obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL?
mrli83
Vandaag heb ik mijn airport time capsule aangesloten, waarbij ik tijdens het verbinden met mijn macbook air alleen een groen lampje krijg bij de time capsule, echter niet bij internet.
Wifi lijkt wel verbonden, echter lukt het niet om te internetten. Moet ik instellingen veranderen bij mijn Technicolor bg789bvn? En zo ja, hoe? (ik wil de brugfunctie niet gebruiken)
Of gaat het fout bij het instellen van de time capsule?
 
cornfed
Ik vermoed dat een instelling op de TC niet goed is.
Kijk eens of die een ip adres krijgt van de Technicolor.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mrli83
Daar lijkt het inderdaad op. Het is de bedoeling dat de ATC de routerfunctie van de Tele2 router overneemt.
Het probleem is helaas nog niet opgelost.
mrli83 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
maltazor
Ik vrees dat ik niet precies begrijp wat je probeerd te bereiken. Gebaseerd op de eerste post wil je de timecapsule als router gebruiken achter de Tele2 Technicolor (gegeven dat je de bridge functie niet wil gebruiken).
In je tweede post geef je echter aan dat je de timecapsule alle router functies van de Tele2 router over wil laten nemen (hiervoor moet je de Tele2 router in bridge mode zetten, iets dat niet standaard ondersteund word).

Het screenshot laat zien dat er een samsung apparaat verbonden is geweest met de Technicolor via WiFi, dit levert helaas weinig informatie op om een eventuele foute instelling te kunnen aanwijzen.

Kun je aangeven hoe een en ander verbonden is? Misschien een tekening? Heb je eventueel wat screenshots van het scherm dat laat zien welke apparaten er verbinden zijn met de Technicolor? Kun je aangeven hoe de airport time capsule ingesteld is?
 
mrli83
Op dit moment is de modem (technicolor) aangesloten op de inkomende adsl kabel. Daarop heb ik de atc aangesloten op de wan/Lan poort. Atc, zonder brug modus.
Hoe kom je bij de indicatie voor een Samsung apparaat? Ik heb het idee dat de CC..... De atc is. AIM is standaard de eerste uit het alfabet (niks mee gedaan).

Op dit moment kan ik verbinding maken met 2 WiFi signalen, een van de atc (zonder internet,maar wel netwerk) en het originele signaal van de technicolor (met internet).
Ik kan ook de instellingen van de atc sturen, mar de atc geeft groen licht. Ik heb het idee dar de technicolor anders ingesteld moet worden.

Thnx alvast
 
maltazor
Het MAC adres (CC-F9-E8-E3-23-B7) bevat CC-F9-E8. Dit is toegewezen aan Samsung om MAC adressen mee te genereren. Nu kan het natuurlijk dat Apple gebruik maakt van Samsung netwerkchips maar de Apple apparaten die ik heb maken allemaal gebruik van een MAC adres van Apple.

Daarnaast is de verbinding van het apparaat met dat MAC adres via WiFi. In je uitleg geef je aan dat je de atc met een netwerk kabel verbonden hebt. Dit doet vermoeden dat het apparaat dat in het screenshot gezien word, niet de atc is.

Ik weet niet precies wat het groene lampje op de atc aangeeft maar uit de beschrijving vermoed ik dat het een indicatie is dat de netwerkkabel verbonden is met een ander netwerk apparaat.

Ik zou eens proberen om de atc met een andere netwerkpoort op de technicolor te verbinden want zo te zien kan de technicolor DHCP server geen IP uitgeven aan de atc.
 
mrli83
Dank voor je mail. Wellicht dat het CC... adres inderdaad van een ander apparaat is, maar is zou niet weten welke. Dit is voor mij het enige onbekende item (zie foto). Wel vreemd dat hij inderdaad in de wireless lijst staat. Het lampje van de ATC is groen momenteel.

Daarnaast heb ik 2 foto's toegevoegd met de instellingen op de ATC. Ik doe hier vast iets fout, maar als leek heb ik geen idee wat.
mrli83 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
cornfed
De Airport krijgt geen ip adres van het Tele2 modem..

Reset de Airport naar fabrieksinstellingen en sluit hem aan op het modem.
Herstart beide apparaten.
Kijk dan in de Airport Internet instellingen of daar een ip adres binnen komt.
Zo niet, dan verwissel de netwerkkabel voor een ander.
Of probeer een andere LAN poort uit op het Tele2 modem.

Let op! De netwerkkabel moet in de WAN/internet poort zitten voor deze config.
Gewijzigd door cornfed op 25 mei 2015, 18:52
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
mrli83
Bovenstaande heb ik geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ook een andere kabel geprobeerd. De ATC krijgt nog steeds geen IP adres.
Een andere LAN poort gebruiken? Dit is toch niet mogelijk omdat ik de routerfunctie van de Technicolor wil omzeilen? Hij zit nu in de WAN-poort.
 
cornfed
Als je de WAN poort gebruikt van de Airport en er zijn geen andere instellingen gepleegd, is dat de normale ingang.
De Airport is dan een router.

Probeer eens een PC aan te sluiten op de netwerkkabel die naar de Airport loopt.
De PC zou een ip adres moeten krijgen.
Dan weten we of er iets mis is met het Tele2 modem.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'OE SLUIT IN MIJN TIME CAPSULE AAN MET ROUTERFUNCTIE ACHTER EEN TECHNICOLOR ROUTER / MODEL?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Onmogelijk in te loggen bij mijn Payzaaccount. Algemeen : 4 18 mrt 2018
Problemen Comtrend CT-6373 Modem-Router Algemeen : 23 06 jun 2017
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) : 10 31 dec 2016
Admin toegang voor de Comtrend router Internet tot 50 Mbit/s via VDSL : 107 12 dec 2016
Tele2 met eigen modem en eigen router Algemeen : 2 08 aug 2016
Advertentie