obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ideeën over welke zender in welk pakket moet. Of welke ontbrekende zenders er nog bij moeten komen. Dit de plek om erover te discussiëren.
 Onderwerp afdrukken
HBO nu ook voor Tele2-abonnees
Bill
De Amerikaanse betaalzender HBO komt deze week ook beschikbaar voor abonnees van Tele2. Klanten van Tele2 kunnen vanaf dinsdag 11 maart de HBO-series zien, maakte de aanbieder van telefonie, internet en televisie maandag bekend.

Tele2 is op kabelaar Caiway na de laatste aanbieder die de drie HD-zenders HBO 1, 2 en 3 aan het pakket toevoegt. Ziggo was in februari 2012 de eerste aanbieder die HBO in Nederland introduceerde.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
seawave
Zo zo, dat is een hele cultuurschok Tele2 en 3x HD zenders?? erbij? Grin
Dan vergeten ze wel te vermelden dat er nog een zender bijkomt,.namelijk dokter bibber, deze zender gaat zich op de achtergrond nestelen op alle zenders,.daar de bandbreedte het nu met 3x HD zwaar te verduren krijgt, dus klanten kunnen hun YouTube filmpjes pas bekijken als de tv uitstaat. ik zeg daar komen t.z.t veel klachten over let op!!
 
strider
Het aantal HD-zenders dat aangeboden wordt heeft geen enkele invloed op de bandbreedte, al bied je er 100 aan. Je stemt er maar één af.

Bij Tele2 kun je in ieder geval kiezen tussen HBO en Film1, de laatste vind ik persoonlijk prettiger.
 
seawave

Quote

strider schreef:

Het aantal HD-zenders dat aangeboden wordt heeft geen enkele invloed op de bandbreedte, al bied je er 100 aan. Je stemt er maar één af.

Bij Tele2 kun je in ieder geval kiezen tussen HBO en Film1, de laatste vind ik persoonlijk prettiger.


Aha vandaar dat Ziggo en b.v UPC er een meer paar Grin meer hebben in HD, dus als jouw theorie klopt dan is het op z'n minst vreemd te noemen dat Tele2 met de Adsl techniek er nu hoeveel 3? 4? in Hd hebben!
Zeker bij Tele2 snoepen de HD zenders bandbreedte af, bij Kpn hebben ze een betere techniek.
Mag je mij toch even uitleggen hoe het komt dat bij Adsl maar een paar HD zenders mogelijk zijn??? wat dus volgens jouw geen invloed heeft op de TOTALE bandbreedte??
 
Bill
Hoeveel bandbreedte heb ik nodig voor televisie?

Wanneer de televisie uit staat zult u altijd met de maximale snelheid kunnen internetten. Als u tv kijkt dan gaat de bandbreedte die de televisie nodig heeft van uw internetsnelheid af. Een normale SD-TV stream bedraagt ongeveer 4 Mbit, voor een HD-stream heeft u 9 tot 14 Mbit nodig. De totale snelheid van uw verbinding wordt tegelijkertijd benut door zowel televisie als internet. Dat wil zeggen dat als u tv kijkt, uw internetverbinding minder snel zal zijn dan wanneer de tv uit staat.

Vereiste bandbreedte per stream:
Type streamBandbreedte
SD-stream4 mbit/sec
HD-stream9 mbit/sec


Bij het gebruik van internet zullen zowel televisie als telefonie voorrang krijgen op de internetsnelheid. Het modem geeft voorrang aan het televisie-signaal om ervoor te zorgen dat u altijd comfortabel tv kunt kijken zonder haperingen.

Op 2 tv's sd of hd kijken met verschillende tuners wordt dan al een probleem bij ADSL. Opnemen maar liever niet doen, want dat is gedoemd te mislukken.

De HD stream wordt al sterk gecomprimeerd waardoor je eigenlijk al niet meer van HD kan spreken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
seawave
Tel daarbij op, de klanten die onder de 10MB zitten (en dat zijn er best veel bij Tele2) dat Adsl en tv diensten niet meer van deze tijd zijn en veel beperkingen heeft, zodat meer HD zenders een aanslag op de bandbreedte is en zodat fatsoenlijk surfen/downloaden/streamen niet meer mogelijk is, alleen met de tv uit,.. lekker hoorCool
 
kobus1960
@Seawave
Ik vraag me al een tijdje af wat je nog bij deze ISP doet.
Het leidt tot grote frustraties, denk aan je gezondheid.
Er zijn meer dan genoeg alternatieven.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
seawave

Quote

kobus1960 schreef:

@Seawave
Ik vraag me al een tijdje af wat je nog bij deze ISP doet.
Het leidt tot grote frustraties, denk aan je gezondheid.
Er zijn meer dan genoeg alternatieven.


ha Kobus,

met de tv diensten zit ik bij Ziggo, zelfs toen het nog casema was.
Met ingang van 25 maart 3 in 1 bij Ziggo 150/15 voor 30 euries het 1ste half jaar Smile gemiddeld het eerste jaar 47.50 Wink en deze aanbieding was de druppel!!
Dan haalde ik bij Vdsl Tele2 40MB download (in 2005 afgesloten op fiberspeed tot 60) in nieuwsgroepen via payserver dus dat is nog wel te doen, maar dan de kosten,.(tel+internet) 38.75 + 18.75 (tv ziggo)= 57.50 Think
Dus 10 euro het eerste jaar per maand goedkoper bij Ziggo, plus een veel hogere (van 40 naar 148) snelheid!!
m'n buurman heeft een download van 148MB dus laat maar komen dat Ziggo!!

ps,. heb wel de Ubee EVW 3210 aangevraagd, daar de Cisco niet hele beste commentaren krijgt ,.
www.ziggo.nl/#klantenservice/apparatuur/modems/ubee-evw-3210
 
Bill
Het blijft een gok wat voor modem je ontvangt. Ik wou persé geen Ubee en kreeg er toch een. Maar ik ben er heel tevreden mee.

We zien je binnenkort dan wel op de Ziggo Gebruikers groep
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
strider
Ach ieder zijn frustraties zullen we maar zeggen. Wat ik bedoel, en wat Bill ook juist verwoord, is dat HD kijken uiteraard meer bandbreedte vergt, maar of dat nu NL1 is of een andere zender maakt niet uit, al heb je een aanbod van honderden HD zenders, zoals ik al zei.

Het aanbod verandert niets aan je bandbreedte bij ADSL, bij Ziggo daarentegen worden de zenders wel tegelijk aangeboden, en vooral de anloge zenders kosten daar veel bandbreedte. Seawave kent waarschijnlijk niet het verschil in techniek die bij kabeltechniek en ADSL worden gehanteerd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HBO nu ook voor Tele2-abonnees', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
Voip instellingen voor MediaAccess TG789bvn Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 1 10 jan 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Advertentie