obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken
Linksy wrt54g achter davolink 2020
PKing
Hier is dan mijn eerste post:-)

Ik ben bij iemand aan het proberen om 4 ip camera,s aan te sluiten.

Twee problemen, het wifi signaal is erg slecht.
En de ip camera,s zijn na het instellen van een static ip en het forwarden van de juiste poorten dan weer wel en dan weer niet te vinden via externe toegang.

Aangezien die davolink een brak ding is, wil ik er een linksys achterhangen.
Maar de bomen hier ontnemen me het zicht op het bosShock
Wat ik zou willen:
De Linksys voor alles gebruiken, er hangt maar 1 bedrade computer aan, de rest is via Wifi.
Dus allerlei draagbare apparaten (4 verschillende OS maar daar kom ik wel uit)

Hoe krijg ik 4 ip camera,s aan de linksys zodat ze ook van buiten te zien zijn.
Moet ik dan in beide apparaten de poorten forwarden?
En wat is de beste manier om de Linksys aan de Davolink te koppelen?

bij voorbaat dank.....
 
abmg

Quote

PKing schreef:
Aangezien die davolink een brak ding is, wil ik er een linksys achterhangen.
Het lijkt me logischer de Davolink, "brak ding" niet te gebruiken en een eigen modem te gebruiken.

Dat kan als je geen televisie en telefoon van Tele2 hebt. Hoe je dat instelt, met hulp van je Davolink, staat elders op dit forum en ik heb dat met succes gedaan! Is niet zo moeilijk.

Als je toch met de Davolink door wilt gaan, moet je zorgen dat de IP camera's vaste IP adressen hebben en verschillende poorten gebruiken. In de Linksys maak je forwardings naar de IP camera's; in de Davolink stel je DMZ in naar het IP van de Linksys, die dan ook steeds een vast IP moet hebben.

In de Linksys zal dit niet zo moeilijk zijn. Hoe je het in de Davolink doet weet ik niet, maar je moet bij DHCP of NAT kijken. En port forwardings instellen. Niet iets als port triggering, voor zo ver ik weet...
 
PKing
Bedankt voor de info, maar uit mijn gaming verleden weet ik wel wat portforwarden/static ip is...
Het werkt gewoon niet betrouwbaar op de Davolink.
Dus wil ik er een router/modem achterhangen, niet in plaats van, dat kan niet i.v.m. telefoon.
 
kobus1960
Davolink router vervangen

Lang onderwerp over het vervangen van Davolink met héél veel
oplossingen voor diverse routers.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...
 
PKing
Ik heb het idee dat mijn verhaal niet duidelijk genoeg is....

Ik wil het davolink modem NIET vervangen, want er zit ook telefonie op.

Ik wil een modem/router aan de Davolink koppelen, en die uiteindelijk alles laten doen.
Aangezien ik er ook 4 ip cameras op moet aansluiten, weet ik niet zeker of de portforwarding dan nog wel werkt, en zo ja hoe.....
 
abmg
Bij de Davolink moet je er voor zo ver ik overal lees, mee rekening houden dat LAN 1 en 2 voor tv decoders gereserveerd zijn en dus alleen poorten 3 en 4 voor normaal internet.

De Davolink is modem en router. Als je er nog een router achter hangt, heb je NAT achter NAT. 2 DHCP servers, 2 interne netwerken en dat maakt de ip camera's moeilijk benaderbaar van buiten af.
Maar je kan het proberen door in de Davolink DMZ in te stellen voor de Linksys router.

Wat beter zou zijn, of ook te proberen, is geen router, maar een swttch achter de Davolink en die op poort LAN 3 of 4 aansluiten. De forwardings naar de camera's dan in de Davolink maken en de camera's bedraad aansluiten. Of het met wifi werkt weet ik niet.
Altijd uitproberen!

Je zal wel weten dat de Linksys een switch wordt als de DHCP server uitgeschakeld wordt. De Davolink blijft dan de ip adressen uitdelen. Het netwerk is transparanter.
Sorry als ik een beetje basic dingen uitleg. (En de opmerking "Davolink router vervangen" was van een ander)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksy wrt54g achter davolink 2020', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL? Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 11 26 mei 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie