obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Onderwerp afdrukken
Snelheid ADSL-verbinding ingestort
Kinpatsu
Ik heb sinds februari een internet/bellen/televisie pakket bij Tele2. Snelheid zou tot 20Mb/s moeten zijn, maar is dit sinds eind aug / begin sept bij lange na niet.

Eerder hebben we de snelheid niet gemeten, maar was in ieder geval snel genoeg om te kunnen internetten / bellen / tv kijken tegelijkertijd. Volgens de Tele2 helpdesk is de gemiddelde snelheid bij ons in de buurt 15Mb/s. De KPN monteur die vorige week bij ons is langs geweest meette max 7Mb/s en beweert dat hij daar niets aan kan doen.

Wat ik niet snap, is dat het eerder wel goed was, dat er aan onze kant niets veranderd is, dat de verbinding is ingestort en dat de enige oplossing die Tele2 biedt het ontbinden van ons contract is.

Hoewel de heren van de helpdesk zeer vriendelijk zijn, krijg ik alleen niet de indruk dat ze veel kennis van zaken hebben, denk dat de jongeman die ik vandaag sprak me een keer of 6 in de wacht gezet heeft, omdat hij het na moest vragen. Daarnaast moet ik zelf suggesties doen hoe mijn probleem op te lossen.

Mijn vraag: heeft iemand enig idee hoe het kan dat een verbinding 'spontaan' inzakt en zou hier nog iets aan te doen zijn, of moet ik maar overstappen op de kabel. (liever niet want da's duurder)
 
cornfed
Er zijn veel mogelijke redenen waardoor de snelheid inzakt.

Storingsbronnen op de telefoonlijn, ergens een defect aan een straatkast of lijnkaart, kapotte router of splitter, een defecte kabel thuis, een defecte kabel ergens onder de grond, blikseminslag, overspraak. Die schoten mij zo snel te binnen.

Wat in jouw geval specifiek aan de hand is, is heel moeilijk te duiden.
Zeker omdat je geen gegevens had van de eerdere werkende situatie.
Je hebt dus geen vergelijk.

Tele2 houdt alle info van je verbinding en de logs daarover graag geheim tegenover de klant.
Als je specifiek daarnaar vraagt, zijn ze soms coulant om je die mede te delen.


Het aanbieden van een ontbinding van het contract, is een standaard maatregel als Tele2 niet kan voldoen aan je contract.
Dat is meestal de goedkoopste oplossing voor Tele2.
Om precies te achterhalen wat er aan de hand is, moet Tele2 een uitgebreid onderzoek aanvragen aan KPN.
Dat betekent vaak ook dat daar grondwerk bij zit en dat is heel duur.
Dan is het goedkoper en simpeler om je contract aan te passen (zonder tv) of om die geheel te beƫindigingen.
Gewijzigd door cornfed op 22 september 2011, 20:27
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
joop hoop
Maar dat is toch raar?
Is het niet wettelijk geregeld dat je zelf al je gegevens in mag kijken?
Het zijn tenslotte gegevens die gaan over jou.
Of zie ik dat verkeerd en is dat alleen het geval wanneer het om privacy gevoelige gegevens gaat?

Tip van de dag. Start een meting zodra internet werkt en schrijf deze op in het boekje dat je erbij kreeg of op de brief met je inlog gegevens.
Zo heb je iig een 0 meting voor jezelf.
Na een nieuwe firmware update nogmaals testen kan nooit kwaad natuurlijk.
 
cornfed
Als het wettelijk niet mocht, dan was je verbinding ook gewoon open, vermoed ik.
Maar ik ben geen expert op dit gebied.

Tele2 kiest consequent ervoor om zo weinig mogelijk informatie te geven aan de klant.
Tele2 wil alle informatie en controle bij zich houden.
De klant kan nooit zelf met gegevens komen over zijn verbinding en dus ook nooit iets bewijzen.
En dat is altijd erg handig als conflicten met de klanten uit de hand lopen en terecht komen bij een geschillencommissie bijvoorbeeld.
Als de klanten uitgeprinte screenshots en overzichte/tabellenn kunnen voorleggen, moet je zelf een sterk verhaal hebben om dat te weerleggen...Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Dat is bij Ziggo dus anders, daar kun je gewoon alle info en status
pagina's bekijken. Dat is in alle opzichten een openbaring na Tele2.

Ziggostatus
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Volgens mij is ook Tele2 de enige provider die zoiets doet.
Er zijn wel andere providers die je verplichten om hun hardware te gebruiken voor bijvoorbeeld telefonie, maar daar kan je wel de details zien van je verbinding.

Tele2 blijft Tele2, niet? Wink

@ Kobus

Als ik het Docsis Wiki goed lees, kan je met 8 downstreamchannels maximaal 400 MBit doorpompen.
Er is dus nog genoeg reserve over voor toekomstige upgrades..
Gewijzigd door cornfed op 13 oktober 2011, 14:39
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Die nieuwe Ziggo modems geven relatief weinig problemen en zijn
prima voorbereidt op de toekomst. Ziggo test wat op mijn lijn, ik heb
2 van die Ubee's (Docsys) staan om te testen, ook een project van
mijn werkgever, dan krijg je zaken zoals onderstaand screenshot.

Speedtest091011

En het kan nog gekker, maar die wordt eigenlijk ongeloofwaardig, dus
die laat ik maar even. Wink
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Eurodocsis 4?

Als ik zulke snelheden zou hebben, ging ik internet uitrollen in mijn straat.
Werd ik mijn eigen internet service provider.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
kobus1960
Het kan nog gekker zoals ik al zei. Wink
Wat Ziggo test weet ik (nog) niet. Dat hoor je van me als ik dat weet.
Zij meten ook wat ik zie op speedtest.
Ik test voor m'n werkgever een nieuw thuiswerk systeem uit.
Details hoor je ook later. Wink Spectaculair is het.

Speedtestfreak210911
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
joop hoop
Misschien toch ff je ip-adres links onderaan blurren?
Snelheden zijn NICE!!!!

Ben juist bij tele2 gegaan omdat ik niet echt werd geholpen (geen interactieve hd-recorder door een foutje van ziggo). En denk maar niet dat ze me gingen helpen. Maargoed tegen die tijd is dat wel standaard en als er dan zulke leuke snelheden bij komen kijken, ga ik er misschien wel over nadenken ^_^
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid ADSL-verbinding ingestort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Airport verbinding verbreekt steeds Algemeen : 1 13 apr 2020
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 06 jun 2016
Download snelheid Algemeen : 1 06 mei 2016
VPN verbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 2 01 mrt 2016
Tele2 adsl en eigen modem Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 8 25 feb 2016
Advertentie