obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen wireless meer met 2e en 3e computer
ReneDeVries
Sinds een aantal dagen lukt het op geen enkele maniet meer om wireless te internetten met de 2e en 3e computer in huis via het Davolink modem. Alleen m'n 1e computer maakt nog moeiteloos verbinding met het modem en heeft ook internet access. De 2e en 3e computer hebben wel verbinding met het modem maar geen internet access.

Alles geprobeerd: opnieuw installeren van de wireless netwerk-kaarten, instellingen, wep, keys enzovoort. Niets werkt. Wel is het mogelijk om bedraad te netten of via een onbeveiligd modem van de buren op internet te komen. Ik weet het niet meer, wie het wel weet mag het zeggen. Hen natuurlijk al de Tele2 helpdesk gebeld maar daar kom ik (nog niet) verder mee.

Wie o wie?
 
Bill
Heb je tijdens je pogingen alle softwarematige firewalls wel uitgezet? En welke gebruik je?

Firewalls gooien vaak roet in het eten, maar ook een recente update via Windows Update kan de boel verzieken.

Kun je wel zonder web een draadloze verbinding opzetten?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
ReneDeVries
Ik gebruikte geen software-matige firewalls. Op de 2e draait WINXP en op de 3e WIN2000. Heb de Firewall van XP uitgeschakeld, hielp niets. Heb nu op de WIN2000 machine wel ZoneAlarm gezet en na tig keer de software van de Wireless adapter geïnstalleerd te hebben en in de Win. Explorer Browser "Instellingen van IE automatisch overnemen"aangevinkt te hebben heb ik nu opeens wel wireless verbinding via m'n eigen modem. Echt snappen doe ik het niet!
De USB adapter is trouwens een wireless G. Ik heb er ook nog een PCI kaart in zitten van LinkSys, dat is een wireless B, daarmee krijg ik wel verbinding met het modem maar niet met internet. De Davolink kan alleen ingesteld worden op de 'G' modus. Kan het zijn dat in dit geval 'G' niet samenwerkt met 'B' of mag dat niets uitmaken?

Zonder WEP op m'n eigen modem heb ik nog niet geprobeerd.
Bedankt trouwens voor je reactie!
René

 
Bill
Nog 1 pc te gaan!

Kun je me vertellen of je dhcp gebruikt of dat je ip adressen statisch intstelt?

Ik denk dat er een probleem met de gateway is met de pc/laptop die niet op het internet wil.

Schrijf alle gegevens eens op b.v. zoals uit dit plaatje.

TCP[12]
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
t2day

Quote

ReneDeVries schreef:
De USB adapter is trouwens een wireless G. Ik heb er ook nog een PCI kaart in zitten van LinkSys, dat is een wireless B, daarmee krijg ik wel verbinding met het modem maar niet met internet. De Davolink kan alleen ingesteld worden op de 'G' modus. Kan het zijn dat in dit geval 'G' niet samenwerkt met 'B' of mag dat niets uitmaken?


G en B zal wel samen gaan, alleen is dat niet bevorderlijk voor je snelheid, gewoon G gebruiken als dat mogelijk is.
Heb helaas nu geen tijd om alles goed door te lezen, misschien vanavond ff.

Succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen wireless meer met 2e en 3e computer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie