obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN]
peterpaul92
Hallo internetgoeroe's, hopelijk kan iemand hier helpen.
Ik heb al 4 dagen problemen met een verbinding tot stand brengen op mijn ps4. Het IP adres ophalen is geen probleem maar het verbinden met het internet lukt niet. Ik heb contact opgenomen met Sony die mij verteld hebben dat het probleem niet zit in de verbinding tussen PS4 en de router, maar tussen de PS4 en het internet. Ik heb al via forums en google etc. gebruik gemaakt van Portforwarding in de modem-instellingen [of dit goed is gegaan is een 2e, want het lukt nog steeds niet om verbinding te maken =/ )

Bij het testen van de internetverbinding op de PS4 geeft hij aan dat de internetverbinding test is mislukt. Verder zie ik in de verbindingsstatus van de PS4 dat het NAT type "mislukt" is [?]. Vroeger had ik NAT type 2 maar om een of andere duistere reden is deze 4 dagen geleden dus "mislukt". Ik heb al andere kabels geprobeerd, resetten van zowel de router als de PS4 meerdere malen, Portforwarding geprobeerd, etc. Niks lijkt te helpen. Er bestaat een reële kans dat ik het niet helemaal goed heb gedaan omdat ik alleen een handleiding vond voor het portforwarding die leek op mijn modemoverzicht. Ze waren niet helemaal gelijk dus. Ook heb ik de UPnP aan en uitgezet in de modem instellingen en zojuist ook nog de "Extended Security" uitgezet.

Ik ben lichtelijk ten einde raad en hoop echt dat iemand hier kan helpen. Zowel de Sony helpdesk als de Tele2 helpdesk kunnen me geen uitkomst bieden en verwijzen iedere keer naar de forums en google etc.

Ik heb een lijstje opgesteld met wat data die misschien van pas kunnen komen:

Ik heb een kabelverbinding vanuit de router naar mijn ps4.
Router merknaam: Technicolor
Type: TG789bvn


Deze gegevens heb ik uit de verbindingsstatus van mijn ps4 overgenomen:

IP adres van mijn ps4: 87.214.190.87
Subnetmasker: 255.0.0.0
Standaard gateway: 0.0.0.0
Primaire en Secundaire DNS: 0.0.0.0

MTU: Automatisch (Stond ingesteld op 1500, heb hem eens gewijzigd naar 1473 in een poging het probleem te verhelpen maar begreep later dat dit afhankelijk is van het land (?))
 
abmg
´k noem mijzelf geen internetgoeroe, maar wil een poging wagen.

Het lijkt er op dat je ps4 het externe ip/adres heeft. Heb je dat in de Technicolor zo ingesteld?

Wat opvalt is dat de ps4 niet de standaard gateway "weet" en de dns servers.

Als je in de Technicolor het externe IP-adres aan de ps4 hebt ingesteld, werken portforwarding, instellen nat type, UPnP niet meer, want het router deel van de Technicolor is uitgeschakeld.

Als je die instelling in de Technicolor wilt houden, dan zou je in de ps4 de ontbrekende gegevens in moeten vullen. Dat kan waarschijnlijk alleen als je de ps4 een vast (fixed) ip geeft.

Als dat kan (ik weet niets van ps4) zou dat worden:

Het externe ip (het jouwe) - 87.214.190.87
subnetmask (ga ik vanuit dat het klopt) - 255.0.0.0
standaard gateway - 87.214.0.1
dns servers - 62.58.153.220 en 62.58.48.30

Mogelijk werkt het dan wel.

Een andere optie is de Technicolor terug te zetten naar fabrieksinstellingen. De bridge modus zal dan ongedaan gemaakt zijn en je kunt weer met portforwarden, UPnP aan de slag...

Succes!
 
abmg
Heb je deze post gezien: https://forum.tele2.nl/vast-internet-...tid=300033 ?

Het public ip uit dit voorbeeld moet je wel vervangen door je eigen. De standaard gateway die ik hierboven gegeven had komt overeen met die bij mij, in m'n Fritzbox (op Tele2) en dat lijkt me ook voor jou van toepassing omdat mijn publieke ip in dezelfde range zit als de jouwe (87.212.200.x).

Om het voorbeeld uit de post te volgen zul je je modem en ps4 wel eerst naar fabrieksinstellingen moeten brengen.

bezwaren van deze opzet (waar je in feite al mee begonnen was) is dat er geen firewall voor je ps4 zit en de ps4 het enige apparaat is met internet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindingsproblemen Playstation. [Niet PSN]', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
vaste telefonie niet meer kunnen bellen Tele2 vaste telefonie (analoog) : 3 11 jun 2017
Poorten openen voor de Xbox & Playstation Helpdesk : 76 22 feb 2017
Fritzbox firmware v.a. 6.30 werkt niet goed met Tele2 Algemeen : 5 11 feb 2017
Na reparatie pc -pc via tv gebruiken lukt niet meer Algemeen : 1 01 jan 2017
zonnet email verzenden gaat niet meer Algemene computer vragen. : 16 06 sep 2016
Advertentie