obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken
Davolink wireless
Bytesurfer
Ik ben overgestapt van Tele2 Budget naar Tele2 Basis en heb daarvoor een Davolink DV2020 modem ontvangen.
Een desktop PC met kabel op poort 3 werkt, na het handmatig instellen van de DNS adressen, prima. De laptop heb ik wireless ingesteld in deze maakt verbinding met het netwerkje. Ik kan ook de modem via de laptop instellen dus die verbinding is correct. Het is echter onmogelijk om met de laptop het internet op te gaan.
De DHCP serer van de modem geeft 192.168.1.1 als DNS op. Ook als ik de DNS adressen handmatig instel op 62.58.50.5 en 6 lukt het niet om een verbinding buiten de modem tot stand te brengen.

Onder Station info in de modem is de laptop te zien, Associated= Yes maar Authorized is leeg. Kan dit de reden zijn van het niet naar buiten kunnen en zoja, hoe doe ik daar wat aan?
 
Bill
Afhankelijk van of je encryptie gebruikt voor je wifi zul je een sleutel moeten gebruiken.

Controleer deze instellingen eens.

Gebruik WPA(2) en geef een sleutel op. Gebruik deze sleutel voor je wifi.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mailman
Ik heb een probleem dat in het verlengde hiervan ligt.
Ik kan internetten via Lan, met de kabel ingeplugd dus. En ook draadloos lukte prima.

Toen ik het netwerk wilde beveiligen, ging het echter mis. Met de instructie van Tele2 bij de hand, voerde is de 13-cijferige code in, op de aangegeven internetpagina, en mijn modem zat op slot.

Mooi, denk je dan: maar het zat ook voor mijzelf op slot. Ik kan wel draadloos internetten, maar op de verbinding van iemand anders bij mij in de flat. Lijkt me niet zo handig, en niet de bedoeling.

Heb het modem helemaal gereset, maar toen was de hele draadloze verbinding (die op mijn naam staat) neit meer aan de praat te krijgen.

Wie helpt? heb ik ergens op de vaste computer een verbinding staan, die dit alles in de weg zit?
 
Bill
Ik hoop dat iemand reageert die zo'n modem bij de hand heeft. Ik heb het een keer ingesteld bij mijn zus, maar welke menuutjes je exact moet invullen weet ik niet meer uit het hoofd.

Het is van belang in je configuratiescherm te komen van je modem.
Hier is een engelstalige manual https://tele2.gebruikers.eu/weblinks....link_id=72

Ga naar Hoofdstuk 5.2 en volg de instructies op. Klik in het linkermenu op wireless en ga in de manual naar Hoofdstuk 7

Vul bij SSID iets in wat voor jezelf herkenbaar is, maar niet voor anderen. Deze text die je hier invult zal voor iedereen die zoekt naar draadloze netwerken te zien zijn.

Ga naar advanced en kies webencryption enabled
Kies bij network autenthication voor aes.

Als het goed is kun je nu een wachtwoord/sleutel opgeven.

Klik op save en wacht heel even. Ga ondertussen naar draadloze netwerken zoeken.

Staat je netwerk er niet bij, laat dan opnieuw zoeken.
Nu moet je wifi netwerk verschijnen met de naam die je zelf hebt bedacht.

Probeer daar verbinding mee te maken, je zult nu een wachtwoord moeten opgeven. Dit wachtwoord/sleulel heb je net zelf bedacht.

Ben benieuwd of het hiermee lukt.


Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
PeeGee
Wellicht ter overvloed: op het moment dat je de wireless verbinding test, wel even de wired verbinding loskoppelen. Anders krijg je een nogal complexe routing tabel in je PC, waarbij niet gegarandeerd is dat je PC daar nog uit komt.
 
Bill

Quote

dijk schreef:
In het tele2 forum van tele2 zelf heb ik al eens een uitgebreiddere uitleg 'draadloos netwerk op windows XP instellen' gepost, echter dit forum doet het helaas niet meer.
Zinvol dit opnieuw op te zoeken of opnieuw te maken en hier te posten?


Graag!Smile
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Davolink wireless', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
poorten opzetten davolink dv 2020 voor klikaanuit Installatie en aansluit problemen Tele2 modems : 1 17 jul 2016
Davolink router vervangen Helpdesk : 326 20 dec 2015
Een router achter een Davolink opstellen en hem gebruiken als switch Helpdesk : 570 13 apr 2015
Linksy wrt54g achter davolink 2020 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 6 18 feb 2015
davolink dv-2020 van tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen : 12 20 nov 2014
Advertentie