obey-robots.txt
11 December 2016, 08:57
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid plotseling gehalveerd

Hades666
Sinds een week is de snelheid van mijn ADSL verbinding (20Mbit) van Versatel/Tele2 plotseling bijna gehalveerd. Tot voor kort kon ik downloaden met een snelheid die tussen de 1.5MB en 1.6MB per seconde lag. Nu kom ik niet verder dan 812/813KB per seconde. Het lijkt wel alsof ik gecapped ben.

Na diverse malen gebeld te hebben met Versatel is mij te kennen gegeven dat ik voldoe aan het minimale wettelijk minimum en dat ik dus niet wordt doorverbonden naar de tweedelijns technische dienst. Het enige dat wordt verteld is kabels vervangen, modem resetten en PC opnieuw installeren.

Op een gegeven moment ga je toch aan jezelf twijfelen en heb dus inderdaad alles gedaan, maar niets helpt. Mijn modem hangt in de meterkast verbonden met het punt waar de lijn binnenkomt. Verschillende metingen door monteurs hebben aangegeven dat er geen enkele weerstand op de lijn is, dus de snelheid is maximaal in huis. Het draadje waarmee het modem is verbonden, is 50cm. Vanuit het modem ga ik via UTP naar mijn PC boven. Maximaal 12 meter afstand. Ik heb Wireless ook uitgezet. Ik zit 753m van de centrale af.

Al met al niets helpt en ik kom geen steek verder. Iemand die ervaringen heeft en wellicht ook een oplossing?

cornfed
Heb je nog een ander ADSL modem ergens liggen?
Je moet de intrainwaardes erin kunnen aflezen, dat is belangrijk.
Merk of type maakt niet uit.

Hades666
Helaas niet, want ik ben sinds 2005 al klant bij Versatel/Tele2 en heb dus al die tijd een modem van hen gehad. Ik heb ondertussen begrepen dat de intrainwaarden van dit modem niet zijn uit te lezen. Graag verneem ik wel hoe ik het zou kunnen doen. Ik heb namelijk geen idee.

Alvast bedankt.

cornfed
Dat is jammer dat je geen 'reserve' modem hebt liggen.
Misschien heeft iemand anders ergens een oude liggen en kan je hem even lenen.

Je hebt gelijk dat je de intrainwaardes niet kunt zien op de Davolink.
Ze zijn er wel hoor, maar door de gebrekkige firmware van Tele2 zie je ze niet. (je moet de klant niet slimmer maken, alleen dommer)

De methode is volgende:
Sluit een willekeurig modem aan die wel de intrainwaardes laat zien.
Het modem synchroniseert dan met de DSLAM in de centrale en voilà: je ziet de waardes nu wel.
Je hebt uiteraard geen verbinding met internet, maar dat hoef ook niet.
Gewijzigd door cornfed op 08 augustus 2008, 17:32

loudness
donoad ff de link www2.tele2.nl/100mb.bin en kijk hoe snel hij deze binnen haalt

Hades666
Zojuist nog geprobeerd. Wordt niet sneller dan 814KB/s. Het is voor mij langzamerhand genoeg. Tele2/Versatel weigert te helpen, want ik voldoe aan de minimale norm. Ik geloof dat ik zeer binnenkort mijn abo ga opzeggen. Ben er wel klaar mee, met die slechte service.

pedro
Hades666 schreef:
Zojuist nog geprobeerd. Wordt niet sneller dan 814KB/s. Het is voor mij langzamerhand genoeg. Tele2/Versatel weigert te helpen, want ik voldoe aan de minimale norm. Ik geloof dat ik zeer binnenkort mijn abo ga opzeggen. Ben er wel klaar mee, met die slechte service.

heb je ook met tv erbij in?
dus gold?

zet eens je decoder uit
en doe de test nog eens
dan komt er circa 400kb namelijk

Drknul
Wat toevallig... bij mij is precies hetzelfde aan de hand. Per 1-8-2008 (dezelde datum dus) is mijn snelheid ineens meer dan gehalveerd van 1.3 Mb naar 350 Kb. Ik gelijk gebeld en er zou binnen 10 werkdagen contact worden opgenomen door de tweedelijns technische dienst. Tot op heden niks meer gehoord. Heb modem ondertussen gereset, tele2 zou een reset doen in de wijkcentrale. Niets helpt, dus ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

Ik heb nog wel een oud ADSL-1 modem hier liggen (geen ADSL-2). Zou die truuc met intrainwaardes uitlezen werken? Wat moet ik precies doen? Inloggen op modem en dan....???

Hades666
Helaas geen TV erbij want dan zou ik een aanwijsbare reden hebben. Echter ik kan geen diensten uitzetten. Maandag ga ik maar eens navragen welke procedure ik moet volgen om nog 1 dienst van Tele2/Versatel uit te laten zetten en dat is ADSL.

Ik heb ge-emaild, webformulieren ingevuld etc. maar Tele2/Versatel vindt dat ik voldoe en dus reageren ze nergens op. Nog steeds weigeren ze mijn probleem op te lossen, dus helaas kan ik nog maar 1 ding doen en dat is opzeggen.

Deorum
Ik heb hetzelfde meegemaakt na een telefoontje met de helpdesk om mijn abonnement op te zeggen. Ik heb na het gesprek nog geen definitieve beslissing genomen maar merkte heel snel dat mijn snelheid die al 4 jaar exact hetzelfde was (329kb/s) ineens op en neer ging van 60 tot 150 kb/s. Daarna nog eens gebeld met de helpdesk maar die doen er niet veel aan. Dan maar mijn abonement opgezegd met als reden dat ze me deden afknijpen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid plotseling gehalveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te verwachten snelheid Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 6 06 juni 2016, 15:59
Download snelheid Algemeen 1 06 mei 2016, 21:24
Eindelijk mijn modem maar nu de snelheid nog Algemeen 52 09 januari 2016, 18:08
problemen draadloze snelheid. Internet tot 50 Mbit/s via VDSL 11 13 februari 2014, 23:21
Snelheid ADSL-verbinding ingestort Snelheid 16 15 oktober 2011, 18:24
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill09:39:28
| abmg09:59:53
| Gilex21:30:01
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?