obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Vervangen Tele2 Davolink DV-2051
devnull
Ha,

Helaas kwam ik er te laat achter dat ik het modem van Tele2 niet zo eenvoudig kan vervangen door een nieuwe.

Ik las een ouder bericht van 'cornfed' over een image die je op het modem kan laden, om via ftp dan je gebruikersnaam en ww te achterhalen voor de PPPoA verbinding.

Is er inmiddels een image uit die ook op de DV-2051 werkt? Dit image werd niet door het modem geaccepteerd, het was een .zip bestand met een 'custom' en 'original' bestand.

Als iemand nog een andere tip heeft hoe ik mijn username/passwd kan achterhalen om dat Davolink onding te vervangen, graag!
 
cornfed
Weet je zeker dat het een DV-2051 model betreft?
Je kan het zien op het type plaatje aan de onderkant van de Davolink.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
devnull
Jawel, nog even gekeken voor de zekerheid, is een DV-2051...
 
cornfed
Dan heb je inderdaad een ander type modem.
Ik heb al enkele keren dat type langs zien komen, maar had geen echte bevestiging ervan.
De firmware rom is dan alleen voor de AMR-201 en de DV-2020 modellen.
Blijkbaar zit er andere hardware componenten in de DV-2051, dan in de beide andere modellen.
De firmware wordt dan geweigerd door het modem.
En dan werkt de methode niet meer bij jou om de netwerklogin eruit te krijgen.

Tweede vraag: Heb je nu ook 802.11N WIFI of nog steeds een 802.11B/G signaal?
Ik verwacht dat Tele2 de WIFI kaart geüpgradet heeft, maar weet het niet zeker.

Workaround:
Je kan proberen om een andere amr-201 of dv-2020 van Marktplaats of zo op de kop te tikken.
Je kan hem ook van iemand anders tijdelijk lenen.
Die moet je dan gebruiken om de methode te volgen om je netwerklogin te verkrijgen.
Alleen kan ik je niet garanderen dat dit werkt. Het is alleen een theorie van me.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
devnull
Geniaal idee. De buren hebben een Tele2 modem (ouder type) waar ik wel eens op mee lift, ik ga die wel ff lenen of anders omruilen in het kader van Tele2 upgrade actie Smile

Ik laat wel even weten, ik weet vrijwel zeker dat zij een ouder type hebben.
 
cornfed
Vergeet dit niet!

Quote

Tweede vraag: Heb je nu ook 802.11N WIFI of nog steeds een 802.11B/G signaal?
Ik verwacht dat Tele2 de WIFI kaart geüpgradet heeft, maar weet het niet zeker.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
devnull
De DV-2051 heeft alleen de keuze uit 802.11g. Ik ga ergens een ouder modem scoren of ff lenen van de buren, ik moet sowieso dat modem vervangen, zitten te weinig opties in zo'n Davolink.
 
cornfed
Nog steeds 802.11G...

Mooi om te zien hoe Tele2 met haar tijd meegaat.. Bye-sad
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vervangen Tele2 Davolink DV-2051', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie