obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 sluit alles ongevraagd af
kletskater
afgelopen nacht (na eerste telefonisch contact met klantenservice)kon ik nog in mijn Tele2 en e-mail en heb daar ook mijn factuur die doorloopt tot 2-12-2010 gedownload en geprint
 
cornfed
Als je lijn overgenomen wordt door een andere provider, betekent dit niet dat Tele2 dit van te voren wist.
Daarom loopt de facturering en dergelijke nog steeds door.
Het heeft dan altijd enkele weken nodig voordat Tele2 je administratief uit zijn systeem heeft.

Er hoeft alleen maar een monteur van een willekeurige provider je Tele2 kabeltje los te trekken uit je lijn kaart en zijn eigen kabeltje aan er aan vast te maken. Zo snel gaat dat.

KPN moet weten welke diensten op je lijn staan aangesloten. Tele2 kan daar naar vragen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kletskater
Wel bizar dat dit buiten Tele2 op geregeld kan zijn door een andere provider.... dit kan me in de toekomst dus weer gebeuren??

Ik neem aan dat Tele2 inderdaad dan bij KPN is gaan informeren wat er op mijn lijntje is aangesloten nu..

Ik ga morgen in de loop van de dag maar weer bellen met de klantenservice..(tenzij ze me voor zijn)

Weet iemand of ik zelf bij KPN kan informeren naar wie er nu op mijn telefoonlijn zit?
Gewijzigd door kletskater op 02 december 2010, 00:50
 
cornfed
Als je geen KPN klant bent (vermoedelijk niet) hoef je op medewerking van KPN niet te hopen.

En ja, jij kan nu ook bij jouw buren een andere internet provider aanvragen. Iedereen kan dit.
Vroeger duurde het switchen lang en er lagen er dagen tussen het aan- en afsluiten van providers.
Maar de consument wilde dit niet en toen hebben de providers besloten dit systeem in te voeren. Lekker gemakkelijk.
Dat dit ook dus nadelen heeft, zie je aan jouw voorbeeld.
Gewijzigd door cornfed op 02 december 2010, 01:37
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kletskater
Als het allemaal zo snel en makkelijk gaat als jij beweerd, waarom gaf de eerste medewerker van de klantenservice dan aan dat er 14 dagen overheen zou gaan vooralleer ik weer internet en telefonie heb?
Dat moet dan toch appeltje-eitje zijn om de schakelaar terug om te zetten de goede kant op/ kabeltje in te pluggen?
Maar goed ff wachten wat de dag van morgen/vandaag gaat brengen!!
 
cornfed
Dat is weer een nadeel als je klant bent van Tele2.
Daar gaat "normaal gesproken" echt geen monteur op pad alleen om jouw probleem te verhelpen.
Dat moet ingepland worden in het schema van de monteurs.
Bij Tele2 gaat alles volgens budget..

Het hoeft overigens niet persé twee weken te duren. Het kan TOT twee weken duren.
Gewijzigd door cornfed op 02 december 2010, 01:52
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kletskater
bij de opta staat mijn nummer nog gewoon bij Tele2 geregistreerd!!
Nummerportering
0703******

Laatste portering
03-08-2006

Huidige aanbieder
Tele2 - Versatel
Daar kan ik dus(nog)niet uitvissen wie de Slamming zou hebben gedaan.
 
Marieke J
Er is een verschil tussen "gemakkelijk " en "snel"
De provider, die jouw ADSL-lijn heeft gekaapt, heeft waarschijnlijk die opdracht 2-3 wk geleden al gegeven. Dat is dus niet "snel" gegaan. Dat is misschien wel "gemakkelijk"gegaan, dwz ZONDER jouw uitdrukkelijke schriftelijke toestemming, waarbij 3x gecheckt is of jij wel de persoon bent die op dat adres nu woont.

Het is natuurlijk heel vervelend dat je die brief om dit aan te kondigen niet hebt ontvangen, maar dat hoeft niet automatisch te betekenen dat die brief nooit verstuurd is (ik ontvang regelmatig post van straten verderop)

Er zullen vast procedures zijn om in geval van lijnkaping dit weer terug te draaien. Wat voor mij onduidelijk is, of je bij dat gesprek met de klantenservice, waarin de medewerker de informatie gaf dat het 2 weken duurde voordat je wordt (her)aangesloten, dit proces in gang hebt laten zetten of alleen blijft bij je standpunt "kan niet ik heb niets veranderd aan mijn abo en ook geen opzegging, mutatie, of andere provider gezocht." Dat zal absoluut waar zijn (ga ik van uit) maar de tele-2 medewerker geeft heel duidelijk de informatie: " iemand heeft opgezegd en een internet en bellen op uw adres bij andere provider genomen." Jij noemt dat gelijk onwil en fout van Tele2. Maar een andere provider heeft dat gedaan.

Ik snap wel hoe ontzettend vervelend de situatie voor jou is, ik hoop voor jou dat er snel een oplossing komt.

Nummerportering is wel weer iets anders. Een ADSL-lijn kan worden overgenomen "gekaapt" zonder behoud van telefoonnummer. En een telefoonnummer kan verhuisd worden (geporteerd naar een ander adres of naar een andere provider), terwijl wel de ADSL-lijn in stand blijft gehouden.

Misschien moet er een wet komen dat bij migratie, de oude provider niet alleen een brief stuurt naar het adres (die kwijt kan raken), maar ook een email en een SMS bericht naar o6-nummer, mits de klant die gegevens natuurlijk wel aan zijn provider heeft gegeven. Zo kunnen vervelende situaties voorkomen worden.
 
Tele2 Webcare
Beste kletskater,

Bedankt voor je gegevens. Ik ga dit voor je in behandeling nemen en kom hier z.s.m. bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2
 
kletskater
hallo Danielle
bedankt alvast voor de inspanning.
Benieuwd wat je kan vinden..
van de klantenservice kreeg ik de volgende mail:
Geachte heer, mevrouw xxxxxxx,

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 9562415, stuur ik u hierbij dit bericht.

Op basis van uw verstrekte gegevens kan ik u niet terug vinden als klant bij Tele2 internet en bellen.
Tele 2 kent de volgende afdelingen:
- Vaste telefonie
- Tele2 Mobiel
- Tele2 ADSL lite of internet en bellen lite

Wanneer uw vraag thuishoort bij een van deze afdelingen kunt u op onze website kiezen voor het contactformulier van de afdeling waaraan u uw e-mail wil richten.
Wanneer u uw diensten afneemt van Tele2 compleet verzoek ik u, nogmaals uw vraag te stellen doormiddel van het contactformulier op onze website met het verzoek een of meerdere van onderstaande gegevens mee te zenden.
Uw Klantnummer.
Een klantnummer van tele2 internet en bellen begint met B0001. Het nummer is terug te vinden op uw welkomsbrief of op uw factuur.
Uw postcode en huisnummer
Vermeld uw postcode op het contactformulier zonder spatie tussen de cijfers en de letters(1602AA)
Uw gebruikersnaam
Dit is het gedeelte van uw e-mail adres van tele2 internet en bellen voor het @.
Uw ADSL telefoonnummer
Dit is het telefoonnummer waarover de abonnementskosten en de belkosten bij tele2 compleet in rekening worden gebracht.
Onze excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

xxx xxxx Geen namen publiceren, zie forumregels!!
edit: excuus was niet de bedoeling tegen welke regel ook in te gaan..
Tele2 Klantenservice
nu ben ik reuze benieuwd hoe de administratie is bij tele2
Gewijzigd door kletskater op 02 december 2010, 23:29
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 sluit alles ongevraagd af', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie