obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Help zie door de bomen het bos niet meer
Dennis van S
Medeforum gebruikers , mag ik jullie even lastigvallen voor enige assistentie.
Ik ben sinds een aantal dagen een ook een Tele2 gebruiker en wil mijn netwerk gaan configureren. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Voorheen gebruikte ik een Netgear WNR 3500 router icm glasvezelabonnement maar wegens verhuizing niet meer toepasbaar. Op deze Netgear had ik bedraad aangesloten een Xbox 360 , Synology DS110j en Tvix 6500A multimedia player, zonder enig probleem en makelijk te configureren. Nu heb ik de draak van Tele2 staan.......
Door diverse zoekpogingen op internet ben ik al tot de conclusie gekomen dat er achter de router van Tele2 een 2e router dan wel switch moet komen om deze randapparatuur aan te sluiten. Daar ik het zonde vindt om een N-router ( WNR 3500 ) te gaan gebruiken voor een abo met max. 10 Mbit down wil ik gebruik gaan maken van een Sitecom LN 112 switch die ik nog heb liggen, maar na stoeien tot diep in de nacht ( vanochtend om 6.00 ging het wekkertje weer om naar kantoor te gaan ) wil ik toch een beroep doen op jullie kundigheid.
De Xbox rechtstreeks aangesloten op de tele2 router( Xbox vast IP gegeven en bij DMZ host ingevuld ) werkte perfect, echter met de switch ertussen no go. Ook kan ik zowel de Tvix player als de synology DS110J welke ook aangesloten zijn op de switch niet benaderen via mijn netwerk.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar kom er niet uit
 
cornfed
Welke LAN poorten zijn in gebruik van de Tele2 router?
LAN 1 & LAN 2 zijn uitsluitend voor de decoder.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Dennis van S
heb zowel poort 3 als 4 geprobeerd, tevens ook een andere switch aangesloten ( LN 112 ) , zelfde effect helaas
 
Dennis van S
Even een update liet me niet los:

Synology server en tvix 6500A draaien weer ( synology ook met sabnzb op het net ) , alles gecontroleerd en bleek een defecte cat 5 utp kabel van de tele2 router naar de switch waardoor geen van de aangesloten apparatuur een IP adres kreeg toegewezen.
Met de xbox kon ik me online aanmelden, echter was mijn NAT moderate. Vervolgens heb ik de Xbox een vast IP gegeven en deze IP bij DMZ HOST op de tele2 router vastgelegd. NAT is nu open en server en TVIX draaien nog als een zonnetje. Vrij simpel achteraf.
Ik denk alleen wanneer je meerdere game consoles wil aansluiten je de DMZ HOST moet de-activeren en bepaalde poorten moet gaan FORWARDEN ( correct me if I'm wrong )
 
cornfed
De kabel uitwisselen zou mijn volgende suggestie geweest zijn..Cool
Maar prima dat je zelf ontdekt.

Het enige waar je rekening moet houden is dat je een poort maar één keer kunt vergeven per ip adres.
Dus je kan niet hetzelfde spel spelen bijvoorbeeld op twee Xboxen tegelijk.
Zolang de poorten afwijken is er geen probleem en kan je ook via Virtual Servers of Port Triggering werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help zie door de bomen het bos niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie