obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Plotseling Trage Verbinding
Chiel
Sinds gisteren (Zaterdag 21-08) heb ik last van een trage internet verbinding. Ik heb een ADSL Lite abonnement via tele 2 icm met een ISDN lijn van KPN.

Voordat de problemen zich voordeden behaalde ik een download snelheid van rond de 600kb/s. Gisteren is deze snelheid plotseling gedaald tot ongeveer 100 a 150kb/s.

Nadat ik dit geconstateerd had, heb ik snelheid tests gedaan via speedtest.nl, speedtest.net en de 100mb.bin file van tele2 zelf. Al deze tests geven vergelijkbare resultaten(Resultaten rond de 1 a 1.5Mbit en bij de 100mb.bin snelheid van ongeveer 100kb/s). Vervolgens heb ik deze zelfde tests op verschillende computers geprobeerd via een wired en wireless verbindingen. (Ook diverse OS: XP, Vista, 7 en UBUNTU). Ook deze geven allemaal het zelfde resultaat.

Modem meerdere malen gereset en een computer direct op het modem aansluiten heeft ook niets geholpen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de TELE2 helpdesk. De medewerkster vertelde mij eerst dat het een probleem kon zijn met kapotte bekabeling (vanaf de splitter naar het modem). Dit vervolgens direct getest met een andere kabel tussen modem en splitter. Dit gaf wederom geen ander resultaat.

Hierna de helpdesk wederom opgebeld en toevallig de zelfde medewerkster aan de telefoon. Deze heeft vervolgens een opdracht gegeven aan de technische dienst om de lijn te controleren(doormeten). Deze zouden binnen 2 (werk)dagen contact met mij opnemen.

Na deze gesprekken heb ik het ook nog geprobeerd met andere DNS instellingen, maar dit bracht ook geen verandering. Sinds gisteren heb ik op verschillende punten van de dag nogmaals tests uitgevoerd. Toen ik ook nog een download via torrents testte kreeg ik ineens 300KB/s per seconde. Vervolgens direct de torrent uitgezet en meteen de 3 tests opnieuw uitgevoerd. Hierbij waren de resultaten wederom van rond de 1.5Mbit en 100kb/s voor de 100mb.bin.


Zelf ben ik nu door mijn ideeën heen en wacht met smart op mijn telefoontje van de technische dienst. Maar op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat de technische dienst zal vertellen dat daar niets aan de hand is.

Aangezien ik zelf geen idee meer heb wat ik kan proberen, hoop ik dat jullie mij de goede richting in kunnen helpen met bijvoorbeeld oorzaken/tips/dingen die ik nog kan testen.

Alvast bedankt voor uw reactie!
 
cornfed
Je weet dat torrents de router belasten?
Dus altijd testen zonder torrents.

Als ik het zo inschat is er een probleem met de router/voeding of met je lijn.
Voor beide mogelijkheden kan alleen Tele2 je helpen.
Je moet afwachten wat de technische dienst gaat zeggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Chiel
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb de tests(100mb.bin en speedtest.nl/.net) constant uitgevoerd zonder torrents of andere software. Ook was tijdens de test maar 1 pc actief op het netwerk (De pc waarop de test wordt uitgevoerd).

Mijn wireless router is denk ik niet het probleem, aangezien de zelfde resultaten worden behaald wanneer ik mijn pc direct op het modem aansluit.

Wellicht is het inderdaad het modem / de lijn. Wanneer ik meer weet zal ik het hier vermelden.

Nogmaals bedankt voor uw reactie.
 
cornfed
Ben helaas geen ISDN expert.
Als het goed is heb je NT1 kastje na je hoofdaansluitpunt.
Zit daar direct het modem op aangesloten of zit daar nog een splitter tussen?

Heb je ook eens getest zonder een splitter?


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Chiel
De verbinding voor mijn ADSL loopt als volgt:

1. Punt waar lijn binnen komt.
2. Lijn gaat in splitter. Wordt in 2 richtingen op gedeeld: Telefoon / Modem.
3. De kabel uit splitter(modem) gaat richting het modem.

Het NT1 en Webfox kastje hangen er ook nog, maar volgens mij worden die verder alleen gebruikt voor de telefoon.
 
cornfed
Je kan eens proberen om het modem direct aan het hoofdaansluitpunt te verbinden.
Als dat geen verbetering geeft, kan je voorlopig niets doen tot Tele2 reageert.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Chiel
Geprobeerd met het modem direct op het hoofd aansluitpunt, ook dit gaf geen andere resultaten.

Hopelijk kan Tele2 mij meer vertellen.
 
Tele2 Webcare
Beste Chiel,

Mag ik alsjeblieft je postcode en huisnummer ontvangen in een PB? Graag ontvang ik ook telefoonnummer van je waar je goed op te bereiken bent. Ik zou graag je verbinding willen onderzoeken en dit in behandeling nemen.


Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
Chiel
Sinds mijn laatste bericht is er weer het een en ander gebeurt.

Tele2 Technische dienst heeft gebeld. Probleem uitgelegd en het probleem doorgezet naar KPN. Zelfde dag nog contact gehad met KPN.

Het probleem aan de Technische Dienst van KPN uitgelegd en samen eea besproken. Ik zou eerst een ander modem proberen en KPN zou mij de volgende dag terug bellen en dan vervolgstappen te plannen(Monteur sturen). Het modem niet werkend gekregen, dus de volgende dag KPN aan de telefoon. Deze medewerker van KPN wederom het probleem uitgelegd en na het bespreken van het probleem heeft hij een nieuw modem opgestuurd.

Het nieuwe modem (experiabox) is vandaag aangekomen. Deze aangesloten en wederom geeft het geen andere resultaten. Ik heb vervolgens contact opgenomen met de technische dienst van KPN met mijn eerdere ticket nummer. De medewerker heeft geconstateerd dat mijn core? instelling op 3.5mb stond in plaats van 8. Hiervoor heeft hij een ticket aangemaakt voor de verantwoordelijke dienst. Aangezien deze dienst in het buitenland zit, kan dit enkele werk dagen duren.

Natuurlijk met dit nieuwe modem wederom wat tests uitgevoerd.

- De resultaten van Speedtest.net en Speedtest.nl zijn vergelijkbaar als met het oude modem.
- De resultaten van 100MB.bin geeft wederom een snelheid van tussen de 60 en 125kb/s.

Vervolgens ook nogmaals geprobeerd met een torrent programma. Tot mijn verbazing gaf deze ineens een download snelheid van 650kb/s.

Zelf heb ik hier geen verklaring voor. Natuurlijk komen punten zoals spyware/virussen/malware/enz bij mij op. Maar de gebruikte computers zijn sinds dit probleem voordoet allemaal getest met virusscanner, malware/spyware scanners en ook de online virusscanner van kaspersky. Bij al deze computers zijn geen punten naar voren gekomen en durf ik met enige zekerheid te zeggen dat het daar niet aan ligt.


Nu wordt het weer afwachten wat de wijzigingen in de core instellingen mij gaan brengen. Mochten jullie nog ideeën, tips of adviezen hebben, dan hoor ik deze graag van jullie.
 
cornfed
Welke versie van Windows draai je?

In de DOS box moet je dit commando eens ingeven: netsh int ip reset c:\resetlog.txt
Daarna de pc rebooten.
En test je verbinding weer eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plotseling Trage Verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Opeens geen verbinding meer met Linux Live CD Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 37 21 okt 2015
Trage internet verbinding Snelheid : 1 18 dec 2014
Advertentie