obey-robots.txt
10 December 2016, 17:29
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

misleidende reclame

merel1968
Je kent het wel. Dochter van 13 jaar heeft eindelijk geld bijelkaar gespaard om een mobiele telefoon te kopen. We kiezen samen met haar voor een Corby van 69,95 euro. De keuze is hierop gevallen omdat volgens de tele2-side een beltegoed ter waarde van de telefoon bij zou komen. Dit is voor een meid van 13 zeer aantrekkelijk. Nu is alles zover, telefoon is keurig binnen. En nu blijkt pas dat je eerst zelf dit bedrag aan beltegooed moet kopen wil je het erbij krijgen. Kunnen jullie haar gezicht voorstellen. Ze heeft al haar spaargeld in de telefoon gestoken, en heeft nooit meer nogmaals dat bedrag om beltegoed te kopen. Dit was ook zeker niet in de omschrijving van de aanbieding te lezen.
In de kop van de aanbieding had dan ook moeten staan dat het beltegoed wordt verdubbeld, en niet zoals nu staat inclusief beltegoed te waarde van uw telefoon. Nu kan ze er niets mee. Ze kan net nog 10 euro betalen voor haar beltegoed. Dag 69,95 euro beltegoed. En mag ik nu haar uitleggen dat dit de wereld van misleidende reclame is.
Gewijzigd door merel1968 op 20 januari 2011, 09:53

kobus1960
Het "juiste" is, dat Tele2 in zijn aanbiedingen altijd verwijst naar de voorwaarden.
De kleine lettertjes dus. Ik ga er hier vanuit dat dit wederom klopt, zoals al sinds
Tele2 in Nederland is het geval is. Daar heeft nog niemand een rechtmatige speld
tussen gekregen. Lezen, lezen en nog eens lezen alvorens je een Tele2 aanbieding
neemt, dat is hier al vele malen geschreven...................., en helaas, om er weer
vanaf te komen zou je een misleiding aan moeten kunnen tonen. Ik wens je heel
veel succes hierbij..........., welgemeend!!!!!
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

merel1968
hoi Kobus,

Ben meteen even naar de site van tele 2 gegaan. In de aanbieding staat:"gratis beltegoed t.w.v. je mobiel". Dan ga je natuurlijk kijken bij Info. Daar staan wat gegevens over de telefoon en de vermelding dat het beltegoed 12 maanden geldig is. Vevolgens kan je klikken op bestel. Nergens kom je voorwaarden tegen. Als je de logische volgorde van het "zien" van een toestel naar bestellen aanhoud.
Je moet voor de gein maar eens kijken.

gr. Merel

kobus1960
Hoi Merel, onder meer op elke aanbiedingen pagina (eigenlijk overal) staat onderin
je scherm een zwarte balk, met daarin grijze aanduidingen. Hierbij ook voorwaarden.
Dit is een PDF waarin alle voorwaarden van Tele2 staan. Deze dus; voorwaarden
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

merel1968
ahaaa.....meteen even gekeken......in de voorwaarden niets te vinden. Eigenlijk word ik nu alleen maar bozer. Niets op de hele site wijst hierop. Maar in iedergeval bedankt voor het reageren.
En misschien is dit een waarschuwing voor anderen.

cornfed
Nee, ik zie ook niets bijzonders erover.
Heb je de voorwaarden samen met het toestel gekregen?

Wie heeft je dat verteld dat je eerst beltegoed moet kopen?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

merel1968
Ja, dat is dus het leuke van het verhaal. Dat staat in de handleiding die je krijgt bij de telefoon. Stelletje grapjassen.
Dus pas NA de koop kom je er achter. "zucht" Dus het komt hierop neer. Ze moet voor 69,95 opwaarderen om dat bedrag erbij te krijgen. Dan loopt dat kind met een beltegoed van bijna 140 euro op zak. hahaha.

cornfed
Dat is ronduit misleidend, inderdaad.

Hoe lang geleden heb je de telefoon gekregen?
Als je binnen de zichttermijn zit, kan je hem probleemloos terugsturen en voor een andere telefoon/aanbieder kijken.

merel1968
Ze heeft de telefoon maandag gekregen, maar helaas heeft ze hem al gebruikt. (meegenomen naar school, telefoonnummers ingezet, opgewaardeerd met haar laatste tientje. etc.)
Dus terugsturen wordt nu wel heel lastig.

Waar ik het meeste van baal. dat ik altijd zo voorzichtig ben. De kinderen leer dat niets op deze wereld gratis is. En nu voor het EERST....ben ik er ingetrapt. Stom stom stom.

cornfed
Je zit nog in de zichttermijn (7 werkdagen). Als je de telefoon reset, is hij weer zoals nieuw.
Dan koop je ergens een simlock vrije telefoon waar je Tele2 SIM kaart in kan stoppen.

Anders moet je een klacht indienen. Er is duidelijk sprake van misleiding.
Je zal wel niet de enige zijn die hier tegenaan loopt.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'misleidende reclame', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Misleidende reclame van Tele2 Algemeen 4 20 juli 2011, 15:24
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill< 5 mins
| abmg01:12:58
| Gilex06:02:11
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?