obey-robots.txt
09 December 2016, 18:21
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

internetverbinding tele22 20 mb (onderdeel 3 in 1pakket)

veldhuizen
Beste,

Sinds vorige week dinsdag heb ik een internet verbinding met Tele2. Daarnaast heb ik per die datum ook digitale tv en sinds vandaag ook telefoon. Digitale tv en telefoon zijn goed. Wat internet betreft heb wel wat meer problemen. Ik heb gekozen voor een draadloze verbinding met mijn tele2 router dv-2020 en deze wordt met mijn computer verbonden door Linksys usb adapter. Ik haal met deze verbinding een snelheid van 400 kbyte per seconde (3249kbps)(downloading) en 72 kbyte/sec (574kbps)(uploading).De zijn gegevens die ik verkrijg via speedtest.nl. Dit lijken mij niet de snelheden waarmee ik blij zou moeten zijn. Kan iemand mij in duidelijke taal uitleggen waaraan dit kan liggen en wat ik eraan kan doen?? De signaal sterkte van ontvangst (die zie ik continu linksonderaan mijn scherm staan) geeft elke keer laag en soms zeer laag aan. Mijn netwerk heb ik beveiligd , dat kan de vertragende factor niet zijn. De router staat bij mij op de begaande grond en de computer, waarop die usb adapter van linksys op zit, staat op de eerste verdieping. Ik weet natuurlijk wel dat 20mb niet haalbaar is, maar hoger dan bovenstaande snelheden moeten toch wel haalbaar zijn, lijkt me... Dan toch maar met een draadverbindinging werken, of zijn er nog andere suggesties?

jantjebeton
Er zijn ontzettend veel verschillende factoren waardoor de snelheid lager uitvalt. De maximum snelheid van draadloos via de Tele2 modem is trouwens 6Mbit.

Als je een electrisch apparaat in de buurt van de modem hebt staan kan dit ook een oorzaak zijn van de lage verbiningssnelheid....
Een dikke betonnen muur/vloer wil ook nog wel eens voor signaal verslechtering zorgen.

Je geeft aan dat het signaalsterkte laag/zeer laag is, dit is al een indicatie dat er iets niet helemaal in orde is, als je een laptop hebt kun je het beste naast de modem gaan zitten en dan de draadloze verbinding testen.

cammikaze
Zoals al eerder gezegd, draadloos ligt over het algemeen een heel stuk lager dan bedraad internet. Tevens is het bij ADSL van belang hoever je van de centrale afzit. Ik heb ook de 20MB versie van tele2, maar haal MAXIMAAL maar 8.5 tot 9 Mb aan verbindings snelheid. Afstand tot de centrale is ongeveer 2.5KM.
Houd er ook rekening mee dat elke "extra optie" zoals telefoon en televisie een gedeelte van je bandbreedte nodig heeft (gereserveerd is).
Ook maakt het uit wat voor een draadloze netwerkadapter je hebt, zover ik me kan heringeren is een g adapter sneller dan een b adapter (meestal de wat oudere adapters). Heb het getest met 2 laptops,1 met een "b" adapter, daar haal ik net 4 tot 5 Mb, terwijl ik op de (nieuwere) laptop met een "g" adapter bijna 8Mb haal.

303104894
Gewijzigd door cammikaze op 31 juli 2008, 17:46

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internetverbinding tele22 20 mb (onderdeel 3 in 1pakket)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internetverbinding vaak niet beschikbaar Algemeen 11 02 september 2010, 22:44
Oproep TROS RADAR 'Slechte internetverbinding in de buurt' Algemeen 1 26 mei 2010, 13:30
Geen Internetverbinding met computer XP Installatie en aansluit problemen Tele2 modems 26 06 februari 2010, 14:31
wel draadloos niet vaste internetverbinding Algemeen 2 11 november 2009, 13:28
Router achter Davolink DV201 krijgt geen internetverbinding Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 7 29 december 2008, 17:09
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| abmg< 5 mins
| Bill01:17:25
| Gilex07:46:07
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?