obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Internet tot 50 Mbit/s via VDSL, voorheen Fiberspeed via VDSL tot 60 Mb/s
 Onderwerp afdrukken

(HELP)

oklih
Hallo,
Ik heb sinds gisteren de Vdsl van tele2. Nu heb ik geen internet en al enkele euros naar hun helpdesk potje gebracht.
Als ik inlog in de router heb ik een WAN IP en lokaal IP, ook DNS IP adressen.
Als mij PC op de router wordt aangesloten, dan krijg ik ook netjes een IP adres van de Router (comtrent). Alleen mijn PC blijft zeggen geen internet toegang. wel intern netwerk beschikbaar. NAS e.d. bedoel ik.
Bij eerste evaluatie van windows kreeg ik de melding dat er geen DNS server bereikbaar was.
Nu krijg ik dat er geen netwerk tussen mijn PC en de router is, terwijl ik wel de router pagina kan oproepen?

Volgens Tele2 helpdesk is alles bij hun wel goed ingesteld. Ze kunnen zelfs mijn aangesloten PC zien.
Ik heb de router al een keer of 6 herstart, zelfs tele2 op afstand heeft dat gedaan. maar dit bied geen oplossing.
Alles computers in mijn netwerk werkte nog wel op mijn "oude" router (davolink) die nu natuurlijk niet meer werkt, door de vdsl verbinding.
Na het plaatsen van de vdsl router kan niets meer verbinden met het internet. Ik heb alles al afgesloten en alleen maar 1 pc actief gelaten.
Tevens een aantal keer mijn Netwerk driver gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. ook geen oplossing. Ik denk dat het aan de vertaling van het interne netwerk naar het externe netwerk ligt.
Dat hier een niet goede omzetting plaatsvind ofzo. Tele2 wil/kan mij niet verder helpen, omdat vanaf hun kant alles goed is. Kweet niet meer wat ik nu nog kan doen?
Ook in veilige modus gestart met netwerk verbinding. ook geen oplossing.

Kan iemand mij misschien helpen. post geplaatst via mijn telefoon verbinding. wordt een duur geintje als het een hele maand moet?! Smile

mvg Hilko
 
plizz
Heb je verschillende poorten van de comtrent geprobeerd? En zo gekeken of je dan wel internet hebt? Anders moet in Windows: Windows toets + r en dan "cmd" intikken, daarna in de dosprompt venster, het commando "tracert 8.8.8." intikken. Kijk of je een route hebt naar google dns. Zo ja, heb je internet en ligt aan dns instelling. Zo nee, tot waar stopt ie? Tot 192.168.1.1 of gaat ie verder?
 
oklih
Hallo plizz,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb gedaan wat je zei. zie onder.
C:\>tracert 8.8.8.8
Traceren van de route naar google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
via maximaal 30 hops:
1 88 ms 114 ms 164 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
De trace is voltooid.

betekent dit dat ik wel naar buiten kan? Als ik de DNS fix, dan geeft het me nog geen internet toegang.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 15 2011 17:01:08:
oh sorry, moet het wel zonder telefoon tether doen natuurlijk.Wink
Ik doe het nog een keer.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 15 2011 17:05:25:
Hier is de tracert nogmaals.
C:\>tracert 8.8.8.8

Traceren van de route naar 8.8.8.8 via maximaal 30 hops

1 <1 ms 1 ms <1 ms Comtrend.Home [192.168.1.1]
2 23 ms 22 ms 22 ms 82.173.96.1
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
etc...

Smile
Gewijzigd door oklih op 15 oktober 2011, 17:05
 
kobus1960
Staat je PC op automatisch IP adres verkrijgen?
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
oklih
ja, pc staat ook op auto ip krijgen.
 
kobus1960
Probeer eens het volgende voor windows 7.
Uitvoeren; CMD
tik in; ipconfig /release
Nu zie je dat het medium ontkoppeld is.
tik in; ipconfig /renew
Dat duurt even, je krijg een IP adres toegewezen.
Kijk of het dan werkt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
oklih
Nope, werkt ook niet, ik heb alle truukjes al geprobeerd. kan ook niet op de admin pagina van de router komen. zit dicht, zal wel update van tele2 gehad hebben.
 
plizz
oklih schreef:

Hallo plizz,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb gedaan wat je zei. zie onder.
C:\>tracert 8.8.8.8
Traceren van de route naar google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
via maximaal 30 hops:
1 88 ms 114 ms 164 ms google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
De trace is voltooid.

betekent dit dat ik wel naar buiten kan? Als ik de DNS fix, dan geeft het me nog geen internet toegang.

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> oktober 15 2011 17:01:08:
oh sorry, moet het wel zonder telefoon tether doen natuurlijk.Wink
Ik doe het nog een keer.

<strong>Automatisch samengevoegd met vorige post op:</strong> oktober 15 2011 17:05:25:
Hier is de tracert nogmaals.
C:\>tracert 8.8.8.8

Traceren van de route naar 8.8.8.8 via maximaal 30 hops

1 <1 ms 1 ms <1 ms Comtrend.Home [192.168.1.1]
2 23 ms 22 ms 22 ms 82.173.96.1
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.
etc...

Smile


Het ziet eruit dat het probleem bij Tele2 zit, omdat je de gateway van hun wel kan bereiken en het verkeer (ping pakketjes) niet verder gaat dan de gateway van Tele2. Krijg je elke keer zo' resultaat op de dosprompt venster? Probeer eens andere website te tracen. Kijk of het resultaat anders is.
 
oklih
idd, je hebt gelijk, kom niet verder dan het router adres en 82.173.96.1. ga morgen weer eens de helpdesk bellen. nou moeten ze wel luisteren en anders een mannetje sturen op hun kosten.
bedankt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 15 2011 21:14:24:
Hallo,

Ff een update.
Tele2 gebeld, ze hebben aangegeven dat er idd een fout is bij hun, er zijn meer mensen bij gekomen die met het probleem kampen.
Ze pakken het op bij het hoofdkantoor. pfff. bedankt tele2 helpdesk.
Hopelijk morgen weer internet (lees stilletjes)

bedankt voor jullie hulp op het forum. Grin
Gewijzigd door oklih op 15 oktober 2011, 21:14
 
kobus1960
Ik denk dat de schakeling in de wijkcentrale nog niet gemaakt is.
Die moeten ze doen om van ADSL naar VDSL te gaan. Doet normaal
de monteur die VDSL komt plaatsen i.c.m, iemand bij die wijkcentrale.
Zij hebben even contact of de boel werkt.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '(HELP)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg< 5 mins
| Gilex03:14:20
| Bill04:25:56
| enzo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?