obey-robots.txt
26 Juli 2014, 05:04
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 64% [75 stemmen]
64% [75 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 36% [43 stemmen]
36% [43 stemmen]

Stemmen: 118
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie en aansluitingen van het Tele2 modem
 Onderwerp afdrukken

Stappenplan beveiligd draadloos internet DV-2020 en windows XP

dijk
Op het 'oude' tele2 forum, dat het helaas niet meer doet, heb ik onderstaande handleiding eens gepost. Misschien help ik ook hier mensen mee, en is het met wat aanpassingen ook bruikbaar op vista. Succes
---
Stappenplan beveiligd draadloos netwerk instellen op de DV2020 met windows XP.

1. Voorbereiding:
Controleer op de draadloze PC ('s) of de draadloze voorzieningen werken.
Ga naar het configuratiescherm, netwerk- en internetverbindingen, netwerkverbindingen. Hier hoort een draadloze netwerkverbinding bij te staan. Dubbelklikken geeft een lijstje draadloze verbindingen (van buren) en u kunt die lijst vernieuwen. Werkt dit? Dan gaan we bedraad verder. Werkt dit niet, dan weet ik het niet: netwerkkaart werkt niet, is onjuist geconfigureerd of wordt door XP niet herkend.

2. Een goed wachtwoord maken en opslaan. Een goed wachtwoord kun je het beste automatisch maken met een password generator, b.v. op de website http://www.fransonline.nl/passgen/index.php
U mag een wachtwoord van 63 tekens laten maken. Het wachtwoord kopiëert u naar het klembord en u slaat het als tekstdocument op, op een medium dat ook de draadloze computer(s) gelezen kan worden (diskette, USB stick, ...)
3. Het modem als basis instellen. U sluit (desnoods tijdelijk) een computer aan op LAN3 of LAN4 van het modem, u controleert even of u kunt internetten en u surft dan naar 192.168.1.1
Gebruikersnaam en wachtwoord zijn beiden 'user' (als u hier nog niets aan heeft gedaan).
In de linker kolom gaat u naar Wireless - Basic.
Het vinkje 'enable wireless' moet aan, staat dit uit dan werkt het draadloze gedeelte helemaal niet.
Het vinkje 'hide access point' moet uit, als dit aan staat ziet windows XP het netwerk niet.
Druk op save/apply.
Achter SSID kunt u een naam voor uw netwerk typen, maximaal 32 tekens. Een naam kiezen die niet op u, uw adres of uw gezin herleid kan worden. Het staat u vrij met de wachtwoordgenerator een letterbrij te produceren.
4. De beveiliging instellen. U gaat naar Security. De Network authentication zet u op WPA/PSK.
De WPA Pre-shared key stelt u in met het in stap 2 gemaakte wachtwoord (knippen en plakken)
WPA group rekey interval blijft op 0, WPA encryption op TKIP. Druk weer op save/apply.

We hebben nu de bedrade verbinding niet meer nodig.

5. De draadloze computer(s) instellen. Herhalen we stap 1, dan komt uw netwerk in beeld, herkenbaar aan uw naam.
Even dubbelklikken en het ding vraagt om uw netwerksleutel. Kopieren en plakken van stap 2. En drukken op 'verbinding maken'.
Dat moet het zijn: u kunt nu draadloos internetten. Herhaal stap 5 voor elke computer die draadloos moet werken.

6. Uw netwerk minder zichtbaar maken.
U surft, bedraad of draadloos, weer naar 192.168.1.1. Gebruikersnaam en wachtwoord weet u inmiddels. In Wireless Basic zet u 'hide access point' weer aan en u klikt op 'save - apply'. De draadloze verbinding valt nu even weg maar komt binnen 10 seconden weer terug.

7. Facultatief: alleen bekende computers toegang geven.
Iedere netwerkkaart heeft een uniek nummer, een mac adres. U kunt uw modem instellen alleen bepaalde mac adressen toegang te geven. Wit u dit, klik dan op 'station info'. Hier ziet u de computer(s) die draadloos aangemeld zijn. U kunt het BSSID kopiëren naar het klembord. Vervolgens gaat u naar Mac filter, u klikt op Add en u plakt het mac adres. U klikt weer op save/ apply en weer is de draadloze verbinding er zo'n 10 seconden uit. Hebt u alle bekende computers gehad dan zet u onderin de mac restrict mode op 'allow'.

8. Zo nu en dan: WPA sleutel veranderen.
U maakt een nieuw wachtwoord, zie stap 2. U surft weer, bedraad of draadloos, naar 192.168.1.1 en gaat weer naar wireless - Security. U vult hier het nieuwe wachtwoord in. Let op: als u nu save/apply klikt, vallen de draadloze verbindingen uit. Immers de sleutel is veranderd.
Zie stap 5, zo nodig kiest u eerst 'verbinding verbreken'.

9. Facultatief: het wachtwoord van uw modem veranderen. U ziet nu hoe gemakkelijk is binnen uw netwerk uw modem te verzieken. Wilt u dit niet, dan surft u weer naar 192.168.1.1, gebruikersnaam en wachtwoord weet u inmiddels, en u gaat naar 'management'. Als Username kiest u 'user' en u kunt het oude wachtwoord 'user' veranderen door iets dat u goed moet onthouden.
Vergeet u het, dan moet u uw modem resetten met het knopje aan de achterkant.

Tele2 Gebruikers
laziz
http://www2.tele2...npage.html
hier boven op deze url wordt uitgelgd hoe je draadloos modem kan instellen
leek me handig om het te melden
http://www2.tele2...rcial.html
Gewijzigd door cornfed op 11 september 2010, 19:45

cornfed
Het topic is ook meer dan 2 jaar oud, dus logisch dat het niet meer actueel is.
Maar je bijdrage wordt gewaardeerd.
Ik heb klikbare linkjes gemaakt...Wink
Gewijzigd door cornfed op 11 september 2010, 20:54
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

kobus1960
Aangezien wij Tele2 gericht zijn is het misschien handig hier even te kijken.
http://kpn.gebrui...
Zelfde sitebouwer, wie weet wel paar mensen van hier ook, dan blijft het bij
het goede ISP forum.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

PS
Hartelijk dank voor dit topic. Het was gisteren mijn redding bij het installeren van mijn router. Het hulpprogramma wat automatisch had moeten verschijnen bij het opstarten van mijn browser verscheen niet en als het niet voor deze informatie hier was geweest had ik waarschijnlijk nog niet kunnen internetten.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stappenplan beveiligd draadloos internet DV-2020 en windows XP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Sinds 4 dagen valt internet 's avonds weg Snelheid 8 23 juni 2014, 19:30
Problemen met internet via utp Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 6 21 december 2013, 21:36
Problemen met aansluiten van internet Storing 17 19 december 2013, 17:39
Interactieve tv Ziggo icm internet Tele2 Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 3 12 december 2013, 17:03
Storing:tv,internet en telefonie vanaf 08-12-2013 Storing 1 09 december 2013, 22:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
kobus196005:49:17
Bill06:23:04
rijnsma07:10:41
Gilex08:36:26
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

14 juli 2013, 00:37
Zeer snelle site dit nu. Grin

22 maart 2013, 11:36
Lekker rustig hier de laatste tijd!! Clap

01 januari 2013, 21:34
Iedereen een gelukkig en gezond 2013!

31 december 2012, 14:57
Een fijne jaarwissing allen, ik ga fijn werken Grin

25 december 2012, 16:28
Van hetzelfde Thumbs Up