obey-robots.txt
04 December 2016, 23:26
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met bellen via internet voip telefonie.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wisselen van provider met nummerbehoud

BenV
Goede middag,
Is dit mogelijk?
Indien ik van bijv. Orange naar Tele2 wil overstappen kan ik dan mijn ( Orange)telefoonnummer, voorheen KPN, behouden of moet ik eerst terug naar KPN dan weer porteren naar Tele2.
Krijg hier verschillende antwoorden op.
Wie weet raad

BVD

Sandor
Voor Mobiele/Vaste telefonie?

ZOver ik weet kun je met mobiele telefonie jeoude nummer gewoon mee nemen wanneer je na tele2 overstapt.

Of dit bij vaste telefonie ook zo is kan ik zo niet zeggen.

Je zou anders in de onderstaande link kunnen kijken voor meer informatie. Ga naar de link "zoeken op product".

http://212.72.56....search.asp
Forum Tele2 voor al je Vragen en Problemen

BenV
Het betreft het VOIP nummer, dus de vaste telefoon.
ene informatie spreekt van het eerst terugzetten van het nummer naar KPN ten bedrage van € 39,90 dan overstappen van provider en dan het nummer weer over laten nemen door de nieuwe provider.
Het moet toch mogelijk zijn zonder tussenkomst van KPN het nummer over te laten nemen door de nieuwe provider zonder een nieuw telefoonnummer te krijgen, is belangrijk ivm zakelijk gebruik van huidige telefoonnummer.

BVD

Sandor
Ik kan je hierbij verder niet meer helpen. Het moet mogelijk zijn. Hiervoor zou je contact op moeten nemen met de Klanten service van Tele2.
Forum Tele2 voor al je Vragen en Problemen

kim28
Het is mogelijk om je voiptelefoonnummer te porteren, echter bestaat er heden nog geen standaard proces voor. Met wat extra werk gaat het je zeker lukken! Stel: je belt via je modem (voip) en dat icm met een adsl abonnement (orange family+bellen, InternetplusBellen pakket van KPN etc) Als je dit niet meer weet, denk dan of je maandelijks je gesprekskosten gefactureerd krijgt
= bellen via je adsl provider. Analoog = 1xper 2mnd betaling.

OK, wat moet je doen? vraag je Tele2 compleet pakket aan (internet + telefonie) Weet wanneer je contractsvrij bent van je huidige provider. Creeer 1 maand overlapping van beide contracten. Dus, Tele2 moet bijvoorbeeld begin januari ingaan, dan moet je huidige contract tot eind januari lopen (in je opzegbrief zetten). Hierdoor zorg je dat wanneer je Tele2 opbelt op de dag van activatie, geef je aan dat ze het telefoonummer moeten porteren voor je! Dit zal ongeveer 10 dagen bedragen en is kosteloos. Bij aanvraag MOET je NIET je telefoon gegevens invoeren! Anders denkt het systeem dat je een analoog nummer hebt, terwijl dit niet zo is en DAN zal je aanvraag vastlopen! Dus bij aanvraag voer je WEL je adsl gegevens in en je doet alsof je geen telefonie hebt, dus ook geen analoge telefonie!

Ik hoop dat je er wat mee kan!Wink

Bill
Bedankt voor de uitleg kim28. Heb het onderwerp stickey gemaakt.
Bill

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

TomVenlo
Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze overstap?

Ik zit momenteel bij Scarlet One (internet + vaste telefonie) en wil overstappen naar Tele2 Compleet met daarbij nummerbehoud.

Wanneer ik bel met de verkoopafdeling van Tele2 wordt mij continue duidelijk gemaakt dat nummerbehoud op dit moment niet mogelijk is, maar dat men bezig is met ontwikkeling, en op 90% zeker dat het half september wel mogelijk is. (Dit zou voor mij prima zijn want Scarlet loopt tot half oktober, maar ik wil het zekere voor het onzekere).

