obey-robots.txt
11 December 2016, 09:00
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken

Qnap itunes server werkt niet

sanderw
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een qnap sever TS210. Een super ding. Er is echter 1 probleem. Je kan een itunes server draaien op de NAS. Deze doet het uitstekend bedraad. Echter draadloos werkt hij bij mij niet op de tele2 router.
Ik zit in de zelfde subnetmask en domein. iemand enig idee wat het kan zijn? Als ik mijn apple airport aan de router hang en dan zoek naar de itunes server is hij er wel. de router lijkt dus iets te blockken op de wireless. DAs alleen niet de manier want wil mijn airport gebruiken om naar toe te streamen voor de stereo.

alvast dank!

cornfed
Is de signaalsterkte wel voldoende?
Je kan wel de server pingen als hij draadloos is aangesloten aan de Tele2 router?

sanderw
hoi cornfed. allereerst dank voor jouw reactie. Yep signaalsterkte is prima. Nas zit bedraad op het netwerk via een switch op de router. laptop is draadloos. maar pingen werkt prima. nas benaderen via mijn netwerklocaties werkt ook prima en stabiel. alleen de itunes server wil niet verschijnen. heb ook itunes 9 weer terug gezet. (had eerst 10) maar dat mocht ook niet baten.

Groet Sander

cornfed
Heb je internet nodig om de iTunes server te laten draaien of kan dat ook stand-alone?
Met een iTunes server ben ik persoonlijk niet bekend.

sanderw
werkt op het intranet (NAT)

zie ook:
http://www.qnap.com/pro_features_iTunes.asp

Groet Sander

cornfed
Als het wel werkt via netwerkkabel, maar niet via WIFI.
Als de Airport het WIFI signaal verzorgt, dan werkt het ook.
Correct samengevat?

Het mogelijk dat de Tele2 router iets tegenhoudt in het interne netwerk.
Helaas kan je daar niet veel aan doen. Tele2 beheert de router op afstand en jij krijgt geen admin gegevens van Tele2.

sanderw
klopt helemaal. De airport zit dan op een fysieke port op de router.
Jouw conclusie klopt. Dan koop ik wel een ander accespoint erbij en zet ik wifi in de tele2 router uit. Dan zou het moeten werken.

het gekke is alleen dat ik hiervoor een ander type qnap had. ts409pro en daar deed de itunes server het wel. Dat maakt het allemaal wat onbegrijpelijk.

Groet en dank,

Sander

cornfed
Laatste poging!

Is de firewall op je pc goed geconfigureerd om alle verkeer door te laten naar de server?
Misschien handig om hem te deactiveren voor testdoeleinden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Qnap itunes server werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN] Storing 3 15 mei 2016, 14:16
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 19 07 februari 2016, 00:26
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill09:41:58
| abmg10:02:23
| Gilex21:32:31
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?