obey-robots.txt
06 December 2016, 13:06
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken

Incassobrief

Rommeke
Ik kreeg gisteren een brief van Interim Justitia met het verzoek om € 72 te betalen. De eiser is uiteraard Tele2. Ik heb een prepaid die ik alleen gebruik om bereikbaar te zijn en verder niets. Ik zet er geld op volgens de voorwaarden maar daar doe ik erg lang mee. Nu blijkt dat ik de laatste keer dat ik opgewaardeerd heb, het niet van mijn rekening afgeschreven is. Waarom weet ik niet want er staat altijd geld op mijn rekening. Stom van mij dat ik daar niet op gelet heb natuurlijk maar daar kan ik niets aan veranderen. Goed, in de brief staat dat Tele2 mij al meerdere keren een herinnering en aanmaningen heeft verstuurd maar ik heb nooit iets gezien. Ik weet dat dit de meest gebruikte smoes is maar het is echt zo. De oorspronkelijk rekening is € 10 en wordt nu verhoogd naar €72. Denkt Tele2 nu echt dat ik om zo'n minimaal bedrag de kosten zo hoog op zou laten lopen? Ik heb dus een mail gestuurd en Tele2 verwijst mij naar Interim. Interim verwijst mij weer naar Tele2 enzovoort. Ik heb ook nooit gemerkt dat ik afgesloten ben omdat ik nooit bel maar gebeld wordt. Ik heb het dus geprobeerd en inderdaad, ik ben eenzijdig afgesloten. Wat kan ik hier tegen doen? Ik hoef niet meer aangesloten te worden. Ik ga wel naar een ander. Dan maar een ander nummer. Maar hoe kan ik hier tegen ingaan? Tele2 heeft nooit gecommuniceerd dat ik nog €10 moest betalen. Ik heb nooit een brief, sms of mail ontvangen. Wie weet raad?

cornfed
Betaal eerst eens die €10. Die heeft Tele2 tegoed van je.
De rest van het bedrag is dus de rente en incassokosten en dergelijke.

Bel op met Tele2 en leg het ze uit.
Vraag ze af te zien van de incasso of het bedrag te verlagen.
Het is redelijk dat je wel de rente betaalt over de periode dat je niet betaalde.

Hoe lang is de periode waarover we schrijven? Want van €10 naar €72 is behoorlijk fors.
Gewijzigd door cornfed op 23 oktober 2010, 17:00

Rommeke
Ik heb contact gehad met Tele2 en het uitgelegd. Die verwijzen mij naar Interim Justitia. Ik heb ondertussen €10 overgemaakt naar Tele2. Er komen € 37 incassokosten bovenop en € 25 registratiekosten. De rente bedraagt € 0.03. De laatste keer dat ik heb opgewaardeerd is om en nabij 2 a 3 maanden geleden. Ik heb nooit geweten dat het niet afgeschreven is. Dat weet ik pas sinds gisteren. Ik vind het ook erg veel. Ik ga maandag Interim Justitia nogmaals bellen. En anders een brief schrijven naar Tele2 want telefonisch word ik niet geholpen.

cornfed
Je moet overwegen of de moeite tegen de kosten op wegen.
Ik kan ook niet in je beurs kijken of €72 veel geld is voor je.

Maar het wordt wel lastig voor je.
Tele2 heeft zich de handen ervan af getrokken door alles door te sturen naar IJ.
IJ wil nu alleen nog geld verdienen aan jou voor hun 'service'.

Het wordt uiteindelijk een welles nietes tussen jou en Tele2/IJ.
Heb je rechtsbijstand? Die zouden misschien iets voor je kunnen doen nu.
Gewijzigd door cornfed op 23 oktober 2010, 21:08

satestok
Interim zijn oplichters ze proberen die 25 Euro uit je zak te trekken,maar dat mag helemaal niet.
Lees dit rapport waaruit blijkt dat dit soort duistere clubs de boel oplichten.

zoek in google onder incassokosten een bron van ergenis,je kunt daar een pdf downloaden en lezen hoe je besodemieterd wordt met onzinnige kreten als registratie en onderzoekskosten etc.

Ik heb hetzelfde gezanik gehad met Eneco die werken met een mafia bedrijf dat Vesting Finance heet.

geluk met je zaak
Gewijzigd door satestok op 24 oktober 2010, 00:54

kobus1960
Aanvulling, link naar genoemde document,
klikkerdeklik Wink
http://www.sociaa...gernis.pdf

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Incassobrief', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill00:16:33
| Gilex05:56:04
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?