obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Tele2? Post hier je Tele2 klacht over b.v. een storing met internet, telefonie, televisie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
tele2 aansluitings traject is een ramp die niet ophoudt!
mjbroekhuijsen
De TELE2 aansluit SOAP die mij tot waanzin drijft:

26/07/2011 Ik weet dat internet aansluiten niet binnen een dag geregeld is, dus drie weken voordat ik zou verhuizen heb het internet 50mbit + bellen + Tv aangevraagd.

16/08/2011 de internet verbinding zou zijn opgeleverd, maar werkt niet. Ik krijg geen signaal.

23/07/2011 Ik kom er na veel proberen en bellen achter dat de aansluiting is opgeleverd op het leegstaande appartement onder mijn appartement in hetzelfde gebouw. (Ik krijg daar de schuld van). Er wordt een 'verhuizing' in gang gezet zodat het op het goede adres zal komen. Doordat mijn huisbaas erg meeleeft mag ik mijn draadloze router neerzetten zodat ik in elk geval de rekeningen kan betalen en mijn energieleverancier kan aanmelden, etc.

15/09/2011 omdat de 'verhuizing' op de 16e zou moeten plaats vinden bekijk ik even in 'mijn tele2' op mijn werk hoe het er voor staat: de verhuizing is geannuleerd door tele2, zonder dat ik daar bericht van had gekregen, en zonder verdere reden.

16/09/2011 de klantenservice zegt dat ik helemaal geen aansluiting KAN krijgen op mijn adres, en dus had mij nooit belooft moeten worden dat het in orde zou komen. Doordat ik geen vertrouwen meer heb in de kunde, kennis en hulpvaardigheid van de klantenservice bel ik zelf met de technische afdeling van het netwerk (KPN beheert dat). KPN weet mij haarfijn uit te leggen dat er 1 aansluitpunt is, en drie abonnement-plaatsen, waarvan er twee bezet zijn (de mijne dus niet, en het lege huis beneden wel). Met deze informatie bel ik tele2, waardoor ze mij beloven snel te controleren of de kabelparen goed zijn aangesloten (nu zien ze ineens wel wat mijn probleem is?!?), en ik zal binnen 2 dagen worden teruggebeld.

21/09/2011 de twee werkdagen zijn voorbij en ik ben niet gebeld (natuurlijk, want ik ben nog geen van de drie keer teruggebeld als het wel werd beloofd). Ik bel tele2 om te vragen hoe het ervoor staat. Alles zal in orde komen en ik zal op de 23e worden aangesloten.

22/09/2011 ik krijg doodleuk een sms dat de aanlsuiting op 12 oktober (!!!) wordt opgeleverd, "met vriendelijke groet, tele2". Ik spring uit mijn vel en bel tele2. "Ze hadden mij nooit kunnen beloven dat het op de 23e geleverd zou worden", etc.

23/09/2011 ik besluit om het heft in eigen hand te nemen en te gaan klungelen aan het ISRA punt: een oude zakelijke aansluiting met 10 aansluitingen. Ik wissel de draden van de benedenburen met die van mij en ik heb verbinding via het kastje in mijn eigen huis. Ik kan eindelijk TV kijken en bellen. Ik neem mij voor om zodra de 3e 'verhuizing' van de verbinding rond is het weer terug te draaien.

26/09/2011 voor het eerst in twee maanden belt tele2 mij om te zeggen dat het in orde zal komen, en dat we het zodra alles rond is kunnen hebben over restitutie van de misgelopen service, wat het volledige pakket is, want wat ik kon gebruiken was omdat mijn huisbaas zo aardig is.
Ik heb er geen vertrouwen meer in, maar ben ook moe geworden van me op te winden.

01/10/2011 Het noodlot: we hebben nieuwe onderburen, die op 8 oktober een monteur laten komen voor hun ziggo pakket. Ik praat met ze en ze stellen de aansluiting uit, omdat ik nog gebruik maak van ' hun' aansluiting. Ze mogen op mijn draadloze internet als dank. Gelukkig zijn het erg aardige mensen!

10/10/2011 smsje: internet word 12e opgeleverd.

