obey-robots.txt
11 December 2016, 09:00
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

problemen met cccam

joene
Ik heb sinds kort een Openbox s9 gekocht. Dit is een soort van dreambox clone waarmee cardsharing mogelijk is. De openbox heb ik aangesloten op de davolink 2020 modem van tele2. Om de een of andere reden maakt de openbox geen verbinding met de modem. Vreemd, want als ik mijn laptop aansluit heb ik wel gewoon verbinding. Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Zou ik een router achter de modem moeten plaatsen? Of is het een kwestie van porten openzetten? Ik ben zelf niet zo thuis op het gebied van netwerken. Iemand enig idee?

Jeroen

cornfed
Interne of externe cardshare?
Hoe is de Openbox aangesloten aan de Davolink?

De Davolink is al een router. Een extra router kopen is overbodig.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

joene
De cardshare gaat via een server via het internet. Is dat externe cardshare? De openbox is verbonden via een utp kabel. Sorry ik ben maar een leek op dit gebied
Jeroen

cornfed
Ja, dat is een externe cardshare.

Heb je de netwerkkabel in LAN poort 3 of 4 gedrukt van de Davolink?

jpt
ik had hetzelfde probleem! met de skybox s 9
zie leuk/niet leuk
de oude dreambox werkte zonder problemen!
nieuwe box kreeg wel een ip adres van modem maar verder komt hij niet het net op.(1e dag een paar uur wel)
ook geprobeert bij een andere tele2 klant. zelfs geheel tegen mijn zin in gebeld met klanten(service)
men zag de box wel maar kon of wilde mij niet helpen.(rand apparatuur)
van alles geprobeert wat maar mogelijk was!(in het modem)
zelfs een mail gestuurd naar het hoofdkantoor in Amsterdam ,waarop totaal geen reaktie!
gelukkig kon ik overstappen bij mijn nieuwe isp totaal geen problemen met deze box gewoon aansluiten en werken!
ook boxen getest en gezet bij ziggo en upc totaal geen probleem.

grts
Gewijzigd door cornfed op 21 januari 2011, 14:30
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!

joene
Ja, ik heb het in poort 4 gedrukt. Is echt de enige mogelijkheid om over te stappen van isp? En wat als ik er een router achter plaats?

cornfed
Ik hoop niet dat dit hetzelfde geval gaat worden als bij jpt.
Het valt me wel op dat de laatste tijd veel berichten zijn met apparatuur die niet functioneren op een
Tele2 router of Tele2 lijn. Daar had je vroeger nooit last van.

Ook erg plezierig dat je van Tele2 kant nul komma nul iets hoort over die verbindingsproblemen! Angry Angry Angry

@ joene

Heb je de netwerkinstellingen op auto staan op de sat receiver?
Probeer eens die vast te zetten:

IP: 192.168.1.50
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Het is dan wel handig om de router even te herstarten.

Voor CCCam is het wel een plus om de poorten ervoor te openen, maar dat hoeft niet persé.
Daarvoor moet je het ip adres van de sat receiver in de DMZ Host zetten van de Davolink.
Wel een eigen wachtwoord verzinnen voor de receiver. Niet het standaard wachtwoord gebruiken!
Gewijzigd door cornfed op 21 januari 2011, 14:49

joene
Dank je voor je reactie
Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet.
Ik ga maar proberen de openbox voor een sab te ruilen. Hopelijk werkt dat wel.

cornfed
Ik hoop het voor je.
Het is wel triest dat klanten van Tele2 hiertoe genoodzaakt zijn, omdat Tele2 weigert om hier iets aan te doen.

jpt
het gaat al mis met het(hoop dat ik het goed schrijf)adres request protocol (arp)
ook ik had van alles geprobeerd dmz andere dns erin (google) niets hielp!

de sab hd lijkt erg veel op de openbox /skybox of hoe je hem wilt noemen dus ik zet er mijn vraagtekens bij.

vreemd blijft dat de good old dreambox wel gewoon werkt bij tele2 heb er meerdere getest geen van allen een probleem.

@joene wens je veel succes
grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met cccam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen met het verkrijgen van een IP adres Algemeen 9 02 november 2016, 06:11
Problemen afstandsbediening glasvezel Tele2 Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 11 20 februari 2014, 00:41
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 11 13 februari 2014, 23:21
Problemen met internet via utp Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 6 21 december 2013, 21:36
Problemen met aansluiten van internet Storing 17 19 december 2013, 17:39
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill09:42:42
| abmg10:03:07
| Gilex21:33:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?