obey-robots.txt
11 December 2016, 03:10
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden

hollebollejan
Zelfs Tele 2 kan me niet vertellen of ik kan portforwarden. Ik heb 2 camera's die ik van af internet wil blijven bekijken, dit lukt me niet. Ik doe volgens mij alles goed maar poorten gaan gewoon niet open. Tele 2 kan mij hier niet bij helpen zeggen ze. Maar als Tele 2 me al niet kan helpen dan vraag ik me af wie dat wel kan, dus daarom mede op advies van Tele 2 zelf maar een berichtje op dit forum geplaatst.
Ik heb een Technicolor TG789BVN modem.
Kan iemand me vertellen of de port forward optie geblokkeerd is door Tele 2 of is er een andere mogelijkheid om dit te omzeilen.
 
tieper
Ik zit met precies hetzelfde probleem bij dit modem en kom er ook via deze link niet uit:
https://crowdsupport.telstra.com.au/t5/Modems-Hardware/Technicolor-TG797n-v3-port-forwarding/td-p/84698

Misschien lukt het bij u wel?
 
cornfed
Nee, Tele2 gooit geen poorten dicht.
En ja, ook op een Technicolor kan je poorten openen.

Er zijn maar twee nadelen aan de Technicolor.
De eerste is de soms niet zo logische manier van poorten openen.
Je moet eerst een poort aanmaken en dan apart aan een apparaat uitdelen.
Dit doen veel routers simpeler in een enkel schermpje.

En je hebt geen administrator toegang op de Technicolor.
Dus je kan sommige opties niet uit- of aanzetten.
Dat betekent dat je sommige problemen niet kan oplossen.
Maar dat lijkt mij hier niet het probleem.

Om met het begin te beginnen:

@ tieper

Waar precies loop je vast op die link die je eerder gaf?


@ tieper & hollebollejan

Welke poort(en) hebben jullie uitgekozen voor de camera's en werken die camera's ook correct op die poorten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tieper
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb onderstaande links beiden letterlijk uitgevoerd met als resultaat dat de poorten die ik ingeef niet open gaan. (Ik vind de bovenste link het duidelijkst). Als ik in plaats van de gewenste poorten de poort 80 invoer staat deze wel open. Dat is voor mij een teken dat mijn manier van invoeren wel goed is. In mijn oude Davolink had ik de poorten 9091, 9090, 8080 en 8090 open staan voor mijn camera's. Het maakt me eigenlijk niks uit welke poorten ik gebruik want dat kan ik in de camera's aanpassen. Het gaat hier om 4 bewakingscamera's die ook via internet van andere locaties te benaderen zijn en dat werkte tot deze week prima.

https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding

https://crowdsupport.telstra.com.au/t5/Modems-Hardware/Technicolor-TG797n-v3-port-forwarding/td-p/84698

Ik hoop dat u de gouden tip voor me heeft!
 
tieper
Allereerst mijn excuses voor een foute instelling van mijn kant.

Ik kom tot de ontdekking dat ik onder het vakje "Device" niet het adres van mijn camera heb opgegeven maar van mijn desktop (bijlage). Nu werkt het dus wel voor één camera en via poort 80. Met mijn huidige poorten werkt het niet. Als u me kunt vertellen welke andere 4 poorten ik kan gebruiken is mijn probleem opgelost.
(Ik heb onderstaande link gebruikt).

https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding

Mvg,
P.Herrema

tieper voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tieper
De eerder door mij gemelde foute instelling is bij mij de oorzaak van alle ellende. Als de werkwijze van onderstaande link wordt gevolgd en van tevoren de te openen poorten in de camera's zijn ingevoerd moet het lukken. Ik kon nu toch mijn "oude" poorten gebruiken.
Nogmaals mijn excuses voor mijn nogal opdringerig schrijven maar er stond nogal wat druk op de ketel. Ik vind trouwens wel dat de helpdesk wat duidelijker kan zijn er zich er niet af moet maken met de opmerking dat dit niet mogelijk is bij dit modem.

https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding
 
tieper
In de bijlage de handleiding die ik heb gebruikt (Libreoffice document). Zie ook mijn andere reacties.
Succes.
 
hollebollejan
Ik heb de camera op poort 80 goed werken via het netwerk maar online lukt het me nog niet. Maar ik zie dat er hoop is dus maar weer opnieuw proberen.
 
cornfed
@ tieper

Mooi dat je het zelf oploste! Goed gedaan. Clap


@ hollebollejan

Is de camera rechtstreeks aangesloten op de Technicolor? Of is daar nog wat apparatuur tussen?

Staat alles goed ingevuld op de Technicolor? Screenshot kan heel behulpzaam zijn.

Hoe test je de poorten?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
tieper
hollebollejan schreef:

Ik heb de camera op poort 80 goed werken via het netwerk maar online lukt het me nog niet. Maar ik zie dat er hoop is dus maar weer opnieuw proberen.



Hier staat een voorbeeld van een Foscam camera in dit modem:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Technicolor/TG789vn_v3/Foscam_FI9821W.htm
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
bellen vanaf mijn nummer Tele2 vaste telefonie (analoog) 9 26 oktober 2016, 20:24
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen 4 11 oktober 2016, 14:06
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. 16 06 september 2016, 10:12
Fox Sports vanaf 13 september niet meer te zien bij Tele2 TV diensten 2 21 augustus 2016, 10:07
Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN] Storing 3 15 mei 2016, 14:16
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:51:54
| abmg04:12:19
| Gilex15:42:27
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?