obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Voorgelogen door Tele2 over alles in 1 pakket
Lars
Ik heb recentelijk een alles in 1 pakket van tele 2 aangeschaft. Ik ben echter belachelijk behandeld door de klantensvervice van tele2, vandaar dat ik op dit forum post om te kijken of jullie mij kunnen helpen. Ik heb andere personen op forums gezien met hetzelfde probleem, en die werden wel geholpen. Raar dat ik via de telefoon de boot word afgehouden!

Ik heb op 1 septermber, NA de postcodecheck, een pakket besteld van tele 2 (alles in 1 pakket, telefonie, internet en televisie). Ik heb op de site van Tele2 aangegeven dat ik geen bestaande telefoon aansluiting had, of adsl aansluiting of WAT dan ook. Maar volgens tele2 kon het wel. Dus heb ik het besteld.

Na ontvangst van het pakket (wat pas 26 september aankwam) bleek dus dat we het niet konden aansluiten omdat er geen ISRA aansluiting aanwezig was (overal gezocht, in ons nieuwe huisje, maar het was gewoon niet aanwezig). Na nu al 40 euro te hebben opgebeld aan tele2 word IK uitgemaakt via de telefoon voor oplichter!!
Dit gaat mij gewoon echt te ver! Ik heb duidelijk aangegeven dat wij geen enkele telefoonverbindingen hadden en etc. en ik heb de postcodecheck gedaan, maar er is gewoon geen isra punt aanwezig. Nu word er gezegd dat ik zelf een isra punt moet laten aanleggen via de kpn (kosten 700 euro!) of het abbonement moet afkopen (kosten 420 euro!) ik ben niet van plan langer dan een jaar op deze lokatie te wonen, maar ik wil wel internet en televisie en telefonie. Ik heb binnen 9 dagen na ontvangst van het pakket geprobeerd te bellen, maar toen werd mij verteld dat ik binnen 9 dagen van ontvanst van de BRIEF had moeten bellen om te annuleren, 10 september dus! Maar toen had ik het pakket dus nog niet ontvangen en wist ik niet wat er in zat :S Heel vaag allemaal van tele2...

De mensen van tele2 hebben ons verkeerde informatie gegeven waardoor wij nu vastzitten aan een contract van 420 euro :S!!
En de mensen van de klantenservice doen ontzettend moeilijk en weigeren ook maar mee te denken met ons.. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen?

Nu kwam ik op enkele forums mensen tegen met hetzelfde probleem maar waar uiteindelijk via de webcare van tele2 alsnog zijn geholpen. Kunnen jullie ons helpen?
 
kobus1960
Indien er geen ISRA punt aanwezig is, welke bij de normale nutsvoorzieningen
hoort, kan Tele2 niet aangesloten worden. Je kan niet verwachten van Tele2 dat
zij dat voor je maken. Anderzijds, als je dat DUIDELIJK aangegeven hebt, is Tele2
gewoon niet mogelijk, dat weten zij ook, en zou je contract zelfs niet in mogen gaan.
Gezien je verblijf tijd daar ga ik ervan uit dat dit een huurhuis betreft?
In dat geval kan je de verhuurder om een ISRA punt verzoeken, aangezien dit een
normale nutsvoorziening is.
Lastige van het verhaal is, wat heb je ingevuld of gezegd tijdens de aanvraag en wat
heeft Tele2 gezegd of ingevuld. Daar kan een forum niet in bemiddelen.
Vroeger las Tele2 hier mee en sprongen zij wel in, maar Danielle van Tele2 Webcare is
weggepromoveerd of zoiets, het is akelig stil.
 
cornfed
Als er geen ISRA in huis is, kan Tele2 niet leveren.
Een ISRA aanleggen mag alleen KPN uitvoeren en die zijn duur.
Dus het loont zich niet voor Tele2 om daarvoor een opdracht uit te geven aan KPN.
Tele2 kan nooit meer winst halen uit je contract in lengte van jaren.

