel
Tele2 heeft nog steeds niet terug gebeld.....

Verbinding nog steeds semi "stabiel". Ik blijf het trouwens frapant vinden dat er een keer per ~20 seconden een drop plaats vindt. Nog niemand kunnen vinden die dat kan verklaren.
Gewijzigd door fliebel op 30 augustus 2010, 00:31

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele Connectie : Deel 2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
probleem VPN connectie Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 4 04 november 2015, 00:52
Verzameltopic Decoder Problemen Deel 2 Settop boxen / digitale ontvangers IPTV 147 26 maart 2012, 17:20
Instabiele verbinding Snelheid 24 05 december 2010, 21:50
Instabiele verbinding Algemeen 1 09 augustus 2010, 18:54
aanpassing in modem voor een VPN connectie Algemeen 11 31 mei 2010, 21:45
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:54:17
| Gilex04:16:57
| abmg14:51:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?