obey-robots.txt
06 December 2016, 13:05
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Te veel afstand tussen modem en aansluitpunt kpn

Mauricio80
Ik heb ineens problemen met mijn TV. De decoder blijft na resetten maar dienst weigeren te doen. Nu kreeg ik te horen van uw klantenservice, dat de afstand tussen modem en aansluitpunt kpn maximaal 2 meter mag zijn. Dit is mij bij aanschaf niet verteld en zelf de installateur ervan heeft niets gezegd! De oplossing is, zo werd mij gezegd. een korter snoer of twee kortere. Niet echt een fijn bericht als je niet zo technisch onderlegd bent.

Ik vind dit toch wel raar, zeker aangezien ik al vijf jaar klant van jullie ben en dit probleem nooit heeft gespeeld. Zeer teleurstellend. Ik vraag me echt af of jullie product technisch dan wel goed is. Want een goed snoer is een goed snoer.

Ik ga toch overwegen over te stappen naar een ander. Ook omdat hun tv-zender-pakket beter bij me past.

Overigens: dit is geen klacht over de klantenservice! Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan, en dat ik met de oplossing niet blij ben, kon uw collega niets aan doen.

kobus1960
Dit forum is onafhankelijk en dus geen onderdeel van Tele2, het is van en door
gebruikers van Tele2.Wink Zie bovenschrift in het rode deel van deze pagina.

Als de installatie altijd goed gewerkt heeft, de snelheden op orde zijn, en de decoder
gaat ineens dit soort kuren vertonen, lijkt het meer op een defecte decoder.
Dit verhaal nogmaals uitleggen aan de helpdesk en een nieuwe decoder vragen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Svubeqak
kobus1960, dat is onjuiste informatie.

Waar de topicstarter naar refereert komt voor bij elke ADSL provider, de kabel tussen ISRA en modem mag maximaal 2 meter zijn, als deze kabel langer is dan is dat voor eigen verantwoordelijkheid.

Het werkt ongetwijfeld met een kabel die langer is dan 2 meter, maar het advies staat er niets voor niets.

En voor de topicstarter:

Het staat in de algemene voorwaarden dat u akkoord gaat met de installatie voorwaarden, als het goed is heeft u de algemene voorwaarden ontvangen bij een bevestiging van de provider.

kobus1960
Oke, we hebben een installatie, perfect werkende, al 5 jaar, met een kabel langer dan 2 meter.
Opeens, out of the blue, decoder werkt niet meer.
Dan ligt het opeens aan de langere kabel, natuurlijk.
De voorschriften bekijkende heb je gelijk, redelijk gezien is het Tele2 struisvogel politiek.
Maar dat zijn we hier gewend, schrikken we niet van, ik blijf bij het advies.

jpt
@mauricio80
is de instalatie ooit gedaan door een tele2 monteur?
zo ja ! dan praat je over een door tele2 goedgekeurde instalatie.
dus geen gezeur over kortere kabels en dergelijke.

het klopt inderdaad dat men als eerste roept het modem moet op zoveel centimeter van het israpunt staan (een draaiboek afwerken)

heb je nog wel internet ? en werkt dit correct?
probeer dan eens poort 2 op het modem voor jouw tv.
indien mogelijk ook nog even testen met een andere utp kabel.

bij kennissen ongeveer hetzelfde probleem gehad het vreemde was dat de oude samsung wel normaal werkte en de nieuwe animo niet.
lag ook z.g.n. aan te lange kabels monteur laten komen alle signalen waren gewoon goed.
animo was naar de vaantjes.
maar tussen tele2 en ons is het nooit meer goed gekomen ook deze gaf weer redelijk snel problemen.

grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!

kobus1960
@jpt.
Tele2 is simpelweg klanten aan het wegjagen, zie ook het xbox verhaal.
Ik had 3 maanden voor het aflopen van m'n contract (fiber) ineens fluctuerende
snelheden, draaiboek verhaal, 2e lijns verhaal, is ook niet meer goed gekomen.

jpt
@kobus
ben ik helemaal met je eens.
en het is niet alleen het xbox verhaal kijk eens verder met rand apparatuur mediaplayers.sat boxen
tvs die niet het net op kunnen!
ik was eigenlijk best tevreden met tele2 tot mijn onbesuisde overstap naar toen nog 60mb fiber.
wat een ramp .
waar ze alle smoesjes en beloftes vandaan halen ?(moet een heel dik draaiboek wezen of de mensen worden geselecteerd op een zeer grote duim)
zelfs met het hoofdkantoor gemaakte afspraken worden niet naar volle tevredenheid uitgevoerd.
vanaf augustus 2010 tot begin deze maand nog bezig geweest hiermee.
nu afwachten of de laatste beloften(op papier) wel werken.
resultaat drie klanten weg en aan iedereen in mijn kennissenkring raad ik het af om naar tele2 te gaan
neen laatste tijd een groot rampenplan daar!

grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te veel afstand tussen modem en aansluitpunt kpn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 1 29 augustus 2016, 21:55
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen 2 08 augustus 2016, 12:58
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 8 25 februari 2016, 00:39
Klik aan klik uit universele afstand bediening Algemeen 4 18 februari 2016, 23:10
Eindelijk mijn modem maar nu de snelheid nog Algemeen 52 09 januari 2016, 18:08
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill00:15:03
| Gilex05:54:34
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?