obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Tele 2 levert de volgende Settop boxen met HDTV kwaliteit: VisonBox, Amino Communications type A132 en type A532
 Onderwerp afdrukken
Amino 532 NIET mogelijk vanwege afstand??
peterdore
Vandaag gebeld met Tele2 service.
Bij mijn bestelling van HDTV heb ik een Amino 132 ontvangen. Ik heb nog ruim voor de ontvangst dit laten omzetten naar een Amino 532.
Uiteindelijk toch een 132 gekregen, en eigenlijk geruime tijd geen aandacht aan geschonken. Tot ik vandaag dacht, lijkt me wel handig voor € 5,00 per maand extra.
Ik kreeg een verrassend c.q. vreemd antwoord;U zou kunnen upgraden voor € 5,00 per maand, maar waarschijnlijk heeft u het niet gekregen omdat u te ver van de centrale woont (??). Opnemen zou nog wel kunnen, maar een beeld stil zetten niet (??). Tele2 garandeerde een juiste werking tot 2700 meter van de centrale, en ik zit 2730 meter van de centrale, volgens de medewerker.

Uiteindelijk vond ik het een vreemd verhaal, want dat zou inhouden dat zeer veel Tele2 klanten hiervan onthouden zouden worden.
Ik heb dus via http://pcdb.bbned.nl/ gekeken wat mijn afstand werkelijk is; en dit is dus 1933 meter (zie bijgesloten screenprint).

Heeft iemand hier een antwoord of ervaring mee. Ik wil namelijk graag upgraden naar de 532.
peterdore voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
wavestrider
Die afstand blijft een vaag geheel. Ik heb ook zo iets bij de hand gehad. Ik had bij speedtest gezien dat mijn afstand rond de 2000 meter was; ik dacht dus dat er niets aan de hand was. Volgens de Tele2-boys is het echter meer dan een kilometer meer - dan zit je natuurlijk te ver weg voor de harddiskmodem. Het verhaal is dan: de afstand die u noemt is hemelsbreed gemeten en u denkt toch ook zelf niet dat u een apart lijntje naar de wijkcentrale hebt? De verbinding gaat met allerlei slingers en uw afstand is toch echt meer dan 3 kilometer! Uitgepraat dus. Ik heb nu de 132 al meer dan een half jaar en ik moet zeggen dat de verbinding aardig stabiel is. Ik heb me er maar bij neergelegd dat de uitgebreide modem voor mij niet goed mogelijk is. En op storingen om de haverklap zit je natuurlijk ook niet te wachten.
Listen! There's music in the air
 
kobus1960
Tele2 meet zelf de afstand tot de wijkcentrale, wat je zelf ook meet.
Het pleit in ieder geval voor Tele2 dat ze niet iets leveren wat niet gaat werken.
Overigens (het ik al eerder ergens geschreven) ben ik in de gelegenheid geweest de afstand
tussen mijn woning en de centrale exact na te meten (kabel, tijdens grondwerkzaamheden) en
BBned klopte perfect.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Niets aan te doen. Tele2 bepaalt zelf wat wel en wat niet kan.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Multitasker
De lijnlengte in de systemen van de ADSL providers (behalve KPN) zijn indicatief, en deze gebruiken ze om het risico aan te geven of iets wel of niet leverbaar zal zijn. Inderdaad niets aan te doen, de ene keer 500 meter langer, de andere keer weer korter, soms zoals bij Kobus dan, precies correct. Maarja, je had eerder moeten bedenken wat voor producten je wilde nemen dan hadden ze alles direct kunnen checken en had je daar je beslissing op kunnen maken.
Gewijzigd door Multitasker op 14 november 2010, 11:24
 
kobus1960
Daar zijn wij beiden dan van overtuigd, rest wel het feit dat ISP's (staan ze niet alleen in)
geen adequate info geven over wat wel en niet kan, alles in het kader van de snelle verkoop.
Eerlijkheid hierin zou misschien een wat kleiner maar wel tevredener klantenbetand opleveren.
Op de wat langere termijn is goede reclame ook een garantie voor een goed bedrijfresultaat.
Gewijzigd door kobus1960 op 14 november 2010, 12:00
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Multitasker
Klopt, een tip die ik eerder heb gegeven: Vraag niets aan de verkoop medewerkers die je opbellen, of op de 0800-sales lijnen. Zij weten alleen hoe ze moeten verkopen.

Orienteer je bij kennissen, collega's of op z'n minst bij de klantenservice (ook al kost het 10 ct per minuut). Deze mensen weten meer over de werking van de producten dan hun collega's die verkoopcijfers moeten halen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Amino 532 NIET mogelijk vanwege afstand??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amino 150 op versterker aansluiten. Settop boxen / digitale ontvangers IPTV : 2 01 okt 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie