obey-robots.txt
11 December 2016, 03:12
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier vragen over uitbreidingen en instellingen van je netwerk. Welke ervaringen en problemen met het instellen van het modem kom je tegen
 Onderwerp afdrukken

Portforwarden

tieper
Ik ben bij Tele2 van 20Mb naar 50Mb gegaan en krijg het bij het nieuwe technicolor modem TG789bvn niet voor elkaar om o.a. poort 9091 voor mijn IP camera open te zetten. Dit om de camera vanaf een andere lokatie te benaderen. Reeds diverse voorbeelden geprobeerd maar kom er niet uit. Ook kan ik nergens een uitgebreide handleiding van dit modem vinden. Ik had met mijn oude modem geen problemen.
Iemand ervaring met deze toestand?

Mvg, P.Herrema
 
hollebollejan
Het lijkt er op dat tele 2 de poorten in deze modem heeft dichtgespijkerd maar niemand kan me tot nu toe vertellen of dit zo is er schijnen bij Tele 2 geen techneuten te zijn die me dit kunnen vertellen.
 
tieper
Ik heb net telefonisch contact gehad met een vriendelijke dame van de helpdesk en die vertelde dat het openen van poorten op dit modem geen zaak van Tele2 is en dat ik op internet moet zoeken om het probleem op te lossen. Het zou volgens haar niet mogelijk zijn om de poorten te openen! Als dit waar is moet ik op zoek naar een provider met een modem dat hier wel geschikt voor is. En dat zou jammer zijn want ik ben al jaren klant bij Tele2 en kan me niet voorstellen dat hier geen oplossing voor is.
 
hollebollejan
Ik heb al diverse keren contact gehad met een vriendelijke dame of heer (ook minder vriendelijke) een heeft zelfs een poort voor me opengezet helaas was deze poort na controle ook niet open. Ze kunnen je geen ondersteuning geven maar zelfs op de vraag of het nu wel of niet kan draaien ze omheen.Ik heb zo niets aan mijn abonnement afkopen is net zo duur als het abonnement behouden. Ik kan in de Tele2 voorwaarden niets vinden over portforwarden dit hoort toch bij het dagelijkse internetten.
 
tieper
Dat ben ik helemaal met je eens en als hier niet een oplossen voor komt ga ik het aankaarten bij Tros Radar. Ik doe mee met het testpanel en ken de weg er. Maar zo ver moet het eigenlijk niet komen.
 
abmg
Op het forum van tele2 lijkt iemand het voor elkaar te hebben gekregen: https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/poorten-openen-technicolor-tg789bvn-modem-51181
 
tieper
Bedankt voor de tip. We waren er ook al uit. Zie hollebollejan
 
tieper
tieper schreef:

Bedankt voor de tip. We waren er ook al uit. Zie ook hollebollejan


Ik kom tot de ontdekking dat ik onder het vakje "Device" niet het adres van mijn camera heb opgegeven maar van mijn desktop (bijlage). Nu werkt het dus wel.

De door mij gemelde foute instelling is bij mij de oorzaak van alle ellende. Als de werkwijze van onderstaande link wordt gevolgd en van tevoren de te openen poorten in de camera's zijn ingevoerd moet het lukken. Ik kon nu toch mijn "oude" poorten gebruiken.
Ik vind trouwens wel dat de helpdesk wat duidelijker kan zijn er zich er niet vanaf moet maken met de opmerking dat dit niet mogelijk is bij dit modem.

https://support.zen.co.uk/kb/Knowledgebase/Broadband-Technicolor-TG-582-Configure-Port-Forwarding

tieper voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mijn vraag is heel simpel kan ik nu wel of niet portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 19 07 februari 2016, 00:26
Portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 2 02 juli 2015, 00:23
Nogmaals portforwarden met 2 routers Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 2 09 november 2012, 00:51
Problemen portforwarden Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 7 23 september 2012, 18:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill03:54:12
| abmg04:14:37
| Gilex15:44:45
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?