obey-robots.txt
08 December 2016, 06:50
Navigatie
Ledenenquête
Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag?

Ja
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Ja 65% [83 stemmen]
65% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heeft dit forum je geholpen met je probleem of vraag? Nee 35% [44 stemmen]
35% [44 stemmen]

Stemmen: 127
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 30 aug 2010
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Tele2 Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Software of hardware probleem? Misschien kunnen we je helpen. ;)
 Onderwerp afdrukken

SMTP server ander emailaccount

angelique
Hallo,

Het lukt mij niet om emails te verzenden. Ik heb een account bij hostingdiscounter en dat emailadres wil ik ook blijven gebruiken.
Ik heb bij SMPT: SMPT.tele2.nl ingevuld. Moet ik het wachtwoord van tele2 gebruiken of van mijn emailaccount? Wie kan mij helpen?Grin

cornfed
Als je gaat kijken op de site van Tele2 zie je deze info:

Naam afzender: De naam die de ontvanger van uw e-mail ziet als 'afzender'
E-mailadres: Uw eigen e-mailadres
Gebruikersnaam: Uw Tele2 Gebruikersnaam. Dat is gelijk aan het gedeelte van uw e-mailadres dat voor het apestaartje (@) staat
Wachtwoord: Het Tele2 wachtwoord dat u bijvoorbeeld ook voor 'Mijn Tele2' gebruikt

De serverinstellingen zijn afhankelijk van uw e-mailadres.

Voor een @versatel en @zonnet account:
POP3 Server (ontvangen): pop3.versatel.nl
SMTP Server (verzenden): smtp.versatel.nl

Voor een @tele2 account:
POP3 Server (ontvangen): pop.tele2.nl
SMTP Server (verzenden): smtp.tele2.nl

Zet een vinkje bij 'Voor de server voor uitgaande email(SMTP) is verificatie vereist'
Gewijzigd door cornfed op 21 augustus 2008, 21:29

angelique
Dit had ik al ook al gevonden maar helaas, het werkt niet Sad
Hostingdiscounter heeft geen SMTP en volgens hun moet ik dat bij tele2 opvragen......
Ik had voorheen Alice en @home en daar heb ik nooit problemen gehad met het emailen Frown

PeeGee
Hoi Angelique,

Als ik het goed begrijp, wil je voor inkomende email je hosting provider gebruiken en voor uitgaande email Tele2.

Je POP3 account is voor de inkomende mail, dus de instellingen daarvoor moet je overnemen van je hosting provider.

Je SMTP instellingen zijn voor uitgaande email, dus daarvoor moet je de Tele2 instellingen overnemen. Hier zijn nog wel een paar aanwijzingen:
- Tele2 werkt met beveiligde email, dus vink 'Voor de server voor uitgaande email(SMTP) is verificatie vereist' aan.
- Waarschijnlijk vraagt je email programma nu om een useraccount en wachtwoord. Hierbij moet je het Tele2 account en wachtwoord gebruiken (die is dus anders dan voor de POP3 instellingen)
- Let op dat Tele2 geen email accepteert op port 25, maar alleen op port 587

Ik heb hierbij aangenomen dat je een email adres hebt dat eindigt op @tele2.nl. Als je email eindigt op @versatel.nl of @zonnet.nl wordt het verhaal anders; hierbij verstuur je zonder verificatie smtp op port 25.

Succes

Timba2005
Vandaag wilde ik ook mijn e-mail account aanmaken, lukt mooi niet, ik deed alles keurig zoals in het boekje van tele2 stond, maar het werkte niet. Tele2 gebeld, dat mens kwam er ook niet uit. Toen een vriend gebeld die eens is gaan spitten en inderdaad een drukfout in het boekje. daar stond vul pop3.tele2.nl in je moest dus die 3 weglaten. en er stond ook niet in het boekje dat je verificatie voor uitgaande mail moest aanvinken. Ja toen ik dat gedaan had werkte het prima, ik krijg mooi mijn mail binnen nu en kan ook verzenden. Maar wat raar dat die dame aan de helpdesk dit niet wist. Je moet blijkbaar alles zelf uitzoeken tegenwoordig!
Groetjes Timba2005!

cornfed
Als je mijn post (3 maal boven je eigen post) eens naleest, had je dezelfde info gezien!

hazan1900
Voor mij gaf dit de oplossing:

Server inkomende e-mail: pop.<eigen domein>.nl

Server voor uitgaande e-mail: smtp.tele2.nl
Poort: 587
Versleuteling: TLS
Aanmelden met tele2 gebruikersnaam en wachtwoord.

Succes!

kobus1960
Dit is een onderwerp uit 2008, het heeft geen zin dit soort onderwerpen te gaan kicken.
Bij deze dus ook gesloten.
Ex Tele2, nu Ziggo Cool...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMTP server ander emailaccount', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Virtuele server SMTP instellingen Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 2 15 november 2013, 01:00
geen verbinding met ftp.members.tele2.nl (server voor eigen homepage) Algemeen 12 28 maart 2013, 18:37
extra emailaccount Algemeen 2 01 april 2012, 21:11
Problemen port forwarding "Virtual Server Add Error" Netwerk vragen, uitbreidingen en instellingen 6 02 februari 2012, 19:26
Nieuws server Tele2 instellen FAQ-klad 21 01 januari 2012, 14:38
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bill10:09:26
| abmg10:46:48
| Gilex13:18:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

16 oktober 2016, 23:35
hoi ik heb een probleem met mijn xbox hij verbindt niet met xbox-live. Er staat NAT-melding. Heeft iemand een oplossing?

14 oktober 2016, 07:35
Hallo, Sinds Dinsdag werkt mijn HD recorder niet meer van Tele2. In het begin kreeg ik de melding: Nieuwe zenderlijst laden. Maar omdat dat zich telkens herhaalde eb ik de ontvanger een harde reset ge

14 juli 2016, 12:17
hoe kom ik op de ftp server ?