Echter, de klantenservice van datzelfde Tele2, geeft aan dat - Tenzij je een ISDN aansluiting hebt - nummerbehoud zeker mogelijk is.

Beide afdelingen bieden excuses aan voor elkaars onduidelijkheid, maar daar heb ik dus niets aan.

Ik lees hier iets over porteren, wat ik niet helemaal begijp. Betekent het porteren dat ik ook 10 dagen onbereikbaar ben? Hopelijk zijn er mensen die nog even hun ervaringen kunnen delen, mijn dank is bij voorbaald alvast groot :-)

Tele2 Webcare
Hallo,

Ik ben medewerker bij Tele2 Webservices en las jullie vraag m.b.t. nummerportering. Graag wil ik jullie dan ook van het volgende informeren.

Wanneer u gaat overstappen naar een andere provider (van ADSL naar ADSL, van ADSL naar Kabel, van Kabel naar ADSL of van Kabel naar Kabel, maakt niet uit), kunt u gewoon uw telefoonnummer meenemen.

Bij Tele2 gebeurt dit als volgt:
1: Aanmelding bij een Tele2 pakket met nummerbehoud.
2: U krijgt een tijdelijk nummer ingebruik, welke u kunt gebruiken tot aan de portering van uw eigen nummer toe.
3: Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van het tijdelijke nummer wordt er automatisch een nummerportering gegenereerd om uw eigen nummer te porteren van uw vorige provider naar Tele2. Mocht dit 14 dagen na eerste gebruik van het tijdelijke nummer nog steeds niet zijn gedaan, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen dit dan handmatig alsnog in gang zetten.
Het pakket wat u heeft aangevraagd bij Tele2, dient eerst wel volledig opgeleverd te zijn alvorens u het tijdelijke telefoonnummer kunt gebruiken.

Tele2 biedt zelf geen pakketten aan op ISDN lijnen. Dit geldt dus alleen voor analoge lijnen.

Let er wel op dat u zelf uw abonnement bij uw huidige provider dient op te zeggen.

Belangrijk om te weten is dat de provider waar u heen gaat verantwoordelijk is voor de overname van het telefoonnummer.
Alleen zij kunnen een verzoek doen tot nummerportering bij uw huidige provider.

Ik hoop dat hiermee het e.e.a. duidelijk wordt.

Met vriendelijke groet,
Sylvie.
Tele2 Webservices.

jantjebeton
Wat je kunt doen is een klacht indienen bij Stichting GeschillenCommissie (SGC) Telecommunicatie.
https://digitaal.degeschillencommissie.nl/Web/Site/default.aspx?m=commissie&code=tel

De kosten voor het indienen van de klacht bedragen geloof ik € 50.- (dat waren de kosten in 2007). Als de klacht gegrond verklaard word krijg je deze kosten weer terug van Tele2.

glasvezel
ik heb ook een tele2 abo aangevraagd, en gegevens online ingevuld alsof ik geen aansluiting heb
toen het modem online was, heb ik de helpdesk gebeld, en verzoek ingediend om het nummer bij mijn oude provider weg te halen,
dit alles was in no time geregeld.

de oude provider heb ik nog een maand door laten lopen anders ben je het nummer kwijt

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wisselen van provider met nummerbehoud', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tele2 ontduikt regels nummerbehoud Algemeen 1 03 november 2012, 14:15
Betreft het wisselen Samsung door de Aminet Tv decoder Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 8 15 mei 2012, 21:36
Abo bestellen - probleem met nummerbehoud: huidige provider staat niet in lijst Tele2 mobiele telefonie (GSM) 7 23 april 2012, 10:20
Basta haalt grap uit met Telecom provider Mobistar Algemeen 3 13 januari 2011, 23:36
ADSL20 naar Fiber problemen wisselen Davolink naar Comtrend Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 108 11 december 2010, 15:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:15:46
| Gilex12:09:09
| abmg 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?