Dus heeft Tele2 een probleem!

De procedure gaat zo bij Tele2:
Na je aanmelding en wachttijd controleert Tele2 of het mogelijk is om aan jou internet te leveren.
Blijkbaar is daar iets niet goed gegaan.
Tele2 meende dat het wel mogelijk was, maar in werkelijkheid was het toch niet mogelijk.
Dus de verantwoordelijkheid ligt bij Tele2.

Het probleem is volgens mij dit niet zo vaak voorkomt en de helpdesk er geen raad mee weet.
Je moet een klachtbrief sturen naar Tele2 en hun verzoeken het contract te annuleren vanwege dwaling.
Of Webcare moet deze zaak aan zich nemen...
 
Solver
https://www.aansluitingen.nl/aanvrager/

Tele2 zal zich beroepen om de algemene voorwaarden, zo verwacht ik. Consumenten hebben namelijk ook een informatie- en onderzoeksplicht voordat een produkt/dienst aangeschaft wordt, en daarbij ook nog eens een wettelijke bedenktijd van 7 werkdagen voor de bestelling verder in behandeling genomen wordt.

Helaas blijken mensen zich pas te informeren nadat ze iets geleverd krijgen, en dan zijn de rapen gaar. Zowel voor de DSL aanbieder, als ook voor de consument. Het is een teleurstelling voor beiden.

Vaak heeft de DSL aanbieder al extra kosten gemaakt (activatie van de dienst door KPN monteurs), vervolgens onderzoek door KPN laten plegen waarom de dienst niet werkt (kost geld), en ga zo maar door.

Iemand is altijd het kind van de rekening helaas.
Gewijzigd door Solver op 08 december 2010, 19:42
 
cornfed
Tele2 heeft nu als extra voorwaarde expliciet vermeld dat een werkend en aanwezig ISRA punt onder de verantwoordelijkheid van de klant valt.
Dat was vroeger niet zo expliciet vermeld.

Je hebt dus nu echt pech als Tele2 zich niet coulant opstelt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Solver
Niet alleen dat, maar op de Tele2 website van de klantenservice is alles duidelijk uitgelegd, die kun je al raadplegen voordat je iets aan schaft:

http://www2.tele2.nl/Customerservice_Mov/instructievideos.html

Indien je niets zeker weet, is het dan ook verstandiger om eerst analoge telefonie van KPN te bestellen. Daarna kan je altijd nog overstappen naar ADSL aanbieders Wink
Gewijzigd door Solver op 09 december 2010, 19:21
 
kobus1960
Solver schreef,

Quote

Helaas blijken mensen zich pas te informeren nadat ze iets geleverd krijgen, en dan zijn de rapen gaar. Zowel voor de DSL aanbieder, als ook voor de consument. Het is een teleurstelling voor beiden.


Zeer mee eens en al vaak geschreven, het kan niet genoeg benadrukt worden mensen.
LEES jezelf eens een keer in voor een product aangeschaft wordt. Over een pot appelmoes
wordt moeilijker gedaan dan een jaarabbo bij een provider (cynisch, ik weet het).
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
famlimburg
Bij nieuwbouw huizen zit er vaak een ISRA kast buiten het woonblok, aan de straatzijde.
Hierop kan TELE 2 gewoon een aansluiting maken voor het betreffende perceel, is hier ook gebeurd.
 
kobus1960
Hier hebben we het over appartementen of zo?
Bij nieuwbouw rijtjes huizen zit het er al in, verplichte nutsvoorziening.
Zo ook de kabel, onderin de meterkast.
Bij oudere of gerenoveerde panden op verzoek van de koper/verhuurder.
Dus lang niet altijd een ISRA kast buiten een woonblok, lijkt me niet dat
Tele2 grondwerk gaat verrichten t.b.v. een klant.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voorgelogen door Tele2 over alles in 1 pakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie