obey-robots.txt
11 December 2016, 03:12
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Geen wireless meer met 2e en 3e computer

ReneDeVries
Sinds een aantal dagen lukt het op geen enkele maniet meer om wireless te internetten met de 2e en 3e computer in huis via het Davolink modem. Alleen m'n 1e computer maakt nog moeiteloos verbinding met het modem en heeft ook internet access. De 2e en 3e computer hebben wel verbinding met het modem maar geen internet access.

Alles geprobeerd: opnieuw installeren van de wireless netwerk-kaarten, instellingen, wep, keys enzovoort. Niets werkt. Wel is het mogelijk om bedraad te netten of via een onbeveiligd modem van de buren op internet te komen. Ik weet het niet meer, wie het wel weet mag het zeggen. Hen natuurlijk al de Tele2 helpdesk gebeld maar daar kom ik (nog niet) verder mee.

Wie o wie?

Bill
Heb je tijdens je pogingen alle softwarematige firewalls wel uitgezet? En welke gebruik je?

Firewalls gooien vaak roet in het eten, maar ook een recente update via Windows Update kan de boel verzieken.

Kun je wel zonder web een draadloze verbinding opzetten?
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

ReneDeVries
Ik gebruikte geen software-matige firewalls. Op de 2e draait WINXP en op de 3e WIN2000. Heb de Firewall van XP uitgeschakeld, hielp niets. Heb nu op de WIN2000 machine wel ZoneAlarm gezet en na tig keer de software van de Wireless adapter geïnstalleerd te hebben en in de Win. Explorer Browser "Instellingen van IE automatisch overnemen"aangevinkt te hebben heb ik nu opeens wel wireless verbinding via m'n eigen modem. Echt snappen doe ik het niet!
De USB adapter is trouwens een wireless G. Ik heb er ook nog een PCI kaart in zitten van LinkSys, dat is een wireless B, daarmee krijg ik wel verbinding met het modem maar niet met internet. De Davolink kan alleen ingesteld worden op de 'G' modus. Kan het zijn dat in dit geval 'G' niet samenwerkt met 'B' of mag dat niets uitmaken?

Zonder WEP op m'n eigen modem heb ik nog niet geprobeerd.
Bedankt trouwens voor je reactie!
René

Bill
Nog 1 pc te gaan!

Kun je me vertellen of je dhcp gebruikt of dat je ip adressen statisch intstelt?

Ik denk dat er een probleem met de gateway is met de pc/laptop die niet op het internet wil.

Schrijf alle gegevens eens op b.v. zoals uit dit plaatje.

TCP[12]
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

t2day
ReneDeVries schreef:
De USB adapter is trouwens een wireless G. Ik heb er ook nog een PCI kaart in zitten van LinkSys, dat is een wireless B, daarmee krijg ik wel verbinding met het modem maar niet met internet. De Davolink kan alleen ingesteld worden op de 'G' modus. Kan het zijn dat in dit geval 'G' niet samenwerkt met 'B' of mag dat niets uitmaken?

G en B zal wel samen gaan, alleen is dat niet bevorderlijk voor je snelheid, gewoon G gebruiken als dat mogelijk is.
Heb helaas nu geen tijd om alles goed door te lezen, misschien vanavond ff.

Succes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wireless meer met 2e en 3e computer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 37 21 oktober 2015, 16:40
Geen internet bij toevoegen tv dienst Algemeen 3 12 oktober 2015, 14:03
Geen internet op Vista laptop Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 5 11 februari 2015, 21:39
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:54:42
| abmg04:15:07
| Gilex15:45:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?