obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
windows 7 internetproblemen dv-2020 en linksys
waddink
Hallo Allen,

Ik heb mijn vista geupgraded naar windows 7 en nu heb ik geen internet meer via de vaste lijn. ik heb achter de davolink een linksys router staan. In huis staan verder 4 pc's 3x windows xp en 1 x windows 7. Deze werken prima op de wireless linksys.
Als ik de linksys erachter weghaal en de lan poort reset dan werkt alles goed (ook nog na aansluiten van de linksys) maar restart ik de pc, dan is het weer mis
Het rare is dat ik vanaf de vaste verbinding wel contact kan maken met allebei de routers, werken met verschillende ip-range.

Heeft met vista altijd probleemloos gewerkt. (ga niet downgraden om het weer te laten werken)

Firewall uitzetten heeft geen zin, vaste ip adressen en subnet aangeven in de lan-instellingen hebben geen zin. poort 1 en 4 gebruiken van de linksys heeft geen zin.
Ik gebruik nu poort 3 van de davolink voor de vaste verbinding en poort 4 gaat naar de linksys. Ook het omwisselen van deze heeft geen zin.

Weet iemand een oplossing??


Alvast dank voor je antwoord
 
kobus1960
Schakel in het netwerkcentum de netwerkaart eens uit, restart, vervolgens die
kaart weer inschakelen. Geeft dat verbetering?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
waddink
hallo Kobus, dank voor je antwoord

Heb ik geprobeerd, probleem blijft bestaan
Geprobeerd te zoeken naar hetzelfde probleem op internet, maar kan niets zinnigs vinden
 
kobus1960
Ik krijg toch de indruk dat de netwerkkaart een probleem heeft, probeer eens in
apparaatbeheer de stuurprogramma's te verwijderen, weer een restart, nu zou
win 7 zelf nieuwe drivers moeten gaan halen, werkt dat?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Ik vermoed dat je setup van de twee routers foutief is.
Het beste is dat je eerst dit eens doorleest en uitvoert: -> Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch

Als je alles op automatisch hebt staan op je pc, moet het dan in orde zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mclavaux
ik heb die zelfde modem
ik krijg de pooten ook niet open
wat ik ook probeer
ik heb windows 7
ik wil poort 8000 en 8001 open hebben
wie kan me er bij helpen?
dankjewel voor de reacties alvast
 
waddink
Allen bedankt voor de support

Alles nagekeken, staat goed ingesteld
netwerkkaart software verwijderd, opnieuw geinstalleerd

geen resultaat

Moeten de dns adressen van de beide routers hetzelfde zijn? hier zit namelijk wel verschil in
 
cornfed
@ maclaveaux

Je moet een eigen topic beginnen. Anders loopt alles door elkaar in dit topic.

@ waddink

Je geeft niet aan of je de how-to gevolgd hebt die ik je gaf.
Wat lukte dan niet precies?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
waddink
ik heb precies de how-to gevolgd. De instellingen binnen de routers stonden goed.
Was met vista op de vaste lijn geen probleem. nu ik win 7 heb geinstalleerd zijn de problemen begonnen.

: als ik alleen opstart via de davolink (de linksys uitgezet) krijg ik als ipv4 adres: 192.168.1.1 (van de davolink)
als ik hierna de linksys aansluit en dan de pc opnieuw opstart dan krijg ik als ipv4 adres 192.168.1.200(van de linksys), maar ik moet het internet van de davolink krijgen omdat hier de stekker inzit (bedraad internet).
Het enige wat niet wordt beschreven in de how-to die je opgeeft zijn de dns adressen: die van de davolink en de linksys zijn verschillend in de primaire dns. de scundaire dns is gelijk.

hoop dat dit iets duidelijker maakt
 
cornfed
Normaliter moet alle DNS servers op 192.168.1.1 staan. Zeker de primaire.
De Davolink fungeert als DNS server voor je netwerk, namelijk.
Via de how-to heeft de Linksys dezelfde status als ieder andere netwerkapparaat.
De Linksys krijgt dan alle instellingen door van de Davolink.
Dat mag normaal gesproken geen problemen geven. Daarom staat er niets hierover in de how-to.

En als je de DNS server handmatig instelt op je pc, werkt het dan?
Je kan 192.168.1.1 gebruiken maar ook die van Google of OpenDNS.
Gewijzigd door cornfed op 05 november 2010, 23:53
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'windows 7 internetproblemen dv-2020 en linksys', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
DV-2051 en Linksys WRT160NL Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 4 27 dec 2012
iPhone 5 en Davolink 2020 error Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 7 04 dec 2012
Advertentie