obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de mobiele telefonie.
 Onderwerp afdrukken
uiterst slechte service
dalewijnse
Mijn ervaring met Tele2

Wij hadden twee prepaid telefoonkaarten en wilden een abonnement aan gaan. In de plaatselijke Ritel winkel was er een foldertje aanwezig, met daarop een abonnement met een maand bedrag van 6 en 7 euro aan kosten. Aangezien we toch niet veel bellen leek ons dat wel wat. Deze prijzen waren klantenprijzen. Op de uiteindelijke afrekening kwam hier nog de btw over wat echter later pas op de maandfactuur bleek. Dit klopt niet. Klanten prijzen zijn altijd inclusief BTW.

Omdat het abonnement kort voor onze vakantie werd afgesloten bleek enkele dagen later na ontvangst van het pakket met de simkaarten dat er de eerste twee maanden niet in het buitenland gebeld kon worden. Het contract was dus afgesloten zonder ons bij de aankoop hiervan in kennis te stellen. We moesten eerst twee facturen betalen en dan zou de roaming blokkade opgeheven worden. Voor ons was dit geen optie omdat we 23 mei 2012 voor 5 weken naar het buitenland vertrokken.

(Voor ons was de mogelijkheid om gebeld te kunnen worden erg belangrijk ivm ouders die rond de 85 jaar zijn. Ook SMS’jes konden we niet ontvangen.)

Na met Tele-2 gebeld te hebben konden we de roaming blokkade opheffen door 2x75€ (Voor twee mobiele telefoons) = 1x 150€ over te maken. Dit na overleg met een meneer van Tele-2. Dit geld om de roaming blokkade op te heffen is overgemaakt op 29 april 2012. Het kon echter wel enkele dagen duren eer deze blokkade opgeheven zou worden.

Eenmaal op vacantie bleef de telefoon nogal erg lang stil. Na enkele dagen probeerden we een sms’jete verzenden wat niet lukte. Bij beide telefoons hadden we hetzelfde probleem. Omdat we op doorreis waren hadden we niet de mogelijkheid om direct contact met Tele-2 op te nemen. Enkele dagen later lukte dit wel via een munttelefoon. Ja, Ja het was een probleem. Er was wel een betaling ontvangen, maar wij dienden een afschrift aan Tele-2 toe te sturen met daarop alle betalingen van een maand lang. We stuurden een afschrift van de bank op met daarop de uitgefilterde betaling aan Tele2. Dit was na een duur belletje vanuit een munt telefoon vanaf ons buitenlands adres. Na enkele dagen echter bleek dat we nog steeds niet konden bellen. Weer de munttelefoon opgezocht en tele2 gebeld. Deze keer werd ons gezegd dat we een heel maandoverzicht van de bankafschriften op moesten sturen, anders zou de roaming blokkade niet opgeheven worden. Enfin, hoewel niemand daar iets mee te maken had, hebben we dat uiteindelijk maar gedaan. De telefoon bleef echter dood. Nogmaals via een munttelefoon gebeld naar Tele-2. Ja het zou wel aan ons toestel liggen. Wel merkwaardig dat beide toestellen van Tele2 dit dit zelfde probleem zouden hebben. Enfin, uiteindelijk hebben we heel de vacantie niet kunnen bellen of gebeld noch ge SMS’t kunnen worden.

02 Juli waren we terug in Nederland. Weer gebeld maar het probleem lag deze keer in de 150€ die betaald was om de roaming blokkade op te heffen. Dat had voor elke telefoon 75€ moeten zijn. 26 juli hebben we de telefoons getest in België, en nog steeds geen buitenlands bereik. Weer Tele-2 gebeld en die zeggen (en dat staat ook in het contract) dat er twee rekeningen betaald moeten zijn eer de roaming blokkade opgeheven wordt.

Echter:
Omdat we zo weinig bellen ( hoe zou dat nu komen?) stuurt men de rekening van drie maanden samen in een factuur. De tweede factuur zal volgens Tele-2 eind augustus op de mat vallen.

Tot die tijd kunnen we dus niet in het buitenland bellen. Echter:

Beiden vertrekken we 23 augustus weer voor een periode naar het buitenland en kunnen we met de beide telefoons van Tele-2 nog steeds niet bellen of gebeld worden.

Conclusie; Nooit geen Tele2 meer.
 
cornfed
Ja, Tele2 hanteert een omslachtige en dure procedure om roaming in het buitenland mogelijk te maken voor pre-paid.
Ik heb vele topics gelezen op het internet met dezelfde klachten.

En weet je waarom het nu zo moet?
Er is in het verleden teveel misbruik gebeurd met pre-paid kaarten en pre-paid toestellen.
En daar moeten de nieuwe klanten voor boeten...

Je kan een klacht sturen naar Webcare via Twitter of het eigen Tele2 forum.
Dan is er nog hoop dat het voor 23 augustus geregeld wordt.


Vraagje: Wat gebeurt er met dat geld? Wordt dat gewoon beltegoed? Lijkt me een flinke som geld...

Je tweede topic heb ik gewist. Dubbelposten is onnodig en verwarrend voor een forum.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uiterst slechte service', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Slechte Wifi verbinding op Comtrend modem Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 6 22 dec 2012
Zeer Slechte Klantenservice Klacht over Tele2 : 2 30 aug 2012
Slechte Modem, Geen 50 Mbit Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 11 05 mei 2011
Decoder werkt niet, service van tele2 werkt ook niet TV diensten : 3 10 mrt 2011
tele2 klanten(service) Klacht over Tele2 : 62 01 mrt 2011
Advertentie