obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
comtrend modem vervangen door draytek V2750n
nielsie1337
Hallo,

In mijn huidige situatie heb ik nu xdsl fiberspeed internet + telefonie. Ik wil graag mijn lan gbit maken maar helaas gaat die comtrend modem van tele2 tot max 100mbit op de lan poorten.
Daarom wilde ik het modem vervangen door de draytek v2750n. Ik had het op het forum al wat foefjes gevonden om je username/password te achterhalen. Gaat deze modem werken ter vervanging van het comtrend modem?
Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes Niels
 
jpt
ik heb daar niet zo veel verstand van(is niet mijn ding)
internet zou wel kunnen werken als je de inlog gegevens hebt.
telefoon denk ik niet was al zo bij de davolink.
de comtrend gebruikt 4 verschillende inlog instellingen(lijnen) waarvan ik uit de internet verbinding (ooit) wel de nodige inlog gegevens heb kunnen ontdekken.
ondanks dat ik admin toegang heb op de comtrend is het me nog steeds niet gelukt deze fatsoenlijk bij mijn nieuwe isp online te laten werken.(andere modems geen probleem)
m.a.w. een en ander werkt met vdsl toch anders wat betreft de instellingen.



grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
nielsie1337
ok bedankt voor je reactie! Ik ga dan het niet het risico lopen om 200 euro uit te geven als ik niet eens zekerheid heb dat het gaat werken. Dan wordt het maar een gbitswitch erbij..
 
kobus1960
Ik zou er een GB router bij zetten en de Comtrend zo laten als ie is.
Het draadloze deel van die Comtrend is niet best, dus daar ben je dan ook vanaf.
Zo ben je voorbereid op de toekomst (en andere ISP) en heb je een GB
netwerk in huis. Instellingen zijn hier wel te vinden, de routerinstellingen moet
je aanpassen i.v.m. zelfde instellingen als de comtrend.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
nielsie1337
Maar router achter router heb ik niet graag. (comtrend kon begreep ik niet in bridge mode worden gezet) Dan krijg je dat router laat fungeren als AP.
 
kobus1960
Je kan de router en het modem gewoon DHCP laten staan, geen enkel probleem

Voorbeeldinstelingen router.

Routeradres; 192.168.123.254, wordt dus standaardgateway in het netwerk.
Subnet; 255.255.255.0
DHCP; 192.168.123.1 / 198.168.123.250 range
WAN/Internet; Dynamic IP
Wireless/naam/kanaal (bv. 11)/beveiliging instellen

Router eerst via LAN aansluiten op een pc en deze instellingen plaatsen.
WiFi Comtrend uitzetten, verder niets veranderen.

Vervolgens router en Comtrend van stroom, alles aansluiten, eerst Comtrend, dan router
en dan pc's aan, en voila. Comtrend blijft gewoon bereikbaar via het netwerk.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
bertran
Het is mij gelukt om een Fritz!box 7340 te gebruiken als vervanging.
Moest bij de Fritz!box wel via telnet iets aanpassen ,want dat kon niet via de webinterface, anders ging het namelijk niet werken.
De instellingen voor de vlanid stonden namelijk niet correct.
 
nielsie1337
ah mooi om te horen! Heb zelf geprobeerd met mijn comtrend fiber modem in de admin interface te komen maar lukt me niet. Had ook factory reset gegeven en daarna aanzetten zonder dsl erin, PC vast ip gegeven in zelfde range maar nog steeds werken de deeplinks niet. Ik moet het er maar mee doen zo..
 
jpt
@nielsie
even in je pb kijken!


grts
kleine foutjes worden gezamelijk een grote berg
waar je gewoon tegenop kijkt!
 
wila
Hi,

Had dus de fout gemaakt om eerst de modem aan de PSTN lijn te hangen en daarna te gaan kijken wat de instellingen zijn. Geen bridge mogelijkheden, DHCP verplicht.. en geen admin toegang omdat de deeplink truuk zoals elders besproken was nu niet meer werkt.

Heb ook de factory reset geprobeerd, maar die brengt de oude firmware natuurlijk niet terug.
Ideeen welkom (en sorry voor het hijacken van deze thread)

thanks,
--
Wil
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'comtrend modem vervangen door draytek V2750n', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Comtrend VI-3223 poorten open zetten Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 06 dec 2017
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
wekkergeluid uit modem Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 29 aug 2016
Advertentie