obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Krijg UDP poort 5353 niet geopend
hf
Wie kan mij de gouden tip geven zodat ik op het Tele2 modem UDP poort 5353 kan openen?
Als test heb ik via Virtual Server verschillende poorten geopend tussen de 5000 en 6000 zowel UDP als TCP. Dit werkt prima, behalve..... UDP poort 5353
Wie weet wat hier aan de hand is?
Ik heb deze poort nodig om met een ipod-touch een muziekserver aan te sturen.

Tele2 kan me niet helpen zeggen ze...
Volgens mij moeten meerdere mensen problemen hebben die met bonjour (Apple) achtige services werken...
 
cornfed
En werkt de DMZ Host ook niet?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hf
Nee, helaas....
Port forwarding/triggering niet, dmz-host niet, virtual server niet

Het enige wat ik nog niet geprobeerd is teruggaan naar de fabrieksinstellingen...
Maar wat heb ik dan nodig om alles weer werkend te krijgen?
 
cornfed
Je hoeft alleen je WLAN instellingen en de poort regels op te schrijven.
De verbinding met Tele2 gaat automatisch.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hf
Compleet herstart met fabrieksinstellingen; zelfde probleem...

Even met het modem verschillende poorten open en dicht gezet en met PFPortChecker getest. Het werkt altijd goed zowel TCP als UDP; behalve bij UDP-poort 5353... (de TCP kan ik wel openzetten)

Even nog voor alle duidelijkheid: Windows Firewall staat uit
 
cornfed
Ben je verplicht om met poort 5353 te werken of kan je uitwijken?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hf
Volgens mij ben ik verplicht.
Het Bonjour programma werkt via deze poort en ik neem aan dat de poort 'hardcoded' ergens ingebakken zit.
Of kan ik ergens (via een bestandje/parameter) dat beinvloeden?

Dank trouwens voor het meedenken alvast!
 
cornfed
Ik zelf doe niks met Apple. Als je niet kan uitwijken naar een andere poort, heb je een dik probleem.
Aangezien je wel de andere poorten open krijgt, ga ik ervan uit dat niks fout doet.

Lijkt mij een bug in de firmware van de router.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
hf
Ik ben nu bijna 2 jaar bij Tele2. Helpt een nieuwe router aanvragen? (of hebben ze nog steeds dezelfde met dezelfde firmware)?
 
cornfed
Als je geen tv of telefonie afneemt kan je een eigen modem/router inzetten in plaats van de Davolink.
Verder vermoed ik dat de firmware het probleem is. Daarvoor is de bug wel erg specifiek. De overige poorten zijn wel ok.
Tele2 heeft nu al bijna 6 jaar hetzelfde model router in roulatie.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Krijg UDP poort 5353 niet geopend', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten : 2 21 aug 2016
Advertentie