obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Nog geen categorie gevonden waar je je post kwijt kunt? Dan hier maar.
 Onderwerp afdrukken
Tele2 met eigen modem en eigen router
dunno
Vroeger was de wereld simpel; je had een modem (wat gewoon een modem was) en je had een router die je zelf in kon stellen.

Er is al jarenlang een trend naar modem/router combo's en dan specifiek die door de ISP worden geleverd waar ik niet zo blij mee ben. De modem/router combo's worden bij sommige ISPs zo geconfigureerd dat je er geen arbitrair internetverkeer over kunt gooien zonder in te leveren op veiligheid (denk aan symmetrische NAT). Dit is uiteindelijk gewoon om te ontmoedigen dat je je verbinding ook daadwerkelijk verbruikt.

Voordelen van het vervangen van de modem/router combinatie zouden zijn:
- wifi via 5GHz band
- minder energieverbuik
- betere veiligheid
- makkelijker switchen tussen providers
- geen firmware updates die je verbinding ongepland resetten wanneer je dat niet wilt
- geen rare beperkingen zoals symmetrische NAT.

Een apparaat als http://datainterfaces.com/vdtu2-b110.aspx zou je in moeten kunnen aansluiten op het VDSL2 signaal van Tele2 (of van elke andere provider) en die dan op een eigen router met OpenWrt waarbij telefonie en iptv nog steeds functioneren.

Ik ben me er bewust van dat er topics zijn over het gebruiken van een router achter de modem/router combo van Tele2; dat is niet waar dit topic over gaat.

Ik vroeg me af of iemand dit daadwerkelijk heeft gedaan. Ik zie op internet nl. wel veel mensen die opscheppen dat ze iets dergelijks hebben gedaan (terwijl het volgens de klantenservice onmogelijk is), maar niet dat er constructieve bijdragen zijn zoals deze voor het KPN netwerk wel bestaan bijvoorbeeld.

Ben je zo'n held dat je dit al hebt gedaan? Kun je dan alsjeblieft uitleggen wat je precies hebt gedaan?
 
cornfed
Bye-happy
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tele2 met eigen modem en eigen router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
tele2 nummerbehoud, wat is hiervoor nodig? Tele2 mobiele telefonie (GSM) : 2 23 okt 2021
Netwerknaam plotseling teruggezet naar Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 3 26 feb 2018
My Tele2 onbereikbaar gemaakt door Tele2 Klacht over Tele2 : 1 29 sep 2017
Tele2 (geen) webmail. Klacht over Tele2 : 2 13 sep 2017
Tele2 NAT-Type Gameconsole. Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 5 08 aug 2017
Advertentie