12/10/2011 Op hoop van zegen draai ik de draadjes terug, zodat het weer op de oorspronkelijke plek zit, maar waar ik bang voor was: GEEN SIGNAAL. Hoe kan het ook anders, want er is nog niets goed gegaan de afgelopen drie maanden. Ik draai ze toch weer terug zodat ik weer op de plek van de buren zit, maar door een onverklaarbaar verschijnsel is ineens daar de internet verbinding ook weg, hoewel alles er in orde uit ziet op de instellingen van de router ip etc. Ik moet bijna huilen van de onmacht.

13/10/2011 met frisse moed probeer ik het nog eens, ook omdat het meisje van tele2 had gezegd dat het niet altijd op de avond zelf in orde is (waarom beloven ze dat dan?). Zonder resultaat.

15/10/2011 het is weekend en ik ga met mijn digitale multimeter alle aansluitpunten van de ISRA kast doormeten. Het is duidelijke dat er maar twee punten in gebruik zijn: die van de bovenburen en die van de onderburen. Maar omdat er een overgangsfase is bij een normale verhuizing zouden zowel bij de onderburen als bij mijn appartement het signaal moeten zijn. Het is duidelijk dat de verhuizing niet gelukt is en dat het signaal 'verdwenen' is zodra de onderburen een ander abonnement krijgen.

vandaag, 18/10/2011 Het is 83 (drieëntachtig) dagen geleden dat ik had bedacht om met tele2 in zee te gaan, het is 63 (drieënzestig) dagen geleden dat mijn verbinding zou worden opgeleverd, ik heb al drie maanden abonnement betaald, ik heb aansluitkosten betaald, en ik heb in totaal ruim 2,5 uur met tele2 gebeld, wat via mobiel ongeveer 70 euro heeft gekost.

Ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen, want het blijft verkeerd gaan. Ik wil dat tele2 MIJ een keer probeert te helpen. Ik weiger om nog 1 keer met de dure klantenservice te bellen, omdat ze me toch niet helpen. Ik gun het tele2 eigenlijk niet meer dat ik klant van ze ben, maar na al deze frustratie, enorme hoeveelheid tijd en geld wil ik het ook in orde krijgen, anders is alles voor niets geweest. Dit is wel de meest aparte manier van klantenbinding die ik in mijn leven heb gezien.

Via dit forum is mijn laatste poging, anders cancel ik de volledige deal, stuur ik alles terug en ga ik ook verder met een andere provider. Ik hoop dat ik word gehoord. En een oproep aan alle toekomstige tele2 gebruikers: doe het niet, in godsnaam.
 
kobus1960
Ik zet dit verhaal onmiddellijk via een andere weg door naar Tele2.
Te weten "Danielle van Tele2 Webcare", dit kan echt niet.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
cornfed
Ik was allang naar een andere provider gegaan. Waarom zoveel geduld opbrengen voor een firma?

Enkele tips voor in de toekomst.
Pak een abonnement bij een KPN provider (KPN/Telfort/Xs4all).
Die hebben directe toegang naar je telefooncentrale en kunnen veel sneller reageren.

Zorg dan ervoor dat je adresgegevens altijd correct zijn. Controleer dat altijd goed na. Vooral de toevoeging bij je huisnummer.

Pak een monteur die je de boel installeert. Dan is de hele aansluiting niet meer je verantwoordelijkheid.
Als je aansluiting niet functioneert, kan die direct ingrijpen in de telefooncentrale. Gaat veel sneller zo.
Gewijzigd door cornfed op 18 oktober 2011, 20:37
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mjbroekhuijsen

Quote

cornfed schreef:

Zorg dan ervoor dat je adresgegevens altijd correct zijn. Controleer dat altijd goed na. Vooral de toevoeging bij je huisnummer.


Daar is het in eerste instantie mis gegaan: Mijn huisnummer is drie jaar geleden van 100-II naar 100-A veranderd door de gemeente. Maar dat is nooit doorgedrongen tot de KPN systemen. Het kwam erachter via mijn huisbaas. Maar dat ik het had aangevraagd op "niet bestaand adres 100A was mijn verantwoordelijkheid", en dat het vervolgens op nummer 100 was opgeleverd was een logisch gevolg, en kon tele2 niets aan doen. (Toen ik het vergeleek met een aanvraag op bijvoorbeeld nummer 239, en een aansluiting kreeg op nr 120 was ik "appels met peren aan het vergelijken" volgens grote vriend Rogier.)

En een tip voor de tele2 klantenservice: "ik begrijp dat het vervelend is" is in geen enkele taal hetzelfde als "sorry, onze excuses".

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 19 2011 12:33:07:

Quote

kobus1960 schreef:

Ik zet dit verhaal onmiddellijk via een andere weg door naar Tele2.
Te weten "Danielle van Tele2 Webcare", dit kan echt niet.


Dat zou heel fijn zijn, ik hoop dat er wat van komt!
Gewijzigd door mjbroekhuijsen op 19 oktober 2011, 12:33
 
kobus1960
Hier vrees ik met grote vreze, en wel om de volgende redenen.
a.Ik heb Tele2 Webcare persoonlijk benaderd met het verzoek naar
jouw geval te kijken. Geen reactie. Vervolgens heeft Tele2 Webcare
in geen weken ook maar ergens op gereageerd hier. Dus het lijkt
erop dat ook die dienstverlening mank gaat. Jammer Jammer Jammer.

b.Ze lezen hier wel mee maar doen helemaal niets. Dat kunnen wij zien.

Dus "Tele2 Webcare", het ging aardig, maar nu is het "bagger" Sad
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
mjbroekhuijsen
Ik heb bericht gekregen van danielle van tele2 dat ik mijn gegevens kan sturen. Ik heb dit bericht namelijk ook op tros radar forum geplaatst. Wie Weet?! Ik zal een update sturen als het in orde is.
 
Leovinus
Beste mjbroekhuijsen,

Ik heb ook veel gezeur gehad met de oplevering. Gelukkig niet zo erg als bij jou, maar bij mij was de oplossing een aangetekende brief sturen, waarin je eist dat alles binnen 30 dagen (hun voorwaarden) geregeld is. Daarnaast moet je vermelden dat je de gemaakte kosten (specificaties meesturen) vergoed wil hebben.

Bij mij is uiteindelijk alles teruggedraaid en heb ik alle kosten (incl. abonnement en helpdesk) vergoed gekregen.

Ik had overigens mijn brief verzonden en de volgende dag werd ik direct gebelt, dat dit nu ook wel weer overdreven was etc., maar blijkbaar wel effectief.
 
mjbroekhuijsen
Na al de reacties is het tijd om jullie op de hoogte te brengen van het verloop van deze slepende zaak. Dit is even genieten voor mensen die houden van onrecht, bedrog, liegen, onder-afspraken-uitkomen, en valse beloftes doen...

Waar waren we gebleven: ik mocht mijn gegevens naar Danielle van Tele2 sturen...

19/10/2011: ik stuur mijn gegevens door naar "Danielle", en wanneer ik telefonisch bereikbaar ben

20/10/2011: belletje van Marcia de Z. van tele2: mijn gegevens heeft ze bekeken en morgen zou al een monteur kunnen langskomen, die dan alles in orde gaat maken. We spreken af maandag 24/10.

20/10/2011: bevestigings mail dat de monteur op 24e langskomt

24/10/2011: Ik blijf weer een dag thuis, want de monteur van imtech komt komt langs, maar kan het niet in orde maken, omdat er helemaal geen signaal is geleverd op het aderpaar dat hij heeft doorgegeven. Hij geeft KPN de schuld, en belt met tele2. Ik krijg ze aan de lijn: er wordt een KPN monteur aangestuurd en HIJ gaat het allemaal goed in orde maken voor mij.

24/10/2011: Belletje van de klantenservice: wist u dat u helemaal geen fiberspeed internet KUNT hebben op uw adres? (Ik spring uit mijn vel). Het enige wat ik kan hebben is 20mbit/s ipv 50 mbit/s. Dat is nogal een verschil en ik weet niet zeker waarom ze mij hebben beloofd dat het wel kon, drie maanden geleden. Er blijkt een nieuwe regel dat er een bepaalde maximale afstand tot de centrale moet zijn, en dat ik daar natuurlijk ruim buiten val. "Daar komen ook alle problemen van". (NEE TELE2, jullie zijn synoniem voor problemen, dat heeft nergens mee te maken!). Enfin, ik mag alles kostenloos opzeggen omdat tele2 niet de service kan leveren waar ik op had gerekend. Ik denk er nog even over na maar ik wil vooral zo snel mogelijk kunnen internetten, en niet op de modem van mijn aardige buren!

26/10/2011: Ik wordt gebeld door Yvonne K. van het troubleshootersteam. Een aardige mevrouw die invloed lijkt te hebben binnen het bedrijf. Ik doe mijn verhaal in sneltreinvaart, en ik zeg toe dat ik het langzame pakket dan wel wil ontvangen. We komen overeen dat alle kosten, ook voor het bellen via vodafone à 75 euro, worden vergoed. Daarbij zal zij een versnelling van het traject regelen zodat ik al op 1 november aangesloten kan worden. Ik zal dan meteen een monteur op de stoep krijgen mocht blijken dat het niet volledig in orde is.
Ik vraag ook nog of ik compensatie voor de hoeveelheid tijd en frustratie kan ontvangen in de vorm van financiële vergoeding/kado bonnen of iets. Daarover zal ik worden gemaild door "Danielle van tele2".
Opgelucht hang ik op, want het lijkt in orde to komen.

26/10/2011: Ik krijg een bevestigingsmail over bovenstaande afspraken, met het verschil dat er nergens staat dat het op 1 november wordt opgeleverd, en ook de compensatie om mij weer een tevreden klant te laten worden, en die zij in gang zou zetten wordt nergens genoemd...

27/10/2011: droog smsje van tele2: verandering van mijn internet pakket is gepland op 9 november 2011(!). Helaas had Yvonne K. toch totaal geen invloed, en wist ze dat waarschijnlijk ook wel maar vond ze het wel prettig als ik met een glimlach op mijn gezicht de telefoon op zou hangen. Ik heb nieuws voor je Yvonne: dat werkt inderdaad om het gesprek prettig af te ronden, maar de zuurtegraad van de appel die je daarna krijgt te verwerken als je merkt dat je bent voorgelogen ligt wel een stuk hoger.

27/10/2011: meteen een mail gestuurd naar Yvonne K. om te vragen of ze inderdaad een vergissing heeft gemaakt, en of ze me alsjeblieft kan beloven dat het wel op 1 november wordt geleverd.
Geen reactie...

31/10/2011: weer een mailtje naar Yvonne K. met de brandende vraag of ik op 1 november de avond moet vrij plannen, of ik woensdag eventueel (waarschijnlijk) thuis moet blijven om op een monteur te wachten die alleen overdag werkt?
Geen reactie...

01/11/2011, vandaag, 98 dagen na mijn aanvraag: aangezien ik niets heb gehoord van Yvonne K. Marcia de Z. of andere surrogaat-Danielle, neem ik aan dat mijn verbinding niet vandaag wordt geleverd, en zal ik nog een weekje op de buren moeten vertrouwen. Aan het eind van de rit koop ik voor 30 euro een bos bloemen voor die aardige buren, en de bon krijgt tele2. Dat lijkt me het minste.

Wat ik verwacht, Danielle, is dat ik zodra je dit leest wordt gebeld of gemaild met een goed voorstel over een passend kado(bon) waarmee ik word gecompenseerd voor mijn ontevredenheid, en VOORAL de enorme hoeveelheid tijd, uren bellen, uren wachten op een monteur die niets kan doen, en uren op mijn ellebogen bijten.
Dat is Russisch voor "gefrustreerd zijn".

Ik houd jullie op de hoogte.
 
kobus1960
Te triest voor worden dit, echt niet te geloven.
Meer kan ik er niet van zeggen, ja toch, maar dat
kan ik hier niet maken. Frown

Ik laat bij uitzondering de voornamen van de personen
staan, de namen staan er immers niet volledig. Het is
echt tijd dat aankomende klanten hier notie van nemen.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
mjbroekhuijsen

Quote

kobus1960 schreef: Het is echt tijd dat aankomende klanten hier notie van nemen.


Zeker, zegt het voort!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tele2 aansluitings traject is een ramp die niet ophoudt